Tråd: Lyst på barn
View Single Post
Gammel 14. April 2008, 15:56:45   #31 (permalink)
Jeanette
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Jeanette
Gammel tråd. Men jeg sier litt likevel.

Ingenting av det du gjør nå, kommer til å forberede deg på hvordan det er. For alle unger er forskjellige - og DU vil være forskjellig etter et svangerskap. Det skjer noe med deg på de 9 mnd.

Gråte alene? Aldri. Hvordan kan du vite om h*n har vondt eller ei, og hvorfor "teller ikke" emosjonell vondt? Er det noen forskjell på vondt i magen og savne mamma?

Men.

Det lønner seg alltid å være forut for sin tid. Det du gjør i dag, har konsekvenser i morra. Rydder du kjøkkenbenken om kvelden, så får du en fin frokost. Lar du en nyfødt baby sove med puppen i munnen hver eneste gang nå, så får du en 3 mnd gammel unge som ikke tror h*n kan sovne på noen annen måte.

Samtidig er det alltid sånn at du må veie risiko opp mot gevinst. For meg var det sånn at jeg måtte velge mellom å få opp melkeproduksjonen (ved å la henne ligge mest mulig ved brystet), eller å lage gode soverutiner fra starten. Jeg valgte det første.

Og kjøp The No-cry Sleep Solution først som sist. Kommer du skjeivt ut, så hjelper denne boka deg inn igjen på rett spor uten å måtte la ungen din skrike seg i søvn. Kanskje vil du også spare deg for trøbbel om du leser den helt i begynnelsen, sånn at du unngår de verste søvnfellene.