View Single Post
Gammel 05. July 2008, 13:27:05   #5 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Hehe.
Jeg tror du er inne på noe allikevel. Det hender jeg unngår å klikke på reklamer selv om jeg er nysgjerrig også. Nå i det siste har jeg derimot begynt å gjøre som det du gjør. Jeg bruker klikk på linje med en stemme for bloggrevyen etc. Samtidig er det noen sider med så mye reklame og mas om å kjøpe som jeg unngår å klikke på annonsene til. Altså sider som får meg til å føle meg som om eieren bare er ute etter å tjene penger på meg som besøkende. Da blir jeg nok litt vrang.

Det har også hendt at jeg har oppsøkt sider og blogger jeg liker for å finne igjen samme reklame der. Fordi jeg ønsker å støtte en side som gir meg mye positivt og der jeg får følelsen av at det ikke bare er reklameinntekter som eieren bryr seg om.

Var det noen som sa positiv forsterkning?

Alt i alt har jeg begynt å klikke mer på annonser nå i det siste. Det er jo utrolig mange dyktige folk som jobber masse for å tilby folk noe på nett. Jeg ser ikke noe galt i at de skal tjene noen kroner på det.

Når det gjelder produktomtale så synes jeg det er fair at leseren får vite at "dette får jeg betalt for å skrive om". Og etterhvert siler man jo litt og finner bloggere som til tross for dette gir et nyansert og korrekt bilde av at produkt.

Eieren av ProBlogger skrev forresten en gang at han hadde erfaring med at balanserte produktomtaler som også tar for seg ulemper med f.eks. et kamera ga mye bedre uttelling i forhold til affiliatelinker etc. enn kun skryt. Så jeg vil tro at folk generelt belønner redelighet.
Lin is offline   Reply With Quote