|
Ikke sitter, for jeg sletter nok om en stund.
Er dette for hele året? Eller bare på sommerferie?
100000 kr er mye penger og bruke. Men vist det er over ett helt år og en reiser en del så blir det ikke så mye i det lange løp. Også er det nok de med god råd som bruker så mye penger. Ikke den vanlige norske småbarns familien. Det er jo de elste som bruker mest her i undersøkelsen, og det er jo de som tili vanlig har best råd.
Vi ser jo på en sydertur nå ut i august. Og den billigste ture med en god og barnevennlig stander er på 21000 kr, og med lommepenger som bruker på så mangt så kan ture fort komme opp en 40000 kr og mer.
Og så pleier vi og ta en tur eller to i året til Danmark noen som kommer på en 15000 - 20000 kr. Alt etter som hvor lenger og hva vi gjør. Vi tar gjerne en jule tur og shopper gaver spiser godt mat. I fjord reiset jeg med min mor og elste jenten. Dette var en jule tur. Og vi brukte rundt en 10000 kr til sammen, jeg spandert.
Vi var i New York en lang helg, meg og samboe. Med reise, opphold, underholdning, mat og shopping så kom turen på en 30000 kr
Så vi ligger nok høyt oppe på listen når det gjelder pengebruk på ferier. Men vi har råd og mulighet til det. Og liker og reise og oppleve nye og spennder ting. Vi lever bare en gang.
Kanskje vi er litt matrialistisk i noens øyne når vi bruker pengen slik. Men selv om en unner seg slikte ting betyr ikke det at en ikke bryr seg om mennesker og problemer i ulanden. For den del kan de som buker mest på slik være de som bruker mest penger på veldedighet.
|