View Single Post
Gammel 09. July 2008, 08:25:03   #1 (permalink)
Retz
Senior Member

Retz's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Retz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffing
Gaflet: Har du erfaring med Google Adsense og/eller Google Adwords?

Sitér:
Har du erfaring med Google Adsense og/eller Google Adwords?
Hva er din erfaring?

Fortell!
Hva er egentlig denne greia med å jobbe hjemmefra når det gjelder blogging? Er det sånn at dere, nå eller på sikt, tenker bi-inntekter eller tar dere sikte på en gjennomsnittlig norsk årslønn? Ev. bli rike?

Er cluet da å skrive så interessant om aktuelle, og gjerne også kontroversielle, tema samtidig som man meget aktivt bruker bloggnettverket og så kjøre på med reklame på sidene?

Da er det jeg tenker og undres storveis; hva i all verden er det som gjør at folk klikker på reklamebannerne?! Og vet dere noe om det så kunne det vært fryktelig interessant å få vite hvem som klikker. Kvinner, menn, aldersfordeling, sosioøk. variabler etc. Og ikke minst, hvor dtor prosentandel av blogglesere er reklameklikkere? Som det utålmodige mennesket jeg er, så leser jeg sjelden mer enn overskrift og litt innledning i blogger, og jeg tror aldri det har falt meg inn å klikke på reklame. Jeg blir tvert imot ganske oppgitt når det jeg opplever som uønsket reklame helt tar overhånd på enkelte blogger/nettsider. Veldig mange mennesker klister merkelapper på postkassene sine som formidler at de ikke vil ha uadressert reklame, hva er det da som gjør at de oppkever nettreklame såpass uproblematisk som det kan virke som? Joda, de slipper unna det konkrete papiret, men bortsett fra det.

Er jeg virkelig totalt atypisk?