View Single Post
Gammel 09. July 2008, 17:00:55   #4 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Forøvrig synes jeg det er litt fint, jeg da. At det å tjene noen kroner på det man yter på nett ikke er forbeholdt store bedrifter, men nå også er noe som er tilgjengelig for helt vanlige mennesker.

Jeg liker grunntanken med at internett er et sted der man deler. Tenk bare på hvor mye mer kunnskap folk har om egen tilstand når de oppsøker legen. Eller hvor mye støtte og sosial kontakt de kan oppleve å få i en ellers ganske ensom og isolerende situasjon. Eller tenk på hvor mye kompetanse og arbeid det må ligge bak å skape verktøyet, designet og funksjonene mange av oss mindre teknisk kompetente nyter godt av for å kunne blogge, diskutere, chatte osv. hver dag.

Dette er fordi nettet er et sted der mange, mange deler. Og mange av de tingene som deles er gratis for alle uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være så ille at noen tjener noen kroner på at de har bidratt. Selv er jeg f.eks. glad for at Dooce har mulighet til å ha bloggingen sin som fulltidsjobb. Hun har en humor jeg kjenner meg igjen i, jeg har ligget over tastaturet og ledd så tårene har trillet noen ganger og det er befriende deilig å se at det finnes galere mødre på nett enn meg. Hennes annonseinntekter gjør det mulig for henne å bruke tid på det hun virkelig har talent for og som gjør surfeturen min litt lysere rett som det er. Uten annonseinntektene ville hun ha måttet bruke store deler av tiden sin på andre ting.
Lin is offline   Reply With Quote