Hei, jeg er Dragen, og jeg har et enormt pengeforbruk til småting.
Derfor tenkte jeg at jeg skal innføre noen null-uker, det vil si uker med inkjøpsstopp. En ukentlig handletur i butikken, med handlelapp, ellers
ingenting i disse ukene.
Det som da skal kuttes ned på er for eksempel:
- Designerkaffe (kaffe latte i kaffebar)
- Kantinemat - matpakke er helt greit, iallefall så lenge ikke alle uker er null-uker.
- Bøker. Jeg reiser en del, og kjøper tilfeldige pocketbøker underveis. Jeg kan låne bøker på biblioteket, og hvis jeg
virkelig vil ha dem, kan jeg vente en uke. For dem som liker ukeblader, så har de det også på biblioteket.
- Klær. Jeg kjøper ikke så veldig mye klær, men samme regel for klær som for bøker - hvis jeg virkelig vil ha dem, kan jeg vente en uke.
- Kafébesøk - kan vente til neste uke, i null-uker er det fint å invitere noen hjem på besøk. Hjemmelaget mat er også godt, særlig hvis man har noen å dele den med.
- Godterier - det er fullt mulig å skrive godterier på handlelista, men kanskje ikke nødvendig med så veldig mye?
De beste ukene å ha null-uker, er vel den uka lønningen kommer. Dersom det er noe jeg virkelig vil ha, kan jeg vente en uke.
Første null-uke, uke 45 starter mandag 3/11. De som vil, er selvsagt hjertelig velkommen til å bli med, eller ha sin egen uke når det måtte passe.
Jeg skal rapportere.