![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Biblioteket Ja, for tenk at vi kan lese! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#19 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitér:
|
|
|
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() ![]() |
Sitér:
"Med ryggen mot verden. Fremdeles" Av Åsne Seierstad. Da gleder jeg meg til den. |
|
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Senior Member
![]() |
Livet har lært meg at jeg kommer dårlig ut hvis jeg forsøker å skjule sannheten, så jeg kan like gjerne fortelle det først som sist: Jeg har et stort lem.
Hva kan jeg si. Jeg har et påfallende, for ikke å si ekstremt stort, kjønnsorgan. En kjempekuk, kort sagt. Jeg har alltid hatt det. Den er stor. Og tykk. Altså stor. På skolen kalte de meg Doppler med kuken. |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() |
Sitér:
Men han oppfordrer ungdom til å slutte å være flink og heller ta en heidundrende fest og drikke seg sørpe dritings. |
|
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Senior Member
![]() ![]() |
Gleder meg.
Må forte meg å lese ferdig den andre. Må bare sjekke hva den Flylady damen har planlagt for noe djevelsskap først. Og så må jeg stelle meg slik at jeg ser presentabel ut hvis noen ringte på døren... |
|
|
|
|
|
#27 (permalink) | |
|
Guest
|
Sitér:
Den er råbra... Kommer det en oppfølger tro? |
|
|
|
|
#28 (permalink) | |
|
Administrator
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitér:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#30 (permalink) | |
|
Senior Member
Tilholdsted: Buskerud
Sitér:
..men nå har jeg faktisk begynt på tre bøker det siste halvåret (må bare påpeke at jeg ble mor til nr to for 4,5 mnd siden).. og den siste av dem akter jeg å lese helt ferdig.. og jeg koser meg med det! "Snikende frykt" av Karin Slaugther - er en sucker for krim ![]() Last edited by Mary Alice; 22. August 2005 at 17:09:08. |
|
|
|
|
|
|
#39 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
I fare for å virke mindre intelligent her:
"Engleakademiet" - serie av Anne Dalton. Fjortis-serie av beste sort, handler om en shoppegal og overfladisk 13åring som blir meid ned av en lastebil siste dagen før skoleferien og våkner foran porten til Engleakademiet. Blir aldri voksen, jeg! ![]() |
|
|
|
|
|
#45 (permalink) | |
|
Senior Member
Tilholdsted: Bergen
Sitér:
Midt i boken begynte jeg å fantasere om at dette kunne blitt en flott film. Håper flere tenker samme tanken, forhåpentligvis en regissør. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
Senior Member
![]() |
Rødhette.
Jeg likte den, men ble egentlig ganske sur over at sykehuset her ble så til de grader omskrevet. Jeg liker det best når detaljer stemmer. Da blir jeg nemlig skikkelig paranoid. Det skal man bli av god krim. |
|
|
|
|
|
#52 (permalink) | |
|
Senior Member
Sitér:
![]() Hva skal du lese nå da? Jeg skal lese ferdig "En liten historie om nesten alt" av Bill Bryson. Den er kul. Jeg måtte bare ha en ørliten pause for å lese om Eremittkrepsene. |
|
|
|
|
|
|
#56 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitér:
|
|
|
|
|
|
|
#63 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Biblioteket
![]() |
Holder på med Trekkoppfuglen av Haruki Murakami. Er snart ferdig med den. Fantastisk bra bok. Passe sær og spennende :D
Venter på å få Eremittkrepsene i posten nå. Så den blir nok den neste (er så spent på fortsettelsen!) |
|
|
|
|
|
#65 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() ![]() |
Sitér:
|
|
|
|
|
|
|
#67 (permalink) | |
|
Senior Member
Sitér:
Den siste boka jeg leste var str. 37 av Denise Rudberg - som har skrevet noen bøker om Stockholms overklasse. Den var mildest talt elendig. |
|
|
|
|
|
|
#69 (permalink) |
|
Senior Member
Jeg leste ut Ekstremt høyt og utrolig nært i går. Så slukte jeg en sånn liten bok på en time eller to. Verden utenfor av Marita Fossum.
Nå holder jeg på med Hundehjerter av Pernille Rygg. Jeg tror ikke jeg liker den så veldig. Egentlig. |
|
|
|
|
|
#70 (permalink) |
|
Senior Member
Tilholdsted: Norge
![]() |
Den siste boka jeg leste var "hvorfor ikke men kan lytte og kvinner ikkekan lese kart" av Allan og Barbara Peace. Den var grei nok. Bekreftet stort sett alt jeg vet om forskjellene mellom kjønnene, men her var det vitenskapelig bevist også da.
Skal lese Berlinerpoplene av Anne B Ragde nå. |
|
|
|
|
|
#72 (permalink) |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Jeg leste "Samarkand" av Amin Malouf... fantastisk bok! Kan anbefales av alle som er villige til å se og forstå litt mer av arabisk kultur og islam.
Skal til å begynne på "Korstogene sett fra arabernes side" av samme forfatter. Også skal jeg ta igjen "kong Leopolds arv" av Adam Hochschild. |
|
|
|
|
|
#73 (permalink) |
|
Member
Tilholdsted: i vest
![]() |
holder på med en utrolig dårlig bok som heter "Girl meets ape", hittil er den bare forutsigbar og veldig dårlig skrevet. Bør jeg fortsette eller bør alle påbegynte bøker leses ut i tilfelle slutten er bra?
|
|
|
#74 (permalink) | |
|
Senior Member
Sitér:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#77 (permalink) | |
|
Member
![]() |
Sitér:
|
|
|
|
#83 (permalink) | |
|
Senior Member
Tilholdsted: Jæren
![]() ![]() ![]() |
Sitér:
|
|
|
|
|
|
|
#89 (permalink) | |
|
Member
![]() |
Sitér:
|
|
|
|
#90 (permalink) |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Hvis det er en lånebok kan det gå greit, men når det er kjøpte bøker føler jeg at jeg må ha valuta for pengene.
![]() Uansett så fant jeg plutselig ut at jeg hadde bok nummer to i hylla også, så den ble lest ut i ettermiddag. |
|
|
|
|
|
#91 (permalink) |
|
Senior Member
Nå har jeg lest ut Saltets pris av Patricia Highsmith. Den var egentlig ganske kjedelig, men slutten var fin. Og den ble bedre jo lengre jeg kom ut i boka.
Nå har jeg startet på bok 1 i arvesynd. Det er lettlest - slipper å tenke bøker det. |
|
|
|
|
|
#92 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() |
Sitér:
Har en kiosklitteraturserie som jeg følger med. Den heter "Havets datter" og er grei underholdning. |
|
|
|
|
|
|
#95 (permalink) |
|
Senior Member
Nå har jeg lest de tre første bøkene i arvesynd-serien. Skrekkelig lettlest, og kanskje ikke akkurat gode bøker, men kjekke å koble av med.
Madammen kom nettopp med en ny bunke bøker fra biblioteket til meg, så jeg tror jeg skal finne frem en av de nå. |
|
|
|
|
|
#96 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Sitér:
![]() Har lest ut den tredje detektivboka nå, og så holder jeg på å lese Margaret Atwood "Røverbruden" på si. |
|
|
|
|
|
|
#98 (permalink) |
|
Senior Member
Tilholdsted: In that dark corner
![]() |
Har lest i rekkefølge: DaVinci-koden, engler og demoner, og nå har jeg nettopp lest ut den digitale festning. Som dere skjønner, så har jeg en Dan Brown periode nå. Har i lang til hatt John Grisham periode, og før den perioden, var det Patricia D. Cornwell, så her går leseinteressen i forfatterperioder.
|
|
|
|
|
|
#99 (permalink) |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Har lest ut "Ekstremt høyt og utrolig nært", en fin bok og holder på med "Språkets Mønstre", norsk gramatikk ( utrolig fasinerende egentlig...)
OGså leser jeg og minstebarnet ABC-bøker, særlig "i-boken min" |
|
|
|
|
|
#100 (permalink) | |
|
Senior Member
Sitér: