Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Kultursenteret > Biblioteket

Notices

Biblioteket Ja, for tenk at vi kan lese!

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 17. June 2009, 16:36:40   #1 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
bok Hva har du planer om å lese i sommer?

Fortell!
Lin is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 17. June 2009, 16:46:33   #2 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Oslo
isola har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Arto Paasilinna - Kollektivt Selvmord står først på lista, den SKAL jeg få lest i sommer! Ellers har jeg et par sånne "Bag of fun"-bøker som jeg kan lese om jeg får tid og anledning.. Men med min datters svært varierende dag-soving får vi nå se..
isola is offline   Reply With Quote
Gammel 17. June 2009, 16:50:46   #3 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Jeg kommer nok til å lese bøkene jeg har liggende på vent. I tillegg er det godt mulig at det blir "Song for Eirabu", siden det ble valgt i Bokprats lesesirkel som årets sommerbok.
Gammel 17. June 2009, 17:03:13   #4 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Jeanette
Song for Eirabu står i bokhylla og ler av meg, vel vitende om at den antagelig forblir uåpnet på denne siden av nyttårsaften.

For i den grad jeg rekker noe som helst med en 19 måneder gammel virvelvind på heltid, som forøvrig har bestemt seg for å ikke sove før elleve om kvelden, en mann som jobber 6 dager i uka og som ikke har opparbeida seg ferie fordi han ble sparka pga finanskrisa og egen hjemmefrabedrift på toppen av et hus som virkelig og desperat trenger litt oppmerksomhet, så skal jeg først lese to fagbøker.

Nemlig Tilknytning og barns utvikling (Smith) og Why Love Matters (Gerhardt).

Last edited by Jeanette; 17. June 2009 at 17:06:18. Grunn: La til linker.
Jeanette is offline   Reply With Quote
Gammel 17. June 2009, 18:54:59   #5 (permalink)
Senior Member

Retz's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Retz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffing
Det går trådt med lesinga pga. sårene på hornhinna, tåler bare ti minutter om gangen. Jeg prioriterer å bruke synet på jobb, har lassevis med datamateriale å jobbe med i sommer. Har likevel planer om å skumme gjennom noen bøker i sommer. Er snart ferdig med From Lance to Landis av David Walsh, en bok om doping i sykkelsporten og holder også på med siste milleniumsboka. Pluss en lydbok: Norge på Langs av Lars Monsen og Trond Strømdal.

På ventelista står:

Bad Blood: The Secret Life og the Tour de France
av Jeremy Whittle

The Shoemaker av Flora Rhete Screiber

25. Septemberplassen
av Dag Solstad

Ser også at Fossum kommer med ny bok i august, den kommer jeg nok til å lese. Jeg surfer også rundt etter en ikke altfor vanskelig tilgjengelig MP3-bok på italiensk og kanskje også en vanlig paperback på samme språk.
Gammel 17. June 2009, 20:26:59   #6 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Sep 2007
Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Akkurat nå leser jeg "Veronika vil dø" av Paulo Coelho - veldig bra!

Så står en HAUG bøker i hylla og venter, pga kombinasjonen studier/2 småbarn/huskjøp+oppussing etc... Vi snakker om 10-20 bøker om barn, familieliv, oppvekst, kommunikasjon etc, og endel skjønnlitteratur som "Franske kvinner blir ikke fete" av Mireille Guliano, "Halvbroren" av Saabye Christensen, "Kineseren" av Henning Mankell og mange flere... gaver og tilfeldige innkjøp de siste årene. Dessuten har jeg flere ønsker også, som feks Stig Larsson bøkene, og Dan Brown bøkene...
Nselk is offline   Reply With Quote
Gammel 17. June 2009, 21:21:03   #7 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Jeg har ombestemt meg. Nå leser jeg Song for Eirabu først.

Og ja, jeg skal også kjøpe Christian W. Becks oppgjør med ideen om heldagsskole, boka Hypersosialisering.... Så da blir det tre fagbøker etterpå.

Last edited by Jeanette; 17. June 2009 at 21:23:05.
Jeanette is offline   Reply With Quote
Gammel 17. June 2009, 22:43:47   #8 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Oj. Da må jeg nesten lese den snart også. "Song for Eirabu", altså. Men jeg tenker at den egner seg best på hytta, der det ikke er så mange distraksjoner. Og så bør jeg muligens ta med nynorskordbok.
Gammel 18. June 2009, 07:26:41   #9 (permalink)
Senior Member

Retz's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Retz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffing
Jeg leser gjerne nynorsk, har lest endel nynorske klassikere og også nyere litteratur med glede. Fantasysjangeren derimot, den klarer ikke å fenge min interesse. Litt synd, det er jo litt morsomt å lese bøkene til de man kjenner, men jeg er ikke klar for fantasy per i dag.
Gammel 18. June 2009, 08:10:43   #10 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Fantasy er heller ikke "min" sjanger. Jeg fikk ikke til Harry Potter engang, så dette blir spennende.
Gammel 18. June 2009, 10:10:13   #11 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeg hadde nynorsk på hele barneskolen, så det ligger vel latent. Har iallefall ikke støtt på noen problemer så langt.

Og fantasy, nei, det fikser ikke jeg heller. Ikke engang Harry Potter, nei. Men dette føles ikke fantasy ut for meg, for karakterene er så levende beskrevet og jeg forstår mange av dem så godt at jeg nesten var på gråten etter en halvtime. Og DET er noe som aldri skjer meg ellers, så denne boka MÅ jo bare være god.
Gammel 18. June 2009, 13:14:55   #12 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Aha. Ja, det lover jo godt.
Gammel 18. June 2009, 15:50:31   #13 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeg lurer på om jeg kanskje kan sende far og barn i seng nå som de har fått middag og alt mulig, så jeg kan lese litt igjen?
Gammel 18. June 2009, 17:16:31   #14 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Kjør på.
Gammel 24. June 2009, 12:34:03   #15 (permalink)
Member

velvetraven's Avatar

Medlem siden: May 2009
Tilholdsted: Oslo
velvetraven har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Nselk Vis innlegg
Akkurat nå leser jeg "Veronika vil dø" av Paulo Coelho - veldig bra!
Det er en helt fantastisk bok! Den beste til Paulo Coelho, etter min mening. Jeg synes de andre bøkene hans virker veldig naive, at han "snakker" til meg som om jeg var en femåring.

Vet ikke om du er ferdig med "Veronica vil dø" ennå, men gled deg. Man kan tro og mene mye underveis mens man leser boka, men det er først når du har fått med deg slutten at hele boka blir en fantastisk åpenbaring. Slik opplevde i alle fall jeg det.

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler