Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Egenomsorg

Notices

Egenomsorg Vi bedriver sånne ting også.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 23. September 2005, 20:40:54   #1 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Unicorn
Røyker vi..?

Og hvis vi gjør, har vi tenkt å slutte..?
Unicorn is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 23. September 2005, 20:43:44   #2 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Hei, jeg heter Unicorn, og jeg er en røyker.

Burde vel strengt tatt slutte, men syns det er vanskelig å finne motivasjonen. Så jeg tenker... kutte ned. Litt? Kanskje? Røyker omtrent 10 prince mild daglig. Kan godt klare å halvere det, tror jeg... Noen som blir med?
Gammel 23. September 2005, 20:43:57   #3 (permalink)
Senior Member

Pære's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Pære kommer segPære kommer segPære kommer seg
Ja, nei.
(Skal slutte når jeg er ferdig med studiene)
Pære is offline   Reply With Quote
Gammel 23. September 2005, 20:57:04   #4 (permalink)
Member

mille's Avatar

Medlem siden: Sep 2005
Tilholdsted: Akershus
mille har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Send en melding via MSN til mille
Røyker litt.. mest i helger og da sammen med noe godt å drikke. Det hører liksom sammen. Har ikke planer om å slutte med det.
Gammel 23. September 2005, 21:07:51   #5 (permalink)
Sol
Senior Member

Sol's Avatar

Tilholdsted: Olsvik
Sol har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenSol har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg sluttet da jeg ble gravid. Det var den beste motivasjonen jeg noen gang har hatt!!
Det har sklidd ut liit, men røyker ikke hver dag og prøver å holde det til helgene.

Hvis du prøver å bli gravid bør du trappe ned til 4-5 om dagen. Det hjelper ble jeg fortalt da jeg prøvde å bli gravid. Om det var det som gjodre utfallet skal jeg ikke si for sikkert, men det var letter å kutte det helt ut. Var vel nede i 2-3 da jeg fikk to blå streker.
Sol is offline   Reply With Quote
Gammel 23. September 2005, 21:16:51   #6 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

M'm... det er akkurat det jeg tenker på!
Gammel 23. September 2005, 21:28:43   #7 (permalink)
Sol
Senior Member

Sol's Avatar

Sol har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenSol har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Kjøp det et merke du egentlig ikke liker!! Det funket for meg.
Strikket og heklet på kveldene for det var da jeg røykte mest og da gikk tiden fort og jeg tenkte "bare en runde til" så skal jeg ut å røyke....
Knaskegullerøtter er også godt å ha. De tar vekk det verste suget!
Gammel 23. September 2005, 21:30:45   #8 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Det verste er jo egentlig at jeg har klart å slutte før - men savner det noe så inni helvete at jeg begynner igjen hver gang. Så derfor: kutte ned hvertfall...
Gammel 23. September 2005, 21:38:10   #9 (permalink)
Sol
Senior Member

Sol's Avatar

Vet hva du mener, men denne gangen skal jeg ikke begynne for fult igjen. Det er blitt alt for dyrt og jeg skal ta berde vare på meg selv og helsen.
Gammel 23. September 2005, 21:57:14   #10 (permalink)
Senior Member

rarelillemeg er en tøffingrarelillemeg er en tøffingrarelillemeg er en tøffingrarelillemeg er en tøffing
Send en melding via MSN til rarelillemeg
Røyker ikke.
Har faktisk ALDRI prøvd. Ikke et bittelite drag.
Og nå er det bare for dumt å prøve...

Men sjokolade, derimot... det er ikke noe man spøker med
rarelillemeg is offline   Reply With Quote
Gammel 23. September 2005, 22:11:05   #11 (permalink)
Senior Member

Julie's Avatar

Julie gjør forumet bedreJulie gjør forumet bedreJulie gjør forumet bedreJulie gjør forumet bedreJulie gjør forumet bedreJulie gjør forumet bedre
Jeg røykte da jeg gikk på videregående. Sluttet før russetida, har bare røykt ved to anledninger etter det. Det frister veldig lite for å si det sånn.
Julie is offline   Reply With Quote
Gammel 23. September 2005, 22:46:06   #12 (permalink)
Senior Member

Kopptua's Avatar

Kopptua har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Nope. Ikke røyker her. Har aldri røkt. Har ingen plander om å begynne
Kopptua is offline   Reply With Quote
Gammel 23. September 2005, 22:49:19   #13 (permalink)
Senior Member

Hufsa's Avatar

Tilholdsted: In that dark corner
Hufsa har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Nope. Har aldri røykt. Gubben sluttet å røyke for 3 år siden, og har ikke tatt en røyk siden.
Hufsa is offline   Reply With Quote
Gammel 24. September 2005, 01:35:13   #14 (permalink)
Senior Member

Villemo's Avatar

Villemo er en tøffingVillemo er en tøffingVillemo er en tøffingVillemo er en tøffingVillemo er en tøffing
Har sluttet ved hvert svangerskap! Denne gangen sluttet jeg to dager etter jeg mistenkte baby....men skal prøve å la være å begynne igjen denne gangen.
Villemo is offline   Reply With Quote
Gammel 24. September 2005, 11:47:41   #15 (permalink)
Ply
Senior Member

Ply's Avatar

Ply er en tøffingPly er en tøffingPly er en tøffingPly er en tøffingPly er en tøffing
Kremt.
Man gjør visst det.
Jeg sluttet for nesten 3 år siden, men begynte igjen i sommer, når ting bare var helt utrolig dritt. Jeg skal slutte igjen, men skal få endel ting klar først, så jeg har motivasjonen i orden.
Ply is offline   Reply With Quote
Gammel 24. September 2005, 13:34:21   #16 (permalink)
Mac
Member

Mac's Avatar

Mac har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg røyker. Jeg røyker veldig lite, så jeg stresser ikke så veldig med å slutte.
Mac is offline   Reply With Quote
Gammel 24. September 2005, 13:44:21   #17 (permalink)
Member

Sirkus har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg er røykri på snart niende året.
Sirkus is offline   Reply With Quote
Gammel 25. September 2005, 10:06:08   #18 (permalink)
Sol
Senior Member

Sol's Avatar

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Sirkus
Jeg er røykri på snart niende året.
Når ble du kvitt suget da?
Jeg var vekke i 1 år og 7 mnd og hadde lyst på en røyk bortimot hver dag. Nå røyker jeg bare når jeg føler for et så det blir mer i selskap med andre, men blir ikke kvitt suget og er rimelig sur hvis jeg ikke får røyk når jeg vil
Gammel 25. September 2005, 10:21:38   #19 (permalink)
Senior Member

Amles's Avatar

Amles har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Ja, jeg er en røyker! Og vil gjerne slutte.... Vet ikke helt hvordan jeg skal klare det? Har vurdert å prøve hypnose. Er livredd for å legge på meg. Moren min sluttet, fikk lavt stoffskifte(må gå på medisiner), og la på seg 15 kg.
Gammel 25. September 2005, 10:27:25   #20 (permalink)
Senior Member

Amanda's Avatar

Tilholdsted: Oslo
Amanda har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Kopptua
Nope. Ikke røyker her. Har aldri røkt. Har ingen plander om å begynne
Samme her
Amanda is offline   Reply With Quote
Gammel 25. September 2005, 18:25:40   #21 (permalink)
Member

Sirkus har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Sol
Når ble du kvitt suget da?
Jeg var vekke i 1 år og 7 mnd og hadde lyst på en røyk bortimot hver dag. Nå røyker jeg bare når jeg føler for et så det blir mer i selskap med andre, men blir ikke kvitt suget og er rimelig sur hvis jeg ikke får røyk når jeg vil
Jeg kan ennå få lyst på røyk. Ufattelig sjelden, men det kommer. Snålt.
Sirkus is offline   Reply With Quote
Gammel 25. September 2005, 18:37:33   #22 (permalink)
Senior Member

Paranoia's Avatar

Paranoia har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg røyker selvsagt ikke. Hvorfor bruke penger på noe som lukter vondt og som dreper en sakte?
Paranoia is offline   Reply With Quote
Gammel 25. September 2005, 21:01:13   #23 (permalink)
Senior Member

Lille My's Avatar

Lille My har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Er ikke røyker
Lille My is offline   Reply With Quote
Gammel 25. September 2005, 22:33:41   #24 (permalink)
Senior Member

Miss Fine's Avatar

Miss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedre
Jeg har vært røykfri i ca 8 år nå.
Jeg var en hensynsløs storrøyker som røkte på kontoret mitt, sneipet røyken sjelden eller aldri når noen kom innom, ville de ha råd fra meg, fikk de jammen meg tåle at jeg røkte, var mottoet mitt, og jeg så gladlig mellom fingre på alle andre som smugrøkte på sine kontorer.

Klarte jeg å slutte, kan hvem som helst klare det! Og det verste; det var faktisk ikke vanskelig!

Jeg gikk opp 7 kilo tror jeg det var, men fikk så god råd at året etter kjøpte jeg meg bil!

Jeg trappet ned i noen måneder før jeg sluttet helt, laget meg regler som f. eks; ikke å lov å røyke hjemme, ikke på kontoret, etc. Byttet til Barcley (heter det ikke det? ) i alle fall det smakte dritt, ikke den gode jeg pleide å røyke.
Etter noen måneder med selvpålagte "strenge regler" kuttet jeg ut, og røkte kun til fest i ytterligere noen måneder.
Så en dag jeg våknet med skikkelig hang over med illeluktende klær og hår, følte jeg meg skikkelig dårlig av festrøykingen, og jeg sa til meg selv; "Miss Fine, nå har du tatt din siste røyk!" Siden da har jeg faktisk ikke røkt !

Ble skikkelig sugen i dagene som kom, men sa hele tiden til meg selv, "hold deg røykfri 1 time til og er du fremdeles røyksugen da, kan du ta deg en." Da timen var godt var jeg kanskje ikke røyksugen, var jeg det, sa jeg det samme igjen. eller jeg sa til meg selv; "Røyk? Nei jeg røyker ikke lenger jeg!" Etter noen dager og uker kom suget mer og mer sjeldent, og de gangene det kom, husker jeg at jeg tenkte; "Du har vært røykfri i 8/10/15 dager, tar du en røyk nå, kan du ikke skryte av det lenger, da starter du på dag 1 igjen.... "

Røyksuget varte sjelden mer enn noen minutter, og det hjalp faktisk å drikke vann/cola eller tygge tyggis.

Jeg er egentlig ganske stolt av at jeg klarte å slutte, for da jeg bestemte meg for å gjøre det, var det ingen som trodde jeg ville klare det, og da var det en liten faen i meg som ville bevise alle hvor feil de tok.

Jeg tror alle kan slutte dersom de vil, men for å slutte så må du ville det selv, ikke nøle og tenke "tja.. kanskje jeg skal det...." "ja jeg skal slutte, men ikke nå, skal vente til etter nyttår..." Vil du slutte å røyke, så må du ville det 100% og være klar for at du må kjempe litt med din egen viljestyrke, for det er den det kommer an på! Det er min erfaring.
Gammel 25. September 2005, 22:46:50   #25 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Jepp.. Det er ikke det at jeg ikke klarer det, for det vet jeg jo at jeg gjør. Har slutta før, selv om det bare har vært for et par måneder av gangen. Det er motivasjonen det står på. Jeg koser meg jo med røyken... Og når de to venninnene jeg vanker mest med også røyker, så blir fristelsen ekstra stor.

Røyker ikke inne, så kanskje jeg tenker meg om både en og to ganger før jeg går ut til vinteren. Her er det så nymalt og hvitt og fint at jeg ikke kommer til å falle for fristelsen til å røyke inne - med mindre vi har fest og det har vi jo veldig veldig sjeldent. De som bodde her før var storrøykere, og her var det GULT før vi begynte på oppussinga. Så det blir ikke aktuelt. Bare verandarøyking her nå. Eller i 2. etg, hos hybelkaninvenninna mi.

Blir jeg gravid, derimot... Da er det full stopp, hvertfall frem til ungen er over på MME eller fast føde.
Gammel 26. September 2005, 10:48:09   #26 (permalink)
Senior Member

Alexandra's Avatar

Tilholdsted: Hordaland
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Jeg slutta å røyke da jeg fant ut at jeg var gravid. Hadde allerede slutta to ganger før, og bare såvidt begynt igjen, så det var lett!

Når jeg gikk på videregående, hadde vi røykesluttekurs der!
I regi av helsesøsteren og skolelegen. Da var det bare frivilige som meldte seg på. Jeg hadde med meg en veninne da. Tvingte hun til å være med, selv om hun ikke røykte. Den første gangen, fikk vi beskjed om at neste gang, skulle vi ta en test. Vi skulle løpe opp en bratt bakke, også skulle vi ta tiden på oss. Det skulle vi også gjøre siste gangen, for å se om det hjalp.

Vi fikk beskjed på å trappe ned sakte. Sette oss mange delemål. f. eks om en mnd skal jeg kutte ut 1 røyk pr dag.
Også satt vi oss ett hovedmål, som var nærmere sommeren.
Den eneste røyken vi skulle beholde helt til slutt var yndlingsrøyken. hos noen er det morgenrøyken, den etter middag, den med kaffen, den i storefri/lunchpausen. osv. og den skulle vi kutte ut sammen på en gitt dato. Fra den datoen skulle vi komme inn på samtale hver dag i en uke, også to ganger i uken.

De som klarte å slutte helt fikk en overaskelse. Og det var kino, og snop/chips/popkorn verdt 50 kr fra skolen.
Men, det var ikke så mange som klarte å slutte, det var jeg og to andre, av ca 15 stykk.

Også presiserte de på at vi måtte huske å beønne oss masse!
Gammel 27. September 2005, 16:22:03   #27 (permalink)
Junior Member

Kitty's Avatar

Kitty står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Jeg sluttet påsken i fjor - så har vært røykfri i halvannet år.. Anbefaler "endelig røykfri" på det varmeste.. Ikke ha som ambisjon å slutte når du begynner å lese, kos deg med boken - sammen med en røyk om nødvendig. Når du er ferdig har du litt mer motivasjon. Ihvertfall jeg! Svigerfaren min sluttet også etter å ha lest den, og han har røyket hele livet sitt!
Kitty is offline   Reply With Quote
Gammel 27. September 2005, 18:19:56   #28 (permalink)
Sol
Senior Member

Sol's Avatar

[quote=Kitty]Jeg sluttet påsken i fjor - så har vært røykfri i halvannet år.. Anbefaler "endelig røykfri" på det varmeste..

Jeg har hørt den skal være til god hjelp. Mange jeg har snakket med har klart å slutte med den, men det er en del av dem som er begynt på'an igjen også!

Jeg var vekke i halvanne år jeg også, men hadde like mye sug hele veien!!!
Hadde jeg fått vekk det så hadde jeg holdt meg helt borte jeg og
Gammel 12. October 2005, 18:24:56   #29 (permalink)
Senior Member

Mary Alice's Avatar

Tilholdsted: Buskerud
Mary Alice har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerMary Alice har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerMary Alice har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerMary Alice har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Nei, røyker ikke.

Prøvde et halvt år for maaange år siden, men det passet ikke helt liksom Har ikke røyket siden det.
Mary Alice is offline   Reply With Quote
Gammel 14. October 2005, 12:22:36   #30 (permalink)
Senior Member

Miss Fine's Avatar

Miss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedreMiss Fine gjør forumet bedre
Hvordan går det Uni, har du halvert de 10 milde princene?
Gammel 14. October 2005, 20:05:43   #31 (permalink)
Senior Member

Fryd's Avatar

Fryd har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Nei, jeg røyker ikke. Jeg har aldri røkt, og det har ikke vært noe problem å la være å begynne heller. Jeg syns sigaretter lukter vondt og plages av for mye røyk i rommet.

Selvsagt var jeg dum nok til å gifte meg med en røyker, men han tar hensyn og tar sin uvane med ut på trappa.
Fryd is offline   Reply With Quote
Gammel 24. October 2005, 03:44:15   #32 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Oct 2005
Lennon står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Jeg er en røyker. Tenker masse på å slutte, eller rettere sagt, hvor deilig det hadde vært å ikke være avhengi, men har fortsatt ikke klart det.
Lennon is offline   Reply With Quote
Gammel 24. October 2005, 09:35:20   #33 (permalink)
Senior Member

Klesklypa's Avatar

Klesklypa har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Never have, never will......
Gammel 24. October 2005, 10:19:14   #34 (permalink)
Member

lucifa's Avatar

lucifa står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Leste "Endelig ikke-røyker" med Allan Carr for snart to år siden. Slutta å røyke etter 19 år som røyker. Har ikke kjent røyksug etter dette (bare bittelitt i begynnelsen)
Er i knallgod form, og kommer aldri til å begynne igjen.
lucifa is offline   Reply With Quote
Gammel 24. October 2005, 13:51:21   #35 (permalink)
Senior Member

Rødhette's Avatar

Tilholdsted: Nordland
Rødhette har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Paranoia
Jeg røyker selvsagt ikke. Hvorfor bruke penger på noe som lukter vondt og som dreper en sakte?
Dette var vel en grei oppsumering av min holdning også
Rødhette is offline   Reply With Quote
Gammel 24. October 2005, 15:10:58   #36 (permalink)
Senior Member

Lara Croft har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Sluttet den dagen jeg testet positivt med storesøster. Det var 04.12.02 kl 22.15. Hadde røykt i 14 år og tiden før jeg ble gravid røykte jeg ca 26 røyk til dagen. Jeg slet veldig i begynnelsen og gikk opp nesten 10 kg. I dag har jeg 5 røykekilo igjen og er storfornøyd at jeg klarte å slutte.
Lara Croft is offline   Reply With Quote
Gammel 24. October 2005, 15:42:31   #37 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Miss Fine
Hvordan går det Uni, har du halvert de 10 milde princene?
Så ikke denne før nå, jeg. Nei, har ikke det. Jeg koser meg for mye med røyken. Det ville ikke kosta meg så mye å kutte ned, men som sagt: jeg koser meg med dem.
Gammel 26. October 2005, 17:13:39   #38 (permalink)
Senior Member

Tilholdsted: Jæren
ingera kommer segingera kommer segingera kommer seg
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Unicorn
Og hvis vi gjør, har vi tenkt å slutte..?
Jeg røyker, og tenker ikke på å slutte.
ingera is offline   Reply With Quote
Gammel 26. October 2005, 18:16:07   #39 (permalink)
Senior Member

Petty's Avatar

Tilholdsted: Trøndelag
Petty kommer segPetty kommer seg
Slutta for 4 år siden! Bare festrøyker litt, men det er jo ikke akkurat ofte jeg fester heller da..

HAr ingen rundt meg, utenom mamma, som røyker, og det hjelper masse...

Last edited by Petty; 26. October 2005 at 23:52:06.
Petty is offline   Reply With Quote
Gammel 26. October 2005, 21:54:19   #40 (permalink)
Member

Frøken Hausen's Avatar

Frøken Hausen har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg røyker masse og trives alt for godt med det!
Frøken Hausen is offline   Reply With Quote
Gammel 26. October 2005, 23:54:16   #41 (permalink)
Senior Member

Dolly's Avatar

Tilholdsted: Klepp
Dolly har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenDolly har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Send en melding via MSN til Dolly
Jeg røykte 20-30 til dagen på det verste og da fikk jeg plutselig en dag veldig dårlig samvittighet.. Kurt (sambo) hadde kjøpt en kartong med prince mild til meg når han var i praha, og etter en pakke bestemmte jeg meg for at når kartongen var tom skulle jeg jammen slutte helt..
Det ble søndag kveld og jeg hadde ennå 3 røyk og 2 20-pakninger igjen, men jeg hadde veldig lyst å slutte på mandagen så jeg ga bort de siste 2 pakkene. Jeg røykte de siste røykene på kvelden, så slutta jeg.. det var sommeren 2003 og jeg har ikke tatt ett trekk siden .. ikke frister det litt engang.. jeg fikk mye bedre samvittighet overfor kroppen og helsa mi. Pusten ble på en måte og mye bedre veldig fort.. merka ikke at jeg var dårlig i den før jeg hadde slutta og ble enda bedre liksom..

Men jeg har flere ganger drømt at jeg smugrøyker for kurt og familien min det er veldig ekkelt og jeg våkner med den dårlige samvittigheten etterpå..

Foreldrene til kurt slutta 1. januar 2003 og hadde røykt i 20 og 40 år de har heller ikke tatt ett trekk etter de slutta..

Vi er alle veldig stolte

Mitt råd er iallefall at skal du slutte så slutt tvert, trappe ned kan fort bli trappe litt ned så litt opp så ned opp osv. du slutter ikke før du slutter og etter noen dager gir det verste suget seg.. jeg tenkte alltid at etter 4 dager skal jeg ikke ha sug lengre og da ble det sånn...
Gammel 27. October 2005, 10:13:39   #42 (permalink)
Senior Member

Nuto's Avatar

Nuto har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg sluttet da jeg ble gravid med jenta mi. Det er vel 4 1/2 år siden nå.
Jeg tullerøyker litt om sommeren, og ellers litt til fest.
I sommer har det sklidd helt ut, men nå har jeg slutta å røyke igjen. For sju uker siden, faktisk.
Jeg har verdens beste motivasjon; vi prøver å lage baby!
Nuto is offline   Reply With Quote
Gammel 27. October 2005, 17:20:17   #43 (permalink)
Hel
Member

Hel's Avatar

Hel har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg sluttet for fire år siden.
Fordi jeg våknet opp en dag også smakte røyk bare vondt.
Hel is offline   Reply With Quote
Gammel 30. October 2005, 10:09:53   #44 (permalink)
Member

Manga står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Jeg sluttet for ca 5 år siden.
Manga is offline   Reply With Quote
Gammel 30. October 2005, 19:01:41   #45 (permalink)
Senior Member

Mrs. P.'s Avatar

Mrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedre
Jeg har store planer om å la i kveld være siste tiden som røyker. I morgen ville det vært mammas 60årsdag, og hun sa til storebroren min på dødsleiet at hun håpte at vi to yngste ville slutte å røyke... Utrolig hva mødre vet (for det har jo vært hemmelig at jeg røykte, må vite. )...
Mrs. P. is offline   Reply With Quote
Gammel 31. October 2005, 09:18:04   #46 (permalink)
Senior Member

Kajsalisa's Avatar

Tilholdsted: På bondelandet
Kajsalisa har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg har røyka, men ga meg for snart et år siden!
Går greit, har ikke så veldig mye røyksug!
Var ille i begynnelsen...sto sammen med svigerinna mi og snuste inn litt røyk mens ho røyka!
Men..som sagt, nå går det greit! Savner det ikke sånn veldig!
Men jeg sier ikke helt sikkert at jeg har slutta...har bare ikke begynt igjen!
Gammel 31. October 2005, 17:46:15   #47 (permalink)
Senior Member

Whispering aunt's Avatar

Tilholdsted: Norge
Whispering aunt har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
jeg er en tante, jeg har ikke begynt enda
Whispering aunt is offline   Reply With Quote
Gammel 02. November 2005, 22:13:20   #48 (permalink)
Senior Member

Mrs. P.'s Avatar

Mrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedre
Da har jeg nesten sluttet!! To en røyk på mandag, to i går, og en i dag. Fire røyk på tre dager er vel ikke så ille?!! Jeg er ihvertfall utrolig stolt av meg selv. Skal bare venne meg til at det er så få, så kutter vi det ut når kroppen har normalisert seg igjen.
Gammel 03. November 2005, 12:52:30   #49 (permalink)
Senior Member

Petty's Avatar

Kjempebra MrsP!!! for deg!
Gammel 02. December 2005, 02:19:35   #50 (permalink)
Senior Member

Majsa's Avatar

Medlem siden: Nov 2005
Tilholdsted: Houston, TX
Majsa har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg røkte 20 om dagen frem til jeg ble gravid i mars i fjor, da kuttet jeg tvert. Frem til august i år tok jeg ikke et trekk, men siden det har jeg vært festrøyker. Driver ikke akkurat med hyppig og utagerende festing, så det begrenser seg selv. Har sjelden lyst på røyk utenom, så det fungerer bra for meg, synes jeg.
Gammel 02. December 2005, 08:28:40   #51 (permalink)
Senior Member

Lynette's Avatar

Tilholdsted: Sør i landet.
Lynette har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenLynette har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg røyker ikke.
Lynette is offline   Reply With Quote
Gammel 02. December 2005, 08:48:39   #52 (permalink)
Junior Member

Spirito står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Røyker ikke, har aldri prøvd og har ikke tenkt til å prøve heller.
Spirito is offline   Reply With Quote
Gammel 02. December 2005, 13:09:46   #53 (permalink)
Senior Member

venla's Avatar

Tilholdsted: Biblioteket
venla har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Nei
venla is offline   Reply With Quote
Gammel 02. December 2005, 16:34:22   #54 (permalink)
Member

Ayrats's Avatar

Ayrats står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Har aldri røkt.
Ayrats is offline   Reply With Quote
Gammel 02. December 2005, 18:31:49   #55 (permalink)
Senior Member

Shiva's Avatar

Shiva har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg har som nyttårsforsett hvert år at jeg skal begynne å røyke, men jeg klarer det jo faen meg aldri.
Shiva is offline   Reply With Quote
Gammel 02. December 2005, 20:40:05   #56 (permalink)
Senior Member

Mrs. P.'s Avatar

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Shiva
Jeg har som nyttårsforsett hvert år at jeg skal begynne å røyke, men jeg klarer det jo faen meg aldri.
Begynne?? Det er jo bare dumt....
Gammel 02. December 2005, 20:54:22   #57 (permalink)
Senior Member

Petty's Avatar

Sitér:
Gammel 03. December 2005, 08:03:55   #58 (permalink)
Senior Member

Shiva's Avatar

Shiva har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Mrs. P.
Begynne?? Det er jo bare dumt....
Er det?
Shiva is offline   Reply With Quote
Gammel 03. December 2005, 10:53:48   #59 (permalink)
Member

Newfly's Avatar

Newfly har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg røyker ca 3-4 sigaretter pr dag.
Har sluttet mange ganger, men endte altså opp med 3-4 stk daglig.
Drømmen er å kutte ut helt, men motivasjonen er ikke med meg hele veien...
Kanskje til nyåret?
Newfly is offline   Reply With Quote
Gammel 03. December 2005, 10:58:24   #60 (permalink)
Senior Member

Mrs. P.'s Avatar

Sitér:
Er det?
Eh.....?
Gammel 21. November 2008, 16:36:59   #61 (permalink)
Member

Mehit's Avatar

Medlem siden: Nov 2008
Tilholdsted: Nykøbing Falster
Mehit har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Send en melding via MSN til Mehit Send a message via Skype™ to Mehit
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Hel Vis innlegg
Jeg sluttet for fire år siden.
Fordi jeg våknet opp en dag også smakte røyk bare vondt.
Det er det jeg håper på
Gammel 21. November 2008, 17:57:22   #62 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Å, så morsomt - en gammel tråd.

Oppdatering: jeg tok mitt aller siste trekk januar for snart to år siden, men jeg slutta egentlig sommeren før.
Gammel 21. November 2008, 19:12:56   #63 (permalink)
Member

Mehit's Avatar

hyper

Ja jeg er helt ny, og det tar nok litt tid før jeg finner fram i tingene, og så søkte jeg da og vips kom den opp .

Så flott at du klarte å slutte.... Jeg har altså ryggmarg som en kopp kakao..... Men det kommer nok snikende.
Gammel 21. November 2008, 21:01:45   #64 (permalink)
Administrator

Bree's Avatar

Bree er en tøffingBree er en tøffingBree er en tøffingBree er en tøffing
De fleste trådene her er nyttige også noen år senere, så vi tar det ikke så tungt om man henter de opp igjen. Faktisk synes jeg noen ganger at det kan være nyttig å lese litt i "arkivet" for å få inspirasjon når man er i det sløve hjørnet.

Velkommen, forresten!
Bree is offline   Reply With Quote
Gammel 21. November 2008, 23:31:54   #65 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Sep 2007
Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Hmm... tok mitt siste trekk for et par måneder siden , men slutta for snart 4 år siden! (Det betyr at jeg festrøyker - 2 fester i året)
Nselk is offline   Reply With Quote
Gammel 22. November 2008, 00:27:22   #66 (permalink)
Senior Member

Nickless's Avatar

Medlem siden: Jun 2008
Nickless har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Nei, jeg sluttet vel for en 10 års tid siden. Er heller veldig anti-røyk nå og skjønner ikke helt at oppgående, voksne mennesker røyker.
Nickless is offline   Reply With Quote
Gammel 22. November 2008, 00:48:58   #67 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Oslo
isola har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg sluttet da jeg fikk blått kryss i juni.. Og puffet litt og lot som om jeg røyka på en fest i juli. Det var siste gangen jeg tok i en sigarett. Nesten skuffende enkelt å holde seg unna.. Men så var jeg heller ingen storrøyker.
isola is offline   Reply With Quote
Gammel 22. November 2008, 13:37:47   #68 (permalink)
Junior Member

Xary's Avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tilholdsted: Telemark
Xary står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Sluttet for halvannet år siden. Og er fornøyd med det
Det var ekstremt mye enklere enn jeg hadde trodd.

Her en den geniale måten jeg sluttet på ;
  • Bli gravid
  • Smugrøyk en stund og bli desperat skamfull
  • Fortell hele verden at du har sluttet
  • Inviter britisk venn hjem til deg på en ukes ferie
  • Britisk venn tror du ikke røyker og da kan man jo ikke avsløre seg selv som løgner

Jeg anbefaler dette kun om gravidkortet ikke holder. Det burde det jo gjøre.
Xary is offline   Reply With Quote
Gammel 22. November 2008, 13:38:57   #69 (permalink)
Senior Member

Unicorn's Avatar

Gammel 22. November 2008, 17:11:25   #70 (permalink)
Senior Member

Dragen's Avatar

Medlem siden: Oct 2007
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Har aldri prøvd.
Dragen is offline   Reply With Quote
Gammel 22. November 2008, 19:16:41   #71 (permalink)
Senior Member

Alexandra's Avatar

Tilholdsted: Hordaland
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Etter at jeg fikk storebror har jeg røykt litt av og på, siste på fronten var festrøyking. Jeg tok siste trekk 8.desember i fjor på julebordet som resulterte i lillebrors ankomst. Jeg hadde liksom en følelse av at vi hadde klart det dagen etter
Gammel 23. November 2008, 15:23:52   #72 (permalink)
Member

Mehit's Avatar

Jeg jobber en del med tanken, har også litt vel høyt blodtrykk, det skyldes gjerne et par ting som overvekt, for lite trening, røyk og kaffe Jeg er ikke overvektig og jeg trener .... (av og til ihvertfall) så er det kaffen og røyken igjen da.

Når legen spurte meg om jeg røykte svarte jeg .... "Njeeeja ?" (med spørsmåltegn. For jeg er så flau over det. UGG det er direkte pinlig å røyke nå synes jeg.
Gammel 24. November 2008, 06:34:28   #73 (permalink)
Member

Medlem siden: Jun 2006
Amidala har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg røyker ikke men jeg kan ikke si at jeg ikke har gjort det. Jeg begynte med eksperimentering og av nysgjerrighet når jeg gikk i 8 klasse, fortsatte med den faste gode røyken til slutten av 10 klasse og frem til 1 klasse på videregående skole.

Jeg fikk meg kjæreste når jeg ble 18 og han var antirøyker og dette + et forslag min aller beste venn kom med fikk meg til å klare å slutte fast. Jeg fikk ca 5 tusen kroner og en tur til en festival jeg kunne drømme om å dra på hvis jeg sluttet innen en måned. Jeg stumpet røyken dagen etter!

Jeg holdt meg godt i et par år, selv om det kanskje ble en røyk eller to i året til fest og moro. Det var mye pga samboeren min jeg klarte å la vær, og det er jeg glad for.

Nå i dag tar jeg en eller to på fest, jeg fester sjelden i forhold til før. Jeg kjenner aldri sug etter røyk utenom når jeg drikker. Dagen derpå er aldri en røyksugen dag for å si det sånn, så jeg har på følelsen at jeg aldri vil klare å røyke fast igjen. Men at jeg kommer til å unne meg en eller to røyk i ny og ne på fest, det kan jeg ikke nekte for.

Så lenge jeg ikke fester hver eneste helg (akkurat som om jeg har tid) og aldri kjenner røyksug utenom det (selv om jeg vet det er dumt anyway) så føler jeg at jeg har kontroll på at jeg aldri vil begynne ordentlig igjen i allefall, selv ikke etter å ha vært singel i to år og kunne ty til røyken når jeg vil
Amidala is offline   Reply With Quote
Gammel 29. November 2008, 11:51:57   #74 (permalink)
Member

Medlem siden: Aug 2008
Tilholdsted: Norge
sol46 står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Nei,har aldri røyka.Ikke prøvd heller,siden min far var storrøyker og jeg hatet det.
sol46 is offline   Reply With Quote
Gammel 05. December 2008, 20:59:14   #75 (permalink)
Member

Hege82's Avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tilholdsted: Krokstadelva
Hege82 står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Røyker ikke. aldri smakt røyk en gang
Gammel 07. December 2008, 20:25:44   #76 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Jul 2007
*Linda* står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Har faktisk akkurat sluttet for ett par dager siden med hjelp av røyketablettene Champix. Savner ikke røyken i det hele tatt
*Linda* is offline   Reply With Quote
Gammel 08. December 2008, 16:54:39   #77 (permalink)
Member

Mehit's Avatar

Sitér:
Opprinnelig skrevet av *Linda* Vis innlegg
Har faktisk akkurat sluttet for ett par dager siden med hjelp av røyketablettene Champix. Savner ikke røyken i det hele tatt
Hva er Champix????

Vil ha....
Gammel 05. January 2009, 20:34:50   #78 (permalink)
Senior Member

Zaphira's Avatar

Medlem siden: Jun 2008
Zaphira har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenZaphira har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Røyker ikke, har aldri prøvd og kommer aldri til å prøve heller.
Gammel 26. January 2009, 21:49:50   #79 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
Tonje har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenTonje har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Nei, røyker ikke... men jeg har røyka før jeg ble gravid med eldste, da sluttet jeg. Fikk litt drahjelp i form av kvalme og oppkast og da...

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler