![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Egenomsorg Vi bedriver sånne ting også. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Trening og drikke
Jeg vet at man trenger å fylle på væske når man trener i en time og svetter så det renner i dette ufyselige sommerværet. Likevel var jeg ikke i stand til å drikke mer enn ca 2 dl i løpet av treningen og like etterpå. Jeg blir kvalm og får brekningsfornemmelser hvis jeg drikker mer, og det må gå i bittesmå slurker.
Resultatet er at jeg får underskudd og blir svimmel og uggen mot slutten av treningen og den første tiden etterpå. Er jeg helt sær som har det sånn? Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli flinkere til å drikke nok? (Jeg føler meg heller ikke tørst.)
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Da jeg begynte å trene, ga treneren meg tips om å drikke mye vann i forkant av treninga, gjerne gjennom hele dagen hvis jeg visste jeg skulle trene om kvelden. Fylle opp, på en måte, slik at kroppen er best mulig forberedt.
Og så kan du jo drikke en karbodrikk etterpå, sånn for å fylle opp ikke bare væsken, men også mineralene du mister når du svetter mye.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg drikker vann. Rent vann fra springen. Jeg liker det, særlig når det er skikkelig kaldt, så vi har to mugger stående i kjøleskapet, jeg tar vann derfra.
Jeg har ikke mye vann i kroppen, nei. Dette problemet oppstår helst når jeg trener tidlig på dagen slik jeg har gjort nå - når jeg har ferie og mannen er på jobb og guttene i barnehagen er det så greit å trene om dagen så jeg ikke "stjeler" av tiden med dem! Utpå formiddagen i dag, da jeg hadde fått i med en god lunsj, drakk jeg nesten en liter vann - i halvlitersglass med sugerør. Det er jo alltid et triks, men det ser litt teit ut med sugerør på trening...
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2006
![]() |
Sitér:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
![]() |
Sitér:
![]()
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble litt skuffet da jeg var innom Claes Ohlson her om dagen og så at de var utsolgt for de geniale isbitposene sine. Sånne som når de er frosne, så strekker man bare litt i hver ende og så blir det en pose full av isbiter istedet for at man må åpne en av gangen. Om noen skjønte den.
Hvordan går det nå, forresten? Drikker du nok vann? |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|