![]() |
|
|||||||
| Egenomsorg Vi bedriver sånne ting også. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må innrømme at jeg kanskje fremstår som rar her nå, men jeg får ikke til å drikke vannet på hytta. Alle andre skryter av hvor godt det smaker og alt det der, men jeg? Not so much.
Dermed blir det ofte mye usunn drikke. Eller så kvier jeg meg for å drikke i det hele tatt og får hodepine. I år tenkte jeg at jeg skulle ta litt bedre vare på meg selv i forhold til dette. Så derfor: Har dere noen forslag til sunne og gode tørstedrikker på hytta? Jeg vurderer faktisk å kjøpe masse isposer på Clas Ohloson, fylle dem opp her hjemme og så ta dem med til hytta sammen med en god vannmugge og noen sitroner. Kanskje til og med brønnvannet smaker bedre da? Flere forslag? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
sitron var min første tanke.
lage is-te. bær? lage saft? er det bare smaken, eller selve vannet du er skeptisk til?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
Du kan også få kjøpt vanndunker som tar mange liter.
Noen i myk plast som ikke tar så mye plass når de er tomme. Clas, biltema, europris kan ha diverse løsninger. Selv liker jeg ikke bruke plast til noe som skal i eller på kroppen, så jeg måtte nok ha satset på sitroner, saft og slikt.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: May 2009
Tilholdsted: Oslo
![]() |
Det kan være friskt og sunt å blande vann med litt juice. Da får du bort smaken av vannet du ikke liker, og fordi denne drikken ikke er ren juice, blir det færre sukkerstoffer enn om du hadde drukket ren juice. For mye juice er jo ikke bra det heller. Så vidt jeg har forstått behandler kroppen sukkerstoffene i juice som vanlig sukker, og derfor skal man ikke ha for mye av det.
Et annet alternativ er blande sukkerfri saft. Personlig synes jeg sukkerfri saft smaker rart og kunstig, men det er jo et alternativ for dem som liker det.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
En god drikk er å blande farris og eplejuice eller eplenektar halvt om halvt. Te. Eller vann med isbiter som du sier. Eller ta med vann hjemmefra.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|