![]() |
|
|||||||
| Notices |
| FACE Financial Awareness Continuously Empowers. FlyLady-metoden kan også brukes for å få orden på økonomien. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
Mitt regnestykke så langt, med det nærmeste jeg fant på internet. Noen ganger måtte jeg gå for "bare" ull i sammenligningsproduktet, mens jeg andre ganger måtte finne produkter som er vevd istedenfor strikket. Uansett. Dette er hva jeg har spart på å strikke fremfor å kjøpe så langt i høst:
2 par voksne ullsokker (60% ull): Garn for 52 kroner. I butikk: 118 kroner. Spart: 66 kroner Langermet trøye i alpakkaull/silke: Garn for 125 kroner. I butikk: 499 kroner. Spart: 374 kroner Babysokker i alpakkaull/silke: Garn for 35 kroner. I butikk: 299 kroner. Spart: 264 kroner Babylegs i alpakkaull/silke: Garn for 70 kroner. I butikk: 115 kroner. Spart: 45 kroner Undertrøye i tynn alpakkaull: Garn for 54 kroner. I butikk: 119 kroner. Spart: 65 kroner Spart så langt: 814 kroner! ![]() Ja, her er det bare å strikke, skjønner jeg!!! ![]()
Last edited by Unicorn; 29. September 2008 at 16:04:25. Grunn: Mattegeniet slår til ;) |
|
||||
|
Imponerende!
Jeg holder på med å strikke en genser til meg selv + en del ullsokker, så jeg sparer en del på det. Skal se om jeg får satt opp et lite regnestykke senere. Jeg har tenkt litt på det å strikke ullundertøy til lillegutt, men lurer litt på om det kanskje klør med hjemmestrikkede skjorter rett på kroppen? Noen som har erfaring med det?
|
Sitér:
Jeg klør ikke av noe ull, min mor derimot kan så vidt ha det utenpå noe anna.
|
Jeg konkluderer som de fleste andre her inne, jeg må lære meg kunsten å strikke!
|
JA! Gjør det! lær dere å strikke. Garanterer dere mange glade stunder med strikketøyet! Og så moro når man har laget noe selv! Det fins så mye morsomt og fint garn og oppskrifter i massevis!
Begynn med noe enkelt (spør om råd i garnbutikken). Undersøk om det finnes en strikkekafe i nærheten. Hør med venner, sikkert mange rundt dere som kan strikke og gjerne lærer bort! Lykke til!!
|
Jeg har da ikke strikket selv, men fått gaver av min mor. Siden hun har kjøpt garn regner jeg bare det vi har spart på å ikke kjøpe dette selv, siden vi uansett hadde måttet ha dette!
Jeg har da altså spart 2500 på at min mor strikker framfor at vi har måttet kjøpe i butikken. Til nå har vi fått dette av mamma: (alt er i lanolingarn) 6stk bleiebukser i ulik tykkelse og størrelse 6tk ulltrøyer u/arm 2stk trøyer m/arm mor signe ullteppe + to stk trøyer til storebror |
|
|||
|
Ser at Blånisseluene på Barnas Hus koster 198,-
For en lue i str 3-5 år trenger man bittelitt mer enn to nøster (man strikker med dobbelt garn). Ett nøste kostet 29,50 tror jeg.. Altså fikk jeg en i str 3-5 år og en i dukkestr til ca 120 kroner. Vottene koster 69 kroner, jeg har strikket i str 3-5 år + dukkestr, og har enda ca et halvt nøste igjen. Altså kostet det meg ca 30 kroner. Jeg koste meg med strikketøyet, og det gikk veldig fort, dermed kan jeg ikke si at det kostet meg noe i tid heller.. ![]() Mor Signes babyteppe selges ikke i nettbutikken til Nøstebarn, men jeg mener at de selger dem for 650 eller 700 kroner i butikken. Man trenger to hesper 2-tråds merinoullgarn, de koster 98 kr/stk. ![]() |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| hjemmelagd, spare penger |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|