Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > FACE

Notices

FACE Financial Awareness Continuously Empowers. FlyLady-metoden kan også brukes for å få orden på økonomien.

Vinn gavekort til Bokkilden

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack (1) Thread Tools Display Modes
  1 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 15:33:33
Junior Member
award
Registreringsdato: 04. October 2008
Arianne står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
hjerte Inspirert!!!!

Dere har vekket meg!

Vi har null system i papirer og ting. Eneste jeg klarer å holde orden i er regninger og betalte regninger, de har hver sin lille skuff og blir alltid betalt i tide. *stolt*

Så i dag satte jeg igang da, med å sortere og kaste.. Sånne som oss skulle ikke hatt lov til å eie kommoder, for alle papirer havner om hverandre i skap og skuffer.

Midt i bunken jeg hadde samla sammen kom jeg til vedtaket fra NAV ang. fødselspermisjonen min.. og fikk for meg at jeg burde ringe og dobbeltsjekke at jeg faktisk hadde fått fars 6 uker, som de sa jeg skulle få automatisk(han har ikke krav på de siden han er ufør).
Og mannen i telefonen kunne fortelle meg at permisjonen min gikk ut i går...? Iiiiiik!!! Hææææ!????

Mye jabb fram og tilbake, venting på at de skulle sjekke alt mulig rart, så endte det med at de måtte ringe meg tilbake.. noe de sjeldent gjør..

Men etter 20min ringte en dame opp, sa jeg hadde rett, og at hun nå hadde fiksa så permisjonen min varer fram til 17.november, som den skal..

Hadde vært kjipt å oppdage feilen på utbetalingsdatoen..

Så jeg har bare vært organisert () i 2 timer enda, og har allerede fått lønn for strevet!
Reply With Quote
Sponsede lenker
  #2 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 15:37:41
Junior Member

Og nå har jeg vært ute og brent papirer... i kulegrillen..
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 15:48:09
Junior Member

Jeg har også et (stort) behov for litt bedre oversikt over økonomien, så jeg har nå bestilt konto i Skandiabanken, slik at ejg kan ha en konto til ditt, en til datt, en til dutt, osv..

Vi har alt for mye kredittgjeld Selv om vi klarer alle avdragene hver mnd, så har vi dårlig økonomi pga av dette.. og vi klarer å øke kredittgjelden hver mnd på grunn av dette.. *lur*

Så neste post gjelder å få full oversikt, selv om vi tror at vi har det, og så sette opp en plan om hvordan vi skal bli kvitt det fortest mulig.

Vi har pusset opp med mye av det, og har fått en god verdiøkning av huset, så vi har planer om å søke refinansiering når oppussingen er ferdig - men vet ikke hvor lett det er i disse dager.. (Kunne ikke gjøre det i motsatt rekkefølge: låne, så pusse opp - fordi vi hadde nettopp kjøpt med fullfinansiering.

Vi er altså mindre stolte eiere av 150K i kredittgjeld..
Reply With Quote
  #4 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 16:11:50
hege's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 05. October 2008
hege har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenhege har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Arianne Vis innlegg

Sånne som oss skulle ikke hatt lov til å eie kommoder, for alle papirer havner om hverandre i skap og skuffer.

Godt å høre at vi er flere... Ser at den ene skuffa vår hvor vi putter betalte regninger, der holder hele bunnen på å falle av... Så vi er virkelig nødt til å finne et annet system som virker for oppbevaring av gamle regninger/kvitteringer
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 17:27:01
Bree's Avatar
Administrator

Registreringsdato: 18. July 2005
Bree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Så moro når man ser resultater så fort! Gratulerer med en knallgod start!
  #6 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 20:18:04
Dragen's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 23. October 2007
Alder: 99
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Flott at du er i gang!

Snakk med banken om refinansiering. Ikke utsett det, i morgen er det onsdag!
Reply With Quote
  #7 (permalink)  
Gammel 07. October 2008, 20:41:26
Junior Member

Takk

Men jeg tror vi må utsette det til oppussingen er ferdig (par uker), og vi får ny nøyaktig verdivurdering.
Og selvfølgelig etter at jeg begynner å jobbe. Forhåpentligvis straks.
Med en av oss midlertidig ufør, og den andre i fødselspermisjon uten jobb å gå tilbake til (vi har flytta), så blir det nok dårlig med refinans.
Men jobb får jeg nok, og da hååååper vi at det ordner seg..

Trenger 150K for å dekke tilbake kredittlånene. På den måten vil vi slippe 9000kr i mnd for avdrag til de, og huslånet går litt opp istedet.. men ikke mye pr mnd sikkert..

Håper håper håper.. det hadde vært redningen..
Reply With Quote
  #8 (permalink)  
Gammel 08. October 2008, 08:14:57
Danielle's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 09. August 2006
Alder: 36
Danielle har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Så flott at du er kommet i gang!

Lykke til videre
  #9 (permalink)  
Gammel 08. October 2008, 20:26:13
Dragen's Avatar
Senior Member

Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Det går fint an å få verdivurdering selv om ikke alt er fiks ferdig - det er bare å peke og forklare hva man skal gjøre hvor.

Stå på - det høres ut som dere får det mye greiere når refinansieringen er i boks!
Reply With Quote
  #10 (permalink)  
Gammel 09. October 2008, 12:44:56
Junior Member

Ok! Da skal vi høre med de igjen.
Megleren ba oss komme tilbake til han når vi var ferdig..
Reply With Quote
  #11 (permalink)  
Gammel 09. October 2008, 14:36:42
Dragen's Avatar
Senior Member

Ring en annen megler. Ærlig talt.
Reply With Quote
  #12 (permalink)  
Gammel 09. October 2008, 20:36:51
Junior Member

Hehe, kanskje vi bør gjøre det da..

Men til denne meglerens forsvar kan jeg si at det var mannen min som var og snakka med han, og det er ikke alltid jeg får gjentatt samtaler helt korrekt..
Reply With Quote
Svar

Bookmarks

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.inspirasjononline.com/forum/face/3976-inspirert.html
Skrevet av For Type Dato
Pengevett Spredt inntekt? Lag en fordelingsnøkkel! This thread Refback 21. October 2008 21:19:02

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler