![]() |
|
|||||||
| Notices |
| FACE Financial Awareness Continuously Empowers. FlyLady-metoden kan også brukes for å få orden på økonomien. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) | |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Finanskrisa har ført til at enkelte banker blir mer populære enn andre. Etter som hva jeg får med meg av nyhetene, så er det spesielt enkelte små banker som opplever en stor pågang av nye kunder for tiden.
Mens de store bankene sier at de har et godt totaltilbud og derfor bør velges, så sier de økonomiske ekspertene helt klart at man slett ikke bør være "lojal" mot banken bestandig. Kanskje spesielt ikke de som nå velger å sette OPP renta? Sitér:
Har du erfaring med å forhandle ned renta hos banken eller å bytte? Fortell! Kanskje vi kan lære av hverandres erfaringer? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har til nå vært lojal mot banken min i alle år, det har mannen også, og det hjalp på når vi skulle ha billån. Men, om vi kommer over bedre tilbud når vi vurderer huslån kommer vi til å fortelle det til banken, og evt bytte.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
Tilholdsted: Sørvest i landet
![]() ![]() |
Vi er ganske så lojale, i alle fall nå. Vi bygger for tiden hus, og har en knallgod rente på byggelånet vårt. Eller det vil si, vi har ikke byggelån,men vanlig lån selv m vi bygger.... Det fikk vi fordi vi jeg og foreldrene mine) kjenner banken. Dette er snakk om en liten lokal bank.... Det har sine fordeler.
![]() Så får vi se hvilket tilbud de gir oss når vi ikke er i byggefasen lenger.....
Last edited by Bobsi; 30. October 2008 at 14:34:42. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Med over 1,5 mill. i lån har vi ikke råd til å være lojale. Vi flyttet derfor boliglånet over i statens pensjonskasse tidlig i høst, selv om strengt tatt ikke er ansatt i staten i mer enn et år fram i tid, og kanskje må flytte min del av lånet til en annen bank neste høst.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
![]() |
Vi har lån i DnbNor..selvsagt
Bytter hvis vi får bedre tilbud et annet sted ja...
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| bank, bankbytte, boliglån, forhandlinger, kostnader, lojalitet, lånerente, totalkunde |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|