Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > FACE

Notices

FACE Financial Awareness Continuously Empowers. FlyLady-metoden kan også brukes for å få orden på økonomien.

Vinn gavekort til Bokkilden

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Gammel 30. October 2008, 14:32:38
Bree's Avatar
Administrator

Registreringsdato: 18. July 2005
Bree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
økonomi Er du "lojal" mot banken?

Finanskrisa har ført til at enkelte banker blir mer populære enn andre. Etter som hva jeg får med meg av nyhetene, så er det spesielt enkelte små banker som opplever en stor pågang av nye kunder for tiden.

Mens de store bankene sier at de har et godt totaltilbud og derfor bør velges, så sier de økonomiske ekspertene helt klart at man slett ikke bør være "lojal" mot banken bestandig. Kanskje spesielt ikke de som nå velger å sette OPP renta?

Sitér:
Flere eksperter råder kundene til å bytte bank dersom de har høy boliglånsrente. Et lite, men godt tips før du starter er å fortelle banken din at du vurderer å bytte bank. Noen ganger hjelper det faktisk å prute.
Hvordan er det med deg? Er du en "lojal" bankkunde eller følger du bevisst med på hva de forskjellige aktørene kan tilby deg? Eller rett og slett reforhandler vilkårene dine i den banken du allerede er kunde?

Har du erfaring med å forhandle ned renta hos banken eller å bytte? Fortell!
Kanskje vi kan lære av hverandres erfaringer?
  #2 (permalink)  
Gammel 30. October 2008, 15:15:56
Alexandra's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 04. August 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alder: 22
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Jeg har til nå vært lojal mot banken min i alle år, det har mannen også, og det hjalp på når vi skulle ha billån. Men, om vi kommer over bedre tilbud når vi vurderer huslån kommer vi til å fortelle det til banken, og evt bytte.
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Gammel 30. October 2008, 15:22:04
Bobsi's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 30. July 2007
Tilholdsted: Sørvest i landet
Alder: 34
Bobsi har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Vi er ganske så lojale, i alle fall nå. Vi bygger for tiden hus, og har en knallgod rente på byggelånet vårt. Eller det vil si, vi har ikke byggelån,men vanlig lån selv m vi bygger.... Det fikk vi fordi vi jeg og foreldrene mine) kjenner banken. Dette er snakk om en liten lokal bank.... Det har sine fordeler.

Så får vi se hvilket tilbud de gir oss når vi ikke er i byggefasen lenger.....
Jente-05 Gutt-07

Last edited by Bobsi; 30. October 2008 at 15:34:42.
Reply With Quote
  #4 (permalink)  
Gammel 30. October 2008, 15:24:41
Senior Member

Registreringsdato: 12. August 2005
Tilholdsted: Trondheim
marihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Med over 1,5 mill. i lån har vi ikke råd til å være lojale. Vi flyttet derfor boliglånet over i statens pensjonskasse tidlig i høst, selv om strengt tatt ikke er ansatt i staten i mer enn et år fram i tid, og kanskje må flytte min del av lånet til en annen bank neste høst.
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Gammel 30. October 2008, 15:52:39
Dragen's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 23. October 2007
Alder: 99
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Ja, vi er lojale. Banken vår har hele tiden gitt oss et godt tilbud, blant de billigste i markedet. I tillegg yter den god og personlig service.
Reply With Quote
  #6 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 10:15:49
Amles's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 09. September 2005
Alder: 36
Amles har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Vi har lån i DnbNor..selvsagt Bytter hvis vi får bedre tilbud et annet sted ja...
  #7 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 14:01:06
Unicorn's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 30. July 2005
Alder: 32
Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Unicorn
Jeg er bank-hore.

Neida.

Men huslånet og mine privatkontoer er på to forskjellige steder. Sistnevnte var planlagt å overflyttes, og man kan jo si det sånn at jeg nettopp fikk enda en god grunn til å gjøre det nå.
Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Tags
bank, bankbytte, boliglån, forhandlinger, kostnader, lojalitet, lånerente, totalkunde

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler