![]() |
|
|||||||
| Notices |
| FACE Financial Awareness Continuously Empowers. FlyLady-metoden kan også brukes for å få orden på økonomien. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
Dette er noe jeg lenge har planlagt å gjøre.
Men nå, nå skal jeg bli med. Starter 3/11, og tar en null-uke i første omgang. Skal ikke kjøpe noe unødvendig fjas! Kan ikke tenke meg noe som jeg virkelig må ha i løpet av den neste uken. Takk for sparket i rumpa, Dragen ![]()
|
Jeg har forberedt null-uken min med å gå i butikken og kjøpe inn en pakke knekkebrød og en tube baconost til å ha på kontoret. Jeg syns nemlig det er alt for lenge fra lunsj klokka elleve til middag klokka fem, så jeg har tenkt å legge inn et lite måltid klokka to.
Dessuten har jeg tatt med meg et stort kaffeglass, på jobben min er jeg nemlig velsignet med både nespressomaskin og gratis melk. Jeg får også gratis frukt, ellers hadde jeg tatt med det hjemmefra. Ja, jeg har en flott arbeidsplass. Jeg har busskort for hele neste uke - ingen kiosktur for å kjøpe busskort. (Problemet er selvsagt ikke busskortet som sådan, men de andre tingene som bare sniker seg med når man skal betale det. Jeg vurderer seriøst å abbonnere på busskort - det kan jo være like greit å få det i posten.) Såh - da er noen av neste ukes snublefeller dekket. Det gjelder å se hvilke muligheter man har. Alexandra - kos deg på kafé på fredag! |
|
||||
|
Å, jeg er så Flink!
Har planlagt menyen for neste uke, og handlet inn alt jeg trenger. Skal bare ha en butikk tur på torsdag (antagelig), for å kjøpe inn melk og brød. Noen ting er greit å fornye i løpet av uka Er skikkelig innstilt på null-uke altså.
|
denne uken skal jeg 'handle' mat fra eget kjøkken.
trenger både få rensket litt opp i matlageret, og skjerpe innkjøpsrutinene igjen. (en periode tok vi ut matpenger en gang i uken, og hadde kun med oss handleliste og kontanter på butikken. det fungerte.) så det blir en kreativ meny her frem til ukeslutt...
|
Jeg er med... denne uka er minstemann hos papsen sin, og jeg er skikkelig blakk. Men det er mykje rart i skap og fryseren er full så det burde jo ikke by på noen store problemer.
Skal tom prøve å la bilen stå de dagene jeg ikke får ekstravakter som lærervikar...
|
Matpakke, knekkebrødpakke og smøreost på jobben. Sistnevnte er til et lite ekstra måltid klokka to. Ingen kioskbesøk.
Vi handlet mye på lørdag, så vi har mat til hele uken. Søndag, mandag, tirsdag: totalt forbruk: 0,- |
|
||||
|
Snart ferdig med uka. Har betalt et par regninger, men forbruket er på 0,-
Tenkte jeg skal ta med Poden i svømmehallen i kveld, men det er trim, ikke forbruk. Dessuten trenger jeg en barselgave til en baby jeg ikke har møtt før, som kommer på besøk på lørdag. Men småforbruket er altså kraftig redusert. Ettersom jeg skal kjøpe denne gaven til lørdag, har jeg bestemt at null-uken skal strekkes til og med tirsdag til uka. Da er det jo nesten lønningsdag igjen også. |
|
||||
|
I dag har jeg kjøpt inn ny forsyning med melk og brød. Og har vært å kjøpt en blomst til ei jeg skal til i morgen på ost og kjeks. Forbruk denne uken 128kr. melk og brød var planlagt, så det eneste jeg faktisk har brukt uforutsette penger på er blomsten. Dette går så det suser
![]()
|
Vi har ikke vert i butikken en eneste gang denne uken.
I morgen blir en utprøving. Skal være på et handlesenter fra 12- 16 ca. Både på Dolly og kafè. Med en gutt som vet hvor lekebutikken er, og som uansett blir sulten når han ser mat i alle former utenfor hjemmets fire dører. Men, jeg smørrer med oss skiver, og tar med oss drikke på flaske. |
|
||||
|
Jeg klarte meg fint i går også, men i dag befinner jeg meg plutselig på jobb uten matpakke. Jeg kjøper lunsj, og så må jeg kjøpe gave til en baby som kommer på besøk i morgen.
Småforbruket mitt er iallefall vesentlig lavere denne uken enn ellers. Fra forrige fredag etter lunsj til denne fredagens lunsj, er totalt forbruk 0,- Det viktigste for å få redusert forbruket er altså (tada - her kommer et viktig poeng!): Planlegging! |
|
||||
|
slåe til med en ekstra lang null uke
Lurt å ha null uke når man nesten er blakk.. Da må man planlegge litt mere, og det har fungert veldig bra. Har bestemt meg å fortsette null uken tom. torsdag. Mannen har fått lønn i dag, jeg har prøvd å forklare han hvorfor vi ikke styrter til butikken.
![]()
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|