Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Familieliv

Notices

Familieliv Om mann, barn, svigerforeldre, kjæledyr, partner og fandens oldemor.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 07. July 2008, 02:39:09   #1 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
høst Forberedelser til skoleåret 2008/2009

Jada, jeg vet at det er tidlig. Det er også meningen.

I denne tråden tenkte jeg nemlig at vi kunne minne hverandre på det som må være i boks før skolestart, tipse hverandre om gode tilbud på ransler, gymsko og annet skoleutstyr...

Ja, rett og slett hjelpe hverandre med å hale prosjekt skoleår 2008/2009 i land og få en god start på skoleåret.

Høres det greit ut?
Lin is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 07. July 2008, 02:43:15   #2 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Først kan jeg jo starte med å fortelle litt om hvem som skal begynne på skolen i vår familie.

Denne høsten får vi to ungdomsskoleelever i hus og tre barneskoleelever. Så det blir en del å sjekke over for å passe på at alle har det de trenger og finne ut hva som må kjøpes inn.

Hva med dere andre?
Gammel 07. July 2008, 09:41:38   #3 (permalink)
Ply
Senior Member

Ply's Avatar

Ply er en tøffingPly er en tøffingPly er en tøffingPly er en tøffingPly er en tøffing
Her skal ingen i skole, og ingen i barnehage. Annet en jeg da. Men jeg skal studere hjemmefra. Samt være dagmamma.
Men jeg tror at mammaen til han jeg skal være dagmamma til kommer til å bombadere meg med sms'er de neste 4 ukene, såh, hva i all verden trenger en dagmamma gutt hos dagmammaen?
</div>
Ply is offline   Reply With Quote
Gammel 31. July 2008, 22:32:11   #4 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Sep 2007
Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Jeg har bare to som skal i barnehagen, jeg. De begynner til mandag. Minsten skal nå begynne i stor avdeling sammen med storebror - det er rart! Så mine gutter må ha fullt utstyr dit... men ikke ransler, gymsko og slikt da...
Nselk is offline   Reply With Quote
Gammel 31. July 2008, 22:54:31   #5 (permalink)
Senior Member

Nelly's Avatar

Medlem siden: Aug 2006
Tilholdsted: Østlandet
Nelly har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Her skal storesøster på skolen. 1 klassing gitt. Så jeg er temelig grønn på dette her
Hun har ny ransel
Nytt penal
Bokbind
Litt nytt tøy
Trenger innesko
Nelly is offline   Reply With Quote
Gammel 01. August 2008, 14:14:13   #6 (permalink)
Senior Member

marie's Avatar

marie har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarie har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarie har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarie har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Tre skoleunger (første, femte og sjuende) og mamma som skal være i ungdomsskolen.
marie is offline   Reply With Quote
Gammel 15. August 2008, 22:29:10   #7 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Det ble litt andre forberedelser enn jeg hadde forestilt meg her. Kort fortalt har vi søkt om bytte av skole for et av barna og venter på svar om det. I mellomtiden prøver vi å finne ut hvordan vi skal få det til med nok et skoleår der en gjeng mobber enkeltelever, dersom det blir avslag på søknaden. Mitt barn har gruet seg hele sommeren til neste skoleår. Jeg har virkelig lyst til å filleriste ungene i den gjengen.
Gammel 15. August 2008, 23:38:04   #8 (permalink)
Senior Member

Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Bree Vis innlegg
Det ble litt andre forberedelser enn jeg hadde forestilt meg her. Kort fortalt har vi søkt om bytte av skole for et av barna og venter på svar om det. I mellomtiden prøver vi å finne ut hvordan vi skal få det til med nok et skoleår der en gjeng mobber enkeltelever, dersom det blir avslag på søknaden. Mitt barn har gruet seg hele sommeren til neste skoleår. Jeg har virkelig lyst til å filleriste ungene i den gjengen.
Mobbing er et h....... og ødelegger så innmari mye altså!! Kan dere ikke prøve å snakke med skolen? Hvordan er skoleledelsen i forhold til mobbing? Hvis ikke de tar dere seriøst, så ta det til media - en skole som ikke er interessert i å stå opp mot mobbing aktivt, er sikkert gøy for media å sjeske seg med! Bare ikke gi opp!! Og så fantastisk at dere hjelper til (som foreldre!) - mine foreldre fant aldri ut av det pga trusler, og det ødela forferdelig mye av skoletiden og selvtillitten min... Heldigvis har jeg klart å heve meg over det, men det har kostet masse! Masse henger i enda...

Vit at dere er i mine tanker - ikke minst ditt barn! Jeg skal krysse alt jeg har for at ting ordner seg! (En annen skole er et kjempeflott alternativ - håper inderlig det går i orden!!)
Gammel 16. August 2008, 00:03:37   #9 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Vi har tatt opp. Og tatt opp. Og tatt opp.
Og skolen har gjort en stor innsats de siste årene. Det skal de ha. Noen ganger har det virket som om det hjalp. Men jentemobbing er tydeligvis vanskelig å få has på og ting faller tilbake til gammelt mønster etterhvert som klikken nå blir prepubertale med alt det innebærer.

Jeg skal i alle fall ikke stå i veien for skolebytte dersom barnet mitt nå føler at hun ikke orker flere runder. Om hun vil gi det noen uker til nå i påvente av svar på søknaden; fint. Om hun ikke vil sette sin fot på den gamle skolen igjen noensinne så er det også noe jeg vil backe henne opp på.

Det dumme er at det handler om en håndfull jentunger som er typisk "queen bees". Og de tåler dårlig at datteren min hevder seg innen sang, dans og teater og har fått en del oppmerksomhet for det, mistenker jeg. Jeg skulle virkelig ønske at alle de andre elevene turte å støtte hverandre litt istedet for å la "dronningbiene" kontrollere hele miljøet.

Datteren vil bare bort. Hun orker ikke bruke mer tid på temaet, på konfrontasjoner/møter/timer med sosiallæreren som hun føler ikke hjelper osv. Hun vil bare være i fred og konsentrere seg om andre ting.
Gammel 16. August 2008, 08:36:02   #10 (permalink)
Senior Member

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Bree Vis innlegg
Vi har tatt opp. Og tatt opp. Og tatt opp.
Og skolen har gjort en stor innsats de siste årene. Det skal de ha. Noen ganger har det virket som om det hjalp. Men jentemobbing er tydeligvis vanskelig å få has på og ting faller tilbake til gammelt mønster etterhvert som klikken nå blir prepubertale med alt det innebærer.

Jeg skal i alle fall ikke stå i veien for skolebytte dersom barnet mitt nå føler at hun ikke orker flere runder. Om hun vil gi det noen uker til nå i påvente av svar på søknaden; fint. Om hun ikke vil sette sin fot på den gamle skolen igjen noensinne så er det også noe jeg vil backe henne opp på.

Det dumme er at det handler om en håndfull jentunger som er typisk "queen bees". Og de tåler dårlig at datteren min hevder seg innen sang, dans og teater og har fått en del oppmerksomhet for det, mistenker jeg. Jeg skulle virkelig ønske at alle de andre elevene turte å støtte hverandre litt istedet for å la "dronningbiene" kontrollere hele miljøet.

Datteren vil bare bort. Hun orker ikke bruke mer tid på temaet, på konfrontasjoner/møter/timer med sosiallæreren som hun føler ikke hjelper osv. Hun vil bare være i fred og konsentrere seg om andre ting.
Åh, jeg føler med henne i hvert fiber i kroppen... Jeg var også "utstøtt" fra de "kule" jentene, og dermed de fleste andre gutter og jenter, på barne- og ungdomsskolen - hvorfor vet jeg ikke, men jeg lurer på om det var fordi jeg var anderledes - drev med musikk og sang, støtta de svake som ble mobba (ironisk) og gjorde det godt på skolen, og var på godfot med lærerene... Jeg ville også bare bort, bort, bort...

Så fantastisk at hun har foreldre som ser henne, som støtter henne og hjelper henne i situasjonen! At ikke hun føler hun må skjule hva som skjer, og står alene i det! At hun tør å si ifra til dere og få gjort endringer som kan være avgjørende for så masse! All kudos til dere! Håper inderlig dere får positivt svar på søknaden!
Gammel 16. August 2008, 16:09:31   #11 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Tusen takk!
Jeg er spent på hvordan denne høsten blir. Og ganske rasende på "dronningene", som jeg ikke akkurat har høye tanker om nå.
Svar

Bookmarks

Tags
gymsko, gymtøy, skolestart, skoleutstyr, skoleåret 2008/2009

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler