![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Familieliv Om mann, barn, svigerforeldre, kjæledyr, partner og fandens oldemor. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut nå.
Vi har jo i lengre tid fått høre om hvor viktig det er å lære barna om at de ikke må utlevere informasjon som kan identifisere dem på nett. Man hører jo rett som det er historier om barn som rett og slett har blitt "plukket opp" på nett. Nå kommer en forsker og sier at dette er helt feil. Ikke nok med det, men han sier at anonymiteten er farlig for barna. Blant annet fordi de i anonymitetens navn er mer grenseløse. Jeg må nok innrømme at jeg fortsatt synes det virker skumlere om barna deltar på nett med fullt navn. Men kanskje jeg tar feil? Hvordan er det hos dere? Hvilke nettvettregler gjelder? Og hvor gamle er barna? Fortell! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Skog og mark? Hvor laster man ned det?
![]() Neida. Jeg er heldig som har en mann som er veldig glad i å dra med ungene på tur. Men jeg bør i grunnen bli flinkere til å bli med oftere fremfor å se på det som tid til å få unna noe jobbing på dataen som krever mer konsentrasjon enn hva huset fullt av folk gir. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her har det til nå gått på "Nei, xxx, ikke plukk av tastene på laptop'en til mamma!!"
(Kjente meg veldig igjen når du skrev, Unicorn!)Minsten er brått blitt litt større, og begynner nå å lære seg å styre musa og se på skjermen samtidig - ikke lett! Han blir 3 år i desember...Eldstemann har egen desktop for barn, med egne ikoner, og vi har passord for å komme inn på "vår" desktop med internett etc... hvis pc'en restartes, så kommer den automatisk først på barne-desktopen! Genialt!! Med helt uskyldige spill, puslespill, fargelegging, regneoppgaver og andre læreoppgaver når han blir litt eldre... Dette heter EasyBits Magic Desktop, og jeg anbefaler det - vi er kjempefornøyde ihvertfall! Han er ca 4 1/2 år... Etterhvert kommer jeg til å være veldig klar på hva jeg forventer og ønsker av barna mine i forhold til nettbruk. Jeg ønsker å forklare dem hva og hvorfor på en ordentlig, realistisk, ærlig og ikke-skremmende måte, så de ikke løper til nabogutten som ikke har restriksjoner for å sjekke ut internett der... Om det funker gjenstår å se, men jeg har stor tro på gjensidig kommunikasjon og forklaringer, så jeg håper det blir som jeg ønsker! ![]()
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| anonymitet, barn, internett, nettregler, nettvett |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|