Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Familieliv

Notices

Familieliv Om mann, barn, svigerforeldre, kjæledyr, partner og fandens oldemor.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 13. April 2009, 21:12:58   #1 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Question Hvor mange påskeegg fikk barna deres i år?

Jeg har fått inntrykk av at det i en del familier er vanlig med flere påskeegg til hvert barn. Fra foreldre, besteforeldre, tanter og onkler osv. Slik at f.eks. et barn blir sittende med 2-4 påskeegg på påskeaften.

Så jeg lurte litt på hvor vanlig det er, jeg. Får barna deres flere påskeegg i påsken?
Lin is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 13. April 2009, 21:37:20   #2 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
Tonje har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenTonje har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Storesøster fikk kun et påskeegg påskeaften, dette fikk hun av besteforeldra sine. Dette visste vi, så vi gadd ikke ordne noe påskeegg. Syns igrunn det ene var mer enn nok da vi sto natt til søndag og vasket oppkast fra senga hennes.
Gammel 13. April 2009, 21:40:49   #3 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Ouch!

Vi har ett stort som barna får på deling. Der har vi både snop og diverse ting. I år var det f.eks. film, Donald og spilleske med Ludo/kortstokk etc.
Lin is offline   Reply With Quote
Gammel 13. April 2009, 22:31:49   #4 (permalink)
Senior Member

Nickless's Avatar

Medlem siden: Jun 2008
Nickless har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Ikke et eneste ett.
Vi feirer ikke påske.
De fikk dog en liten godtepose hver av oldemor som inneholdt en sjokoladekanin.
(Jeg fikk også, alle barnebarn og oldebarn får hvert år.)
Nickless is offline   Reply With Quote
Gammel 14. April 2009, 10:38:24   #5 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Mar 2008
Mulatica står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Snuppa fikk ett, med litt godteri og noen andre småting (badekarfarge, hårstrikk, neglelakk og ballonger). Vi feiret påskeaften hos foreldrene mine, men hadde avtalt på forhånd at jeg skulle ordne påskeegget.
Mulatica is offline   Reply With Quote
Gammel 15. April 2009, 12:54:05   #6 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Jeanette
Hun fikk ett, av besteforeldrene sine. Jeg ser at det kan bli et problem neste år, for jeg vil helst at hun bare skal få det ene hun etterhvert kommer til å få av oss.
Gammel 15. April 2009, 22:51:33   #7 (permalink)
Senior Member

Alexandra's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Her fikk de ett. Vi var hos bestemoren påskeaften og hun hadde ordnet påskeegg til dem, da slapp jeg i år.
Sist år fikk storebror tre - et fra bestemoren, et fra meg og et fra faren. Det blir ikke aktuelt lengre.
Gammel 15. April 2009, 22:55:22   #8 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Sep 2007
Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Våre fikk et hver på påskemorgen - er det vanlig at de får på påskeaften hos dere? Vi sier at påskeharen hopper forbi om natta og legger egg, så om morgenen kan de lete etter eggene sine som er littegranne gjemt - superpopulært!
Nselk is offline   Reply With Quote
Gammel 15. April 2009, 22:59:15   #9 (permalink)
Senior Member

Alexandra's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Vi har alltid hatt tradisjon med dette på påskeaften hjemme, derfor har vi ført det videre til barna.

I år gjemte vi eggene, også skulle storebror i huset finne dem via "tampen brenner" leken. Og, for å si det på en enkel måte - neste år satser vi på skattekart i stedet, tampen brenner skjønte han ingenting av.
Gammel 15. April 2009, 23:00:40   #10 (permalink)
meg
Member

Medlem siden: Jan 2007
meg har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Nå er ungene våre bare ett og tre år gamle da, men ingen av dem fikk egne påskeegg denne påska. Vi var hos foreldrene mine, og det sto et stort, felles påskeegg på stuebordet, som det for det meste var vi voksne som satt og knaska fra på kvelden

Ungene spiste litt derfra noen av dagene (vesla fikk bare et par biter melkesjokolade da, hun har jo ikke smakt så mye godteri enda), eldstemann spiste mer :-) Men var vel like opptatt av å få seg noen iser i løpet av påska, nå som våren endelig har kommet :-)

Men når de blir større blir vi nok nødt til å koordinere med besteforeldrene ja, slik at de ikke ender opp med flere påskeegg.
meg is offline   Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Tags
påske, påskeegg

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler