![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Familieliv Om mann, barn, svigerforeldre, kjæledyr, partner og fandens oldemor. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har fått inntrykk av at det i en del familier er vanlig med flere påskeegg til hvert barn. Fra foreldre, besteforeldre, tanter og onkler osv. Slik at f.eks. et barn blir sittende med 2-4 påskeegg på påskeaften.
Så jeg lurte litt på hvor vanlig det er, jeg. Får barna deres flere påskeegg i påsken? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
![]() ![]() |
Storesøster fikk kun et påskeegg påskeaften, dette fikk hun av besteforeldra sine. Dette visste vi, så vi gadd ikke ordne noe påskeegg. Syns igrunn det ene var mer enn nok da vi sto natt til søndag og vasket oppkast fra senga hennes.
![]()
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Her fikk de ett. Vi var hos bestemoren påskeaften og hun hadde ordnet påskeegg til dem, da slapp jeg i år.
Sist år fikk storebror tre - et fra bestemoren, et fra meg og et fra faren. Det blir ikke aktuelt lengre.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Våre fikk et hver på påskemorgen - er det vanlig at de får på påskeaften hos dere? Vi sier at påskeharen hopper forbi om natta og legger egg, så om morgenen kan de lete etter eggene sine som er littegranne gjemt - superpopulært!
![]()
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vi har alltid hatt tradisjon med dette på påskeaften hjemme, derfor har vi ført det videre til barna.
I år gjemte vi eggene, også skulle storebror i huset finne dem via "tampen brenner" leken. Og, for å si det på en enkel måte - neste år satser vi på skattekart i stedet, tampen brenner skjønte han ingenting av.
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Nå er ungene våre bare ett og tre år gamle da, men ingen av dem fikk egne påskeegg denne påska. Vi var hos foreldrene mine, og det sto et stort, felles påskeegg på stuebordet, som det for det meste var vi voksne som satt og knaska fra på kvelden
![]() Ungene spiste litt derfra noen av dagene (vesla fikk bare et par biter melkesjokolade da, hun har jo ikke smakt så mye godteri enda), eldstemann spiste mer :-) Men var vel like opptatt av å få seg noen iser i løpet av påska, nå som våren endelig har kommet :-) Men når de blir større blir vi nok nødt til å koordinere med besteforeldrene ja, slik at de ikke ender opp med flere påskeegg. |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| påske, påskeegg |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|