Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > FlyLady

Notices

FlyLady Oss FlyBabies imellom.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 25. July 2005, 11:59:02   #1 (permalink)
Senior Member

Felicia's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Felicia har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenFelicia har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
FlyLady.

Nå er jeg helt fersk i gamet, men jeg lurer på litt om disse prinsippene...

Hvordan skal man gjøre med resten av huset når man holder på i en sone?

Er det utenom disse 15 minuttene at man skal støvsuge og vaske andre steder?

Lurer bare litt på hvordan man organiserer. Orker ikke være perfekt husmor hele dagen...
Felicia is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 25. July 2005, 13:18:07   #2 (permalink)
Senior Member

FruWulf's Avatar

Tilholdsted: Sveio
FruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Begynn i det små. De første dagene mine som FlyLady, konsentrerte jeg meg bare om morgen/dag/kveldsrutinene.

Ellers på dagen rydder du det du vil. Ikke stress med det, for da går du bare lei.
Små skritt.

Og når du føler at du er lei, så logg deg inn her og finn ny inspirasjon.

Masse lykke til
FruWulf is offline   Reply With Quote
Gammel 03. August 2005, 11:35:54   #3 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Jeanette
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Felicia
Nå er jeg helt fersk i gamet, men jeg lurer på litt om disse prinsippene...

Hvordan skal man gjøre med resten av huset når man holder på i en sone?

Er det utenom disse 15 minuttene at man skal støvsuge og vaske andre steder?

Lurer bare litt på hvordan man organiserer. Orker ikke være perfekt husmor hele dagen...
Jeg gjør bare de 15 minuttene, jeg. Resten faller inn under de daglige rutinene. Badet ordner jeg om morgenen, tar meg bare et par ekstra minutter å feie over benken med en klut og ta ei runde med toalettbørsten nedi skåla. Kjøkkenet gjør seg selv på kvelden, når jeg shiner vasken. På mandag støvsuger jeg, tørker støv etc - tar meg i underkant av en time. Og så sjekker jeg hotspots på kvelden før jeg legger meg. Det pleier å holde.
Jeanette is offline   Reply With Quote
Gammel 03. August 2005, 13:06:40   #4 (permalink)
Senior Member

FruWulf's Avatar

FruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreFruWulf gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Unicorn
Jeg gjør bare de 15 minuttene, jeg. Resten faller inn under de daglige rutinene. Badet ordner jeg om morgenen, tar meg bare et par ekstra minutter å feie over benken med en klut og ta ei runde med toalettbørsten nedi skåla. Kjøkkenet gjør seg selv på kvelden, når jeg shiner vasken. På mandag støvsuger jeg, tørker støv etc - tar meg i underkant av en time. Og så sjekker jeg hotspots på kvelden før jeg legger meg. Det pleier å holde.
Hotspots?
Gammel 03. August 2005, 16:48:32   #5 (permalink)
Senior Member

Villemo's Avatar

Villemo er en tøffingVillemo er en tøffingVillemo er en tøffingVillemo er en tøffingVillemo er en tøffing
Sitér:
Opprinnelig skrevet av FruWulf
Hotspots?
Det er steder i huset det hoper seg opp med ting og tang....kan være en del av kjøkkenbenken, en stol i gangen, spisebordet....ol. Da gjelder det å ta 5 minutter å finne rett plass til tingene....
Villemo is offline   Reply With Quote
Gammel 03. August 2005, 16:55:22   #6 (permalink)
Senior Member

FruWulf's Avatar

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Villemo
Det er steder i huset det hoper seg opp med ting og tang....kan være en del av kjøkkenbenken, en stol i gangen, spisebordet....ol. Da gjelder det å ta 5 minutter å finne rett plass til tingene....
Oki, da forstår jeg .)
Gammel 03. August 2005, 19:25:41   #7 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
En annen måte jeg har lest at det har blitt forklart, er at hvert rom har sin "oppvaskkum". Et sted der det flyter over før man får sukk for seg om man ikke passer på.

I stua er våre "oppvaskkummer" spisestuebordet og toppen av tv-skapet.
Lin is offline   Reply With Quote
Gammel 03. August 2005, 19:40:06   #8 (permalink)
Senior Member

FruWulf's Avatar

Pc-pulten er et slikt sted hos meg.
Gammel 03. August 2005, 20:42:53   #9 (permalink)
Senior Member

Mrs. P.'s Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Mrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedreMrs. P. gjør forumet bedre
Sitér:
Opprinnelig skrevet av FruWulf
Pc-pulten er et slikt sted hos meg.
Ditto...
Mrs. P. is offline   Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler