![]() |
|
|||||||
| Notices |
| FlyLady Oss FlyBabies imellom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Nov 2005
Tilholdsted: Houston, TX
![]() |
Shine kjøkkenet før jeg legger meg.
Det er utrolig deilig å stå opp om morgenen og komme ut på et strøkent kjøkken. Får litt mer lyst på frokost da.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Å gjøre ting med en gang.
Hjemkomsten på søndag etter en langhelg vekke med hele familien foregikk slik: Stoppet bilen utenfor huset, bar ungene inn, kledde av dem, tok på pysjene som lå i skuffen på badet, fulgte dem inn i oppredde senger der kosedyr og smokker lå på sine faste plasser. Bar inn bagasjen, og så begynte jeg å tømme en og en sekk mens mannen kjørte bilen i garasjen og snakket med naboen for å hente avisene. Alle ting på sin plass, det var plass i skittentøydunkene til det skitne tøyet, alt som skulle på kjøkkenet ble samlet i en kurv og båret opp. Det var plass på benken til kurven, plass i oppvaskmaskinen til skitne termokopper og skjeer, plass i vasken til å skylle termosen. En halvtime senere var huset atter ryddig, og alle ting på plass, så jeg kunne bruke kvelden på studier i stedet for å dumpe ned i en stol og irritere meg over kaoset. Neste morgen var det brød i brødboksen, rent tøy i bunker på badet, et tomt kjøkkenbord til å spise frokost på, ferdigsortert skittentøy så jeg bare kunne starte den ene vaskemaskinen etter den andre uten å tenke. Tannbørstene vi hadde med stod på plass i holderne sine klar til morgenpuss. Dette har jeg aldri gjort før, tror jeg. Og du verden så deilig det var. Hos meg er det anti-utsettelses-prinsippet og det å gjøre ting i små steg som er viktig. Rutinene kommer og går litt, men tanken på at det er MEG som likevel må gjøre i morgen det jeg utsetter i dag, gjør at jeg er mye flinkere til å rydde og vaske litt her og der når jeg ser det trengs i stedet for å utsette det. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Fit for fight
|
Sitér:
AMEN! |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2006
![]() |
Jeg setter kanskje aller mest pris på at jeg har lært at ikke alt må gjøres på en gang. Det ville aldri før ha fallt meg inn å vaske ett vindu uten å vaske de andre. Dessuten setter jeg veldig stor pris på at klærne ligger klar hver morgen.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2005
Tilholdsted: Trøndelag
![]() ![]() |
Jeg har funnet ut hvor utrolig mye man får gjortpå 15minutter.. Å ta et par 15minutter hver dag på et roterom feks, fører ofte til at det er iorden i løpet av uken!!
En 15mnutter etter barnas leggetid shiner stuen og hotspotene på kjøkkenet.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|