![]() |
|
|||||||
| Notices |
| FlyLady Oss FlyBabies imellom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
Lukter på badet..
Et evindelig problem her i huset.
1 bleie unge, 1 som går på do selv og glemmer og trekke ned, 1 mann med sure sokker og ei gravid kone som lukter alt! Trenger vel kanskje ikke si mere. Jeg får jo ikke fjernet grunnen til lukta, kan liksom ikke be de slutte å gjøre fra seg på do liksom. Duftlys funket, men det gikk så raskt tomt for luft. Fyrstikker funker jo bare hvis jeg gjør det aktivt hele tiden og det gidder jeg ikke. Noen forslag?
|
Glade One Touch (enten feste på veggen eller bruke sprayboks som står høyt oppe i forhold til de små barna)
Finnes i de fleste matbutikker, i allefall på meny ![]() Leste ikke dette med "gravid dame som lukter alt" men da kan jeg foreslå X-it som jeg tror det heter. Den etterlater seg ingen lukt at all i forhold til Glade som du får i et par forskjellige dufter. |
|
||||
|
Hvor lenge funker agurken før den må byttes?
skal prøve med eddik og natron i skål...
|
Går det an å fjerne noen av luktårsakene?
Må bleiene oppbevares på badet? Og må mannens sure sokker ligge der? Varmen skaper gjerne litt ekstra lukt. Vi har to skittentøyskurver (som ikke ser ut som det) i gangen utenfor badet. Dagens brukte (tøy)bleier oppbevares forsåvidt på badet, men hver kveld legger jeg de i en større bleiepose i vaskerommet i kjelleren. Morgenbleien går rett ned i en bøtte med vann i kjelleren, så den er knapt innom badet. |
|
||||
|
bleiene bæres ofte ned i kjelleren med en gang, eller blir hengende til kvelden i pose på skapet.
Desverre så er det lite å gjøre med de stakars menneskene som må på do... Skittentøyet funker dårlig å ha et anna sted.
|
Er det tøybleier du har? Nå er mine store, men når jeg hadde små og brukte tøybleier, hadde jeg en stor bøtte med kaldt vann på badet, jeg skylte bleien i do og la bleien i vannet, hadde også lokk på, funket superbra, ingen lukt (før man gikk på vaskerommet og hellte ut vannet hihihi, men det varte jo ikke så lenge )
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|