Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Forsøksfora > Forbrukerprat

Notices

Forbrukerprat Gode tilbud, netthandel, planlegging av kjøp, rettigheter i forhold til kjøpsloven og mye mer. Her kan du diskutere det som interesserer deg som forbruker.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 16. August 2008, 22:12:17   #1 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
vaskemaskin Er det normalt å tilkalle rørlegger for å koble til en ny oppvaskmaskin?

Det er det jeg lurer på nå.

Vi kom jo hjem til vannlekkasje og ødelagt kjøkkengulv i ferien. Grunnen var at slangen til oppvaskmaskinen hadde fått en liten lekkasje som hadde fått kost seg mens vi var på hytta.

Så vi vil selvsagt ha erstatning fra Elkjøp. Og da prøvde den ene der seg med å påstå at vi skulle ha hatt autorisert rørlegger for å koble til oppvaskmaskinen.

Vi snakker altså om et ferdig opplegg. Vi erstattet en gammel oppvaskmaskin med en ny. Feilen er jo en støpefeil på gummislangen Elkjøp solgte oss. Lekkasjen kom ikke fra festet, men midt på slangen. Og det burde vel også være i Elkjøps interesse å finne ut at kanskje et vareparti med slanger er dårlig?

Men altså; når man kun skal koble fra en gammel oppvaskmaskin og koble til en ny. Er det vanlig å tilkalle rørlegger for noe sånt? For meg virker det litt som å påstå at man må ha en elektriker hjem for å sette i kontakten til den nye tv-en sin dersom man kjøper det. Men kanskje jeg er litt bortskjemt siden jeg har en mekanikerutdannet og ganske praktisk anlagt mann?
Lin is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 16. August 2008, 22:55:48   #2 (permalink)
meg
Member

Medlem siden: Jan 2007
meg har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Om det er normalt vet jeg ikke, men i følge mannen min (som har jobba i el-forretning i mange år) skal man ha en autorisert rørlegger inne for å gjøre det. Ikke dermed sagt at vi har hatt autoriserte rørleggere hjemme hos oss... Så du stiller nok ikke så sterkt på akkurat det punktet, de har nok rett der. Men du kan jo fortsatt reklamere på produktet overfor leverandøren (via Elkjøp). Dersom det viser seg at det er en produksjonsfeil på selve slangen som hører til maskina, og ikke en feilmontering eller at det ikke er en skade oppstått under montering så bør jo skaden dekkes av reklamasjon.

Lykke til :-)
meg is offline   Reply With Quote
Gammel 16. August 2008, 23:06:01   #3 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Ja, det er ikke skade som er skjedd pga. montering. Hadde det vært ved koblingen eller noe sånt så hadde jeg jo skjønt det.
Gammel 17. August 2008, 00:11:36   #4 (permalink)
Senior Member

Alexandra's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Jeg har aldri byttet oppvaskmaskin, så jeg vet rett og slett ikke.
Men, jeg vil ønske dere lykke til, om skaden tydelig er på røret er det leverandøren sin feil.

Men, om man må få rørlegger til å gjøre det, må man da få rørlegger til å installere klesvaskemaskinen om man f.eks flytter?
Gammel 17. August 2008, 00:24:17   #5 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Det virker jo sånn dersom det er slik Elkjøpmannen sa. Mannen ga seg forresten ikke, så det er fortsatt håp.
Gammel 17. August 2008, 00:53:25   #6 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Jeanette
Vi har kobla vår selv, med den største selvfølge.
Gammel 17. August 2008, 19:59:48   #7 (permalink)
Senior Member

Dragen's Avatar

Medlem siden: Oct 2007
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Elkjøp er beryktet for å ikke gi seg i sånne saker. Klag skriftlig, og send kopi til Forbrukerrådet. De har utkast til klagebrev på nettsiden sin: www.forbrukerportalen.no
Dragen is offline   Reply With Quote
Gammel 19. August 2008, 16:25:45   #8 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Elkjøp sier at vi skal få ordnet det.
Og hvis ikke så sier også forbrukerrådet at de vil hjelpe oss. Så dette går nok bra.
Svar

Bookmarks

Tags
elkjøp, klage, oppvaskmaskin, reklamasjon, rørlegger, vannlekkasje

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler