![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Forbrukerprat Gode tilbud, netthandel, planlegging av kjøp, rettigheter i forhold til kjøpsloven og mye mer. Her kan du diskutere det som interesserer deg som forbruker. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det jeg lurer på nå.
Vi kom jo hjem til vannlekkasje og ødelagt kjøkkengulv i ferien. Grunnen var at slangen til oppvaskmaskinen hadde fått en liten lekkasje som hadde fått kost seg mens vi var på hytta. Så vi vil selvsagt ha erstatning fra Elkjøp. Og da prøvde den ene der seg med å påstå at vi skulle ha hatt autorisert rørlegger for å koble til oppvaskmaskinen. Vi snakker altså om et ferdig opplegg. Vi erstattet en gammel oppvaskmaskin med en ny. Feilen er jo en støpefeil på gummislangen Elkjøp solgte oss. Lekkasjen kom ikke fra festet, men midt på slangen. Og det burde vel også være i Elkjøps interesse å finne ut at kanskje et vareparti med slanger er dårlig? Men altså; når man kun skal koble fra en gammel oppvaskmaskin og koble til en ny. Er det vanlig å tilkalle rørlegger for noe sånt? For meg virker det litt som å påstå at man må ha en elektriker hjem for å sette i kontakten til den nye tv-en sin dersom man kjøper det. Men kanskje jeg er litt bortskjemt siden jeg har en mekanikerutdannet og ganske praktisk anlagt mann? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Om det er normalt vet jeg ikke, men i følge mannen min (som har jobba i el-forretning i mange år) skal man ha en autorisert rørlegger inne for å gjøre det. Ikke dermed sagt at vi har hatt autoriserte rørleggere hjemme hos oss... Så du stiller nok ikke så sterkt på akkurat det punktet, de har nok rett der. Men du kan jo fortsatt reklamere på produktet overfor leverandøren (via Elkjøp). Dersom det viser seg at det er en produksjonsfeil på selve slangen som hører til maskina, og ikke en feilmontering eller at det ikke er en skade oppstått under montering så bør jo skaden dekkes av reklamasjon.
Lykke til :-) |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har aldri byttet oppvaskmaskin, så jeg vet rett og slett ikke.
Men, jeg vil ønske dere lykke til, om skaden tydelig er på røret er det leverandøren sin feil. Men, om man må få rørlegger til å gjøre det, må man da få rørlegger til å installere klesvaskemaskinen om man f.eks flytter?
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() |
Elkjøp er beryktet for å ikke gi seg i sånne saker. Klag skriftlig, og send kopi til Forbrukerrådet. De har utkast til klagebrev på nettsiden sin: www.forbrukerportalen.no
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| elkjøp, klage, oppvaskmaskin, reklamasjon, rørlegger, vannlekkasje |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|