![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Grønn Bevissthet For en grønnere hverdag. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) | |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var vel gledelige nyheter?
Sitér:
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med dere! Men samtidig, kommer den til å være tilgjengelig for de som ønsker det? Gjelder det "Ditt Distrikt" også?
Jeg bruker ikke papirutgavene overhodet selv, og har reservert meg. Men feks hverken svigerfar, svigermor eller min morfar har pc eller mulighet til å finne telefonnummer på annen måte enn i katalog, og evt ringe opplysning, men det er jo svinedyrt! Jeg vil tro mange godt voksne/eldre har det på samme måten...
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: May 2009
Tilholdsted: Oslo
![]() |
Tidligere var det et norsk trykkeri som trykket den, men da det ble bestemt at den skulle trykkes i utlandet (fordi det var billigere) mistet 90 mennesker jobben. Før, da den ble trykket i Norge, var jeg stor fan av at den ble produsert. Den holdt mange i arbeid. Etter skitne anbudsrunder og tider hvor kun pris er avgjørende, endret jeg oppfatning. I utlandet er den norske telefonkatalogen en bitteliten fillejobb de egentlig ikke bryr seg så mye om (mye større produksjonsapparat i diverse utland), så om den forsvinner nå, har det ikke alt for store konsekvenser.
Men det er fint om de kan trykke den opp til de som ønsker den. Det er fremdeles mange som ikke benytter internett i dag, så mye som en tredjedel av landets befolkning tror jeg (mener å huske det tallet fra en artikkel i en nettavis forrige uke). Supert at vi som ikke vil ha den kan slippe. Å dele ut til alle som ikke vil ha den er jo et vannvittig sløseri. Jeg er forresten litt todelt i forhold til trykksaker, men det er nok fordi jeg jobber i trykkeri og lever av å lage trykksaker (typografi/design). Jo flere trykksaker, jo mer arbeid til oss som jobber i bransjen. Samtidig hater jeg sløsing, og blir deppa av all reklamen som dumper ned i postkassene landet rundt og som bare går rett i søpla. Det tok meg lang tid å sette opp en nei takk til reklame-lapp på postkassa... Måtte sloss litt med meg selv der ja! :D |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Du også?
![]() Jeg var redd for å gå glipp av noe, jeg. Mens mannen gjerne ville slippe reklamen. Da kommunen gikk ut og oppfordret folk til å tenke på miljøet var imidlertid slagt tapt. Og merkelig nok så tror jeg nok ikke at jeg har gått glipp av så fryktelig mye heller. |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| miljøvern, telefonkataloger, telenor |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|