![]() |
|
|
#1 (permalink) | |
|
Til- og fraværende
|
Sitér:
Da blir jeg glad. Så utrolig godt å se at det finnes tilbud hvor man ikke behøver å gå fra barna - og at det i tillegg er gratis, trekker jo ikke ned, det heller! ![]()
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Ja, det var i alle fall mye av det før, men det har dessverre blitt nedprioritert de siste årene. Her i byen har vi for eksempel bare en halv dag eller noe slikt i uka nå, i et lokale som ellers brukes til eldrebingo og dansekurs. Så det at det finnes faktiske åpne barnehager på noe annet enn papiret, er strålende nyheter for meg.
![]()
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Må det nødvendigvis være så organisert? Går det ikke å tromme sammen noen hjemmeforeldre og finne på aktiviteter selv? Særlig mtp uteaktiviteter er jo dette fullt mulig. Er det vanskelig å finne foreldre som er hjemme, så kan man etterlyse dem i lokalavisa.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
*nikker* Eller på helsestasjonen, hvor de fleste dukker opp før eller seinere uansett.
Men det jeg ville savnet, er utstyret. Ikke nødvendigvis de mest fancy greiene, men malesaker og andre kreative ting ville vært veldig OK. I mine øyne, i alle fall, som ikke er noe utpreget utemenneske selv. ![]()
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitér:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg håper å komme i kontakt med noen gjennom helsestasjonen sin barselklubb nå. Det hadde vi ikke der jeg bodde før, og var sterkt savnet.
Deriimot hadde vi mange åpne barnehager der vi bodde før, her har jeg ikke hørt om noen.
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sitér:
og etterlyse dem i lokal avisen hadde jeg heller aldri turt når jeg gikk hjemme med småen. Heldigvis møtte jeg en annen desperat mor på bussen og vi fant tonen. Det er ikke lett når man er hjemmeværende på ny plass, uten barselgrupper eller noe som man kan støtte seg til. Her på øya har en gjeng hjemmeværende fått bruke bydelshuset 2 dager i uken fra 10-12 og det har blitt kjempe populært. Mulig jeg hadde turt å titte innom der, fordi det blir mer skravle/leke klubb enn et organisert tilbud. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Nå har jeg maila Den Andre Hjemmemammaen, og vi har en avtale om Åpen Barnehage på onsdag. Ganske spesielt, siden døtrene våre heter det samme og er født i samme måned, det samme året. Og jeg og mammaen hennes har tilogmed levd et parallellt liv, på hver vår ende av byen - utdannelsesmessig, bakgrunnsmessig, karrieremessig... i det hele tatt.
![]()
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her i byen er det ingen tilbud om åpen barnehage - lette som en "gal" når jeg var hjemme...
Så det savnet jeg - visste heller ikke om noen som var hjemme med barn, og orket ikke å tromme sammen noe selv heller... (var hjemme med eldste til han var 2 1/2 år, mens jeg gikk gravid med minsten i 100% sykemelding med bekkenproblematikk og i permisjonen etterpå.)
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sitér:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Etter å ha lest denne tråden har jeg sjekket hva som finnes av åpne barnehager rundt meg her...
Jeg bor midt mellom 2 kommuner, og i ene kommunen er det åpen barnehage 2 dager i uka, i den andre er det 3 dager i uka, og de overlapper ikke, så her kan jeg i teorien gå i barnehage med jenta mi hver dag jeg! Visste ikke det var så godt tilbud rundt her altså!
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Her svømmer det av åpen barnehage tilbud, det er masse, og gratis. Og det er alltid masse folk der. Og slik har det jo vært i mange år.
Vi har også hatt kontakter gjennom barselgrupper på hs eller nett, og venner med barn osv. Man kan også møte andre på "Musikk fra livets begynnelse" foreks. og andre slike ting som er på dagtid. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Til- og fraværende
|
Sitér:
![]()
|
|
|
|
#21 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
Idag har vi vært på åpen barnehage her.
Veldig kjekt for minsten. Han stor koste seg. Litt sjokka over så mange mennesker og voksen, men han grein ikke bare lekte. Synd at de voksene som var der idag var så "innrøkte"! Det å slippe til nye folk er tydligvis ikke så lett. Hun som driver det sa det var mange som ikke var der så vi håper på en forbedring! Så lenge Sindre koser seg så holde jeg nok ut. Han sover som et murmeldyr nå. |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Ja, åpen barnehage er bare helt genialt!
Det tar litt tid, men du kommer nok innpå dem etterhvert. Var litt rart de første gangene for meg også, men nå går det så det suser. ![]() Her snakkes det om at de skal utvide - vi får både nytt lokale, med en hel gymsal tilgjengelig for de største ungene, og vi får en dag til også. Så to dager i uka da, det blir helt perfekt for oss! ![]()
|
|
|
#23 (permalink) | |
|
Til- og fraværende
|
Sitér:
![]() Møtte en annen delvis-hjemmemamma der, som hadde med seg en venninne med barn også, så ungene lekte og koste seg mens vi satt og skravla litt. Tenker jeg får ta en reprise snart, for det var skikkelig bra. ![]()
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
![]() ![]() |
Hvordan er det med åpen barnehage? Ringer man først eller er det bare å møte opp liksom?
![]()
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
Sitér:
Det funket fint. Ellers er det bare å ta en telefon til kontakttelefonen og spørre litt. Da vet de at du kommer og tar det nok litt ekstra i mot vil jeg tenke. Her er det åpen bhg tirsdager og torsdag. Kommunen har vistnok bestemt at den skal legges ned. Blir spennde å se hva som skjer. Kanke skjønne hvorfor hvis den er så godt besøkt. |
|
|
|
|
|
|
#27 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
![]() ![]() |
Vi har fått utdelt programmet for den åpne barnehagen her, men det står ikke noe... Hmmm... får vel bare dukke opp en dag da. Passer det ikke for de, er det jo ikke verre enn at vi går hjem igjen da.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|