![]() |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
1åringen
Hvilke aktiviteter kan man foreta seg med en 1åring?
Altså hva kan man la dagen inneholde med en liten en på 1 år i hus? Litt variasjon er greit. En ting er å ha ungen i barnehagen og leke litt når man kommer hjem. En anna ting er å skulle være hjemme med barnet hele dagen og skulle fylle den med litt meningsfylt hvertfall. Sangleker alt mottas med glede.... En ting jeg har tenkt på er åpen barnehage. Det er et fint alternativ en dag i uken hvertfall. Musikk i knehøyde orker jeg ikke binde meg til ettersom formen varierer så innmari på hu mor inntil videre. Ellers så er det tilbud om barselsvømming på tirsdager, men vet ikke hvor gammelt barnet kan være der, og litt vansklig å komme seg avgårde alene gett. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Jenta mi på 14 mnd ser ut til å ha oppdaget tegning nå, så nå har jeg vært ute og kjøpt ordentlige tegnesaker til henne. Med litt flaks betyr det at jeg kan rydde kjøkkenet eller noe annet lurt mens hun koser seg med blanke ark og fargestifter til.
En annen ting hun virkelig elsker akkurat nå for tida, er å ta bussen og å være ute på butikken. Så da hender det vi kombinerer de to tingene, og hun er i storform. Om det finnes noen andre mammaer i nærheten med passe store barn, så vil jeg også råde deg til å rotte deg sammen med dem så mye som mulig - om så bare er for en kaffekopp nå og da. Så får både du og ungene litt variasjon. ![]()
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2008
Tilholdsted: Vestfold
![]() |
Velkommen til Dagmammanett.com Last edited by Dagmamma'n; 12. January 2009 at 07:23:31. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
Jeg er hjemmeværende med minstemann på 17 mnd, og dagene våre går egentlig ganske fort.
Foruten å besøke andre med barn, som vi ikke rekker så altfor ofte pga dagene flyr avgårde, så er vi ute, enten på lekeplassen eller utenfor huset vårt. Vi leser i bøker, koser oss med musikk, han får leke på storesøsters rom, noe som er fryktelig populært! Og jeg vil ikke sitte på gulvet og leke med han hele dagen, han må lære seg å leke litt selv også. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
Gleder meg til han skjønner poenget med å stå på de to bena han har fått utdelt!
Gjør det å være ute litt enklere! Nå er det blitt litt mildere ute så planen er å komme seg i skogen 1 gang i uka. Og denne berømmelige åpen barnehage 1 gang i uke. Jeg sitter ikke på gulvet å leker med han, det orker jeg ikke få inn som en vane. Eller man gjør jo gjerne det i løpet av dagen, men ikke hele tiden mente jeg... hihi Men det er greit å gjøre noe sammen, utfordre han på litt! |
|
|
|