![]() |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
![]() ![]() |
Gjøre ting sammen
Jeg går som sagt hjemme med to barn, og vi finner på en god del sammen, men mesteparten av tiden har de to små fri lek...
Hva slags aktiviteter gjør dere sammen med barna?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
|
Drar på tur i skogen med nistepakke
Kan tilbringe timevis i fjæra og lete etter skjell og krabber. Eldstemann har med fiskestang da Sykkeltur med minsten i sykkelsete Modelleire La de få delta i støvsuging, støytørk og baking Slår på musikken og rocker løs, mamman får trent litt og ungene har det kjempegøy. La de få være med å lage/pynte kort Og masse andre hobbyaktiviteter....men nå er jo jeg veldig intr i sånne ting selv da, og har et bra lager med slike ting |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
![]() ![]() |
*Vi går ofte på tur, da er gjerne minstemann i vogn, han er bare 8 mnd gammel.
* Scrapper sammen(med eldste, det syns hun er moro! Hun er 2) * Danser * Tegner * Leser * tur på biblioteket, det er månedens høydepunkt. * Husarbeid/hjelpe til med diverse oppgaver hjemme * Plante * Male * diverse prosjekt ute i hagen
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Jeg finner på litt av hvert sammen med dattera mi
Men jeg prøver å ikke stresse meg selv opp ved å tenke ut aktiviteter med henne hele tiden, så vi tar det heller som det faller seg ![]() Vi går på babysang hver onsdag, noe hun stortrives med! Mange av sangene tar vi med hjem og synger til hjemme. Og så har vi begynt på babysvømming, som vi deltar på på torsdagskveldene. Så da er også samboeren med Hun storkoste seg i bassenget fra første stund! Ellers er det jo turgåing - da liker hun seg best i bæreselen, sosialisering med andre babyer på barseltreff, synging og dansing med mammaen sin og egenlek på stuegolvet ![]() |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Hun elsker å tegne, gå tur og dra på besøk, så det gjør vi en del. Og så har hun nettopp oppdaget grusen utenfor her, så jeg regner jo med at det vil bli en del sandkasseaktivitet også - og så drar vi i åpen barnehage og i svømmehallen. Biblioteket er også en sikker vinner.
![]()
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: May 2009
Tilholdsted: Oslo
![]() |
Jeg har ikke barn selv, men har en tre og et halvt år gammel nevø jeg er veldig glad i. Når vi er sammen går det mest i legobygging, tegning, samt det å være utendørs og løpe rundt og "jakte" på hverandre, leke ute og le mest mulig. Også prater vi mye sammen (mest når vi bygger ting med lego, togbaner o.l.). Jeg merker han synes det er utrolig moro når det er bare oss to og mye fart og lek.
Også liker han at han viser meg hvordan ting skal gjøres. Han er en smart liten unge med ingeniør-tendenser (kreativ og flink til å bygge, se sammenhenger og sette sammen nye ting). Jeg har lagt merke til at andre rundt ham tar over bygging og den slags, men sammen med meg får han lov til å gjøre selv eller vise meg sånn at jeg kan bygge som han vil. Poenget mitt er at jeg tror unger har det ekstra gøy når de kan vise at de mestrer noe, og at vi som voksne tar dem på alvor. Det gjelder uansett aktivitet. Derfor bør også unger få mye av denne type aktivitet. Tror jeg (som den barnløse ikke-eksperten jeg er, he he). En fin aktivitet for unger som er litt som nevøen min kan være å ta dem med på Teknisk Museum (På Kjelsås i Oslo). Der er det mye spennende som stimulerer alt som stimuleres kan!
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|