![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Hobby Håndarbeid, snekring, maling, fotografering osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) | ||
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenkte litt på det da jeg leste om et nytt vidunderkamera er på vei.
Her er verdens råeste digitalkamera - - Dagbladet.no Sitér:
Sitér:
Men hva tenker du om fotografering og sånn? Er det kameraet eller fotografen som gjør gode bilder gode? Og hva kjennetegner et godt bilde for deg? |
||
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: Jul 2008
Tilholdsted: SE Asia
![]() ![]() |
Ja
![]() Liv.
|
|
|
#3 (permalink) | ||
|
Member
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sitér:
Sitér:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Kommer litt an på tror jeg. Idag med digital kameraer kan man "skyte" 1000 bilder å få noen gode. Motivene har jo også noe å si...
![]() Photoshop..... ![]() .... gode linser... ![]() En smule flaks? ![]() Jeg tar masser av bilder. Men vil aldri kalle meg fotograf, jeg gjør det mest for gøyt hihihihi. Men når noe skryter av bildene mine sier jeg nesten alltid, jeg har et godt kamera ![]() Da jeg går en del på utstilling med kattene blir det også en del kattebilder.... ![]() Det var altså litt av det jeg hadde å bidra med |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Rent teknisk, som å få ting i og utenfor fokus, så vil jo et kamera hjelpe. Mange digitalkameraer idag kan man dessuten ha hjelpelinjer på skjermen så man får retningslinjer for komposisjon.
Men for meg er det selve motivet og komposisjonen som gjør et bilde vakkert, ikke det at hovedmotivet er i fokus og bakgrunnen tåkete slik det blir med gode linser. Et kamera kan ikke gi deg blikk for gode komposisjoner, men det kan kanskje inspirere deg til å utvikles? Og med dagens kameraer er det jo så mye lettere å ta hundrevis av bilder for å få ett blinkskudd!
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2005
Tilholdsted: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener helt klart at det er fotografen som gjør bildet godt..
Det hjelper ikke mye med et dyrt og fancy kamera om man ikke vet hvordan man skal bruke eller hvis man ikke evner å fange motivet.. ![]() Jeg har tre digitale kameraer, i forskjellige størrelse og prisklasser. Noen ganger syns jeg bildene med det minste kompaktkameraet kan bli minst like gode som med det store fine speilreflekskameraet.. Kanskje fordi jeg evner å være mer til stede i nuet med det lille enkle kameraet. Hvem vet.. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Jeg kan anbefale siden foto.no for alle som vil la seg inspirere av andres bilder, eller legge inn sine egne. Jeg bruker henge på bildegalleriet, og se bilder der. Men blir mest med å se for min del. Men drømmer om en dag å ta mer bilder.
Tenker ofte når jeg er ute å kjører at søren jeg skulle hatt med kamerat nå, når jeg ser noe fint. Men Canon digital speilreflekskamera D400 er litt for stort til å drasse rundt på. Må også innrømme at jeg ikke har lært meg noe særlig med innstillingene, men bruker automatknappen.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| digitalkamera, kvalitet |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|