Vi holder på å pusse opp huset (igjen) og kjøkkenet er nå det som står for tur. Vi har et rimelig lite kjøkken på 220x280 cm. Det er tre vegger, og den fjerde siden er åpen ut mot stuen. Der har vi spisebord.
Nå har vi kjøkkenskap mot den ene langveggen. Det betyr at kortveggen ikke har annet enn slutten på kjøkkenskapene og at vi ønsker å få satt inn et nytt vindu på denne veggen. Den andre langsiden er tom nå, og det er her jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre.
Jeg trenger ørlite mer plass til kjøkken-ting. Vi holder på å lage hyller i boden og skal her ha tørrvarer som holder seg en stund. Ellers skulle jeg hatt et skap til gryter og lokk, slik at de slipper å være stablet sammen med plast, drikkeflasker, ildfaste former etc.
En annen ting vi skulle hatt er lagringsplass til ekstra sengetøy, duker, hobbyting (tegne, lime, male) strykejern ++
Hvis jeg setter inn nye kjøkkenskap på denne veggen får jeg godt med skapplass, men det eliminerer gulvplassen mellom skapene til ca 100cm. Jeg syns det virker veldig trangt. Derfor tenkte jeg litt på å sette opp en stor expedit hylle fra ikea på denne veggen, også supplere med hyller. Da får jeg ikke skapplass og kan gjemme bort alt, men jeg kan bruke kasser/kurver i denne.
For øvrig drømmer jeg også om en benk med puter under vinduet slik at jeg kan sitte her å drikke te. Hvis jeg bygger denne selv kan jeg få plass inni/under den, men får da enda mindre plass på gulvet.
Akk så man angrer på å flytte fra 170kvm til 60 når man må innrede dette