I alle fall virker det som om folk tror det rett som det er.
Misforstå meg rett her. Jeg snakker ikke om "ammetåke" eller slike ting. Men jeg snakker om den utrolig lille tilliten mange ser ut til å ha til at kvinner klarer å fokusere på noe annet
også.
Kanskje spesielt i forhold til kvinner som jobber selvstendig.
Her er to eksempler:
Da bloggeren
Dooce fortalte leserne at hun skulle ha barn, ble folk faktisk ganske opprørte. For hvordan ville det nå gå med den morsomme bloggen hennes? Ville den bare bli kliss og babyprat?
Det samme ser jeg at
Lise Myhre, damen bak Nemi, opplevde noe av da hun ble mamma til lille
Storm.
Sitér:
|
Lise opplevde at folk hadde ulike reaksjoner på at hun ble gravid. Noen trodde hun skulle slutte å skrive den populære Nemi-stripa, andre mente at det ikke var lenge før hun Nemi også ble gravid.
|
Altså...
Ville de samme folkene ha reagert om det var en mann som skrev om f.eks. motorsager fikk barn? Jeg tror ikke det, jeg.
Men hvorfor tenker folk så fort at mødre er mødre overalt i alle sammenhenger? At så fort en person som f.eks. Lise Myhre får barn så blir Nemi også med i mammalykken?
Og, mens jeg har deg her; hvordan bevarer du den delen av deg som ikke er "bare mamma"? Sørger du for en arena, en hobby eller andre ting der morsrollen ikke dominerer? Synes du det er mer utfordrende i forhold til å f.eks. jobbe med noe hjemmefra?
Fortell!