![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Jobbe hjemmefra Enten du ønsker å tjene penger på hobbyen din, har hjemmekontor eller har et annet spennende prosjekt på gang. Her kan vi inspirere og motivere hverandre! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
Etter å ha drevet Pengevett-bloggen i en tid og sett at det i stadig økende grad er folk som søker svar på ting utover det jeg kan svare på, har jeg bestemt meg for å gjøre om bloggen til et forum, slik at flere enn meg kan komme til og tilbudet etterhvert blir bedre enn hva jeg alene kan tilby.
Men så er det det med forum, da. Min erfaring er at ingen vil være den første til å si noe og eller registrere seg. Og et tomt forum virker litt avskrekkende for de som kanskje kunne tenke seg å være en del av det. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle invitere til en førpremiere og spørre pent om litt drahjelp. Jeg vet jo at det er mange som ønsker et ikke-fordømmende sted å oppsøke når de lurer på noe og jeg vet at dere som er her er supre når det gjelder å skape god stemning. Noen av google-søkene som kommer inn til pengevettbloggen er rett og slett hjerteskjærende og det hadde vært så fint å kunne tilby noe mer enn bare min begrensede pengekunnskap for de som kommer. Kunne dere tenke dere å hjelpe Pengevett-forumet i gang? Dere trenger selvsagt ikke å registrere dere med samme nick som dere har her. En fordel med å ha et eget forum der er at man kan lage seg en egen og anonym profil for de som ønsker å diskutere noe så privat som personlig økonomi. Flyttemeldingen i bloggen finner dere her Og forumet finner dere her Jeg blir selvsagt også glad for lenker.
|
Hm. Det var jeg ikke klar over engang. Jeg trodde i grunnen at bloggen var døende. For jeg sliter litt med å imøtekomme de som kommer og har spørsmål.
Alternativet må jo eventuelt være å også samle artiklene i en ny artikkelblogg på den nye siden.
|
Nettopp derfor tror jeg kombinasjonen er bra..
Folk finner jo frem til bloggen din nå, så hvorfor ikke bare ha den, og så kan du legge linker til forumet i artiklene.. Hvis du skal ha artikler bør det være en blogg eller en nettside, ikke KUN i forumet fordi da blir de sjeldnere lest, fordi de leses av de som er intresset i forumet i hovedsak. |
|
||||
|
Sjekk denne.
Og så sinnsykt deilig å endelig kunne pinge bloggen og ikke bare sitte der og håpe at noen skal oppdage den. ![]()
|
Nå legger jeg inn de gamle artiklene fortløpende, men med utsatt publisering. De fleste ble jo skrevet da ingen leste bloggen der overhodet. Så om noen ønsker en liten repetisjon, er det bare å abonnere på nyhetsbrevet.
De par-tre første artiklene er publisert, da.
|
Åh, det er så jeg får helt vondt i magen. Tenk om ingen har lyst til å være der. Tenk om alle bare synes det er helt idiotisk. Tenk om...tenk om...
Jeg hadde glemt hvor nervepirrende det er å starte sånn på scratch. Og hvor bortskjemt jeg egentlig er på de andre sidene mine.
|
Jeg må bare innom tråden for å takke litt igjen. Det er kjempekritisk fase nå.
Den første bølgen av nysgjerrige har kommet og gått, nå begynner "hverdagen". Det er i denne fasen mange nyoppstartede fora dør, har jeg inntrykk av. Men så har jeg noen fininger herfra som er innom og holder liv i forumet allikevel slik at det ikke bare står mitt navn på "siste innlegg av" hele veien. Tusen, tusen takk! Så et spørsmål: Ser du noe som mangler der for at forumet skal være et fullgodt tilbud?