Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Jobbe hjemmefra

Notices

Jobbe hjemmefra Enten du ønsker å tjene penger på hobbyen din, har hjemmekontor eller har et annet spennende prosjekt på gang. Her kan vi inspirere og motivere hverandre!

Vinn gavekort til Bokkilden

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 14:19:06
Bree's Avatar
Administrator

Registreringsdato: 18. July 2005
Bree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
skrape Mitt nye prosjekt - jeg trenger drahjelp!

Etter å ha drevet Pengevett-bloggen i en tid og sett at det i stadig økende grad er folk som søker svar på ting utover det jeg kan svare på, har jeg bestemt meg for å gjøre om bloggen til et forum, slik at flere enn meg kan komme til og tilbudet etterhvert blir bedre enn hva jeg alene kan tilby.

Men så er det det med forum, da. Min erfaring er at ingen vil være den første til å si noe og eller registrere seg. Og et tomt forum virker litt avskrekkende for de som kanskje kunne tenke seg å være en del av det.

Så derfor tenkte jeg at jeg skulle invitere til en førpremiere og spørre pent om litt drahjelp. Jeg vet jo at det er mange som ønsker et ikke-fordømmende sted å oppsøke når de lurer på noe og jeg vet at dere som er her er supre når det gjelder å skape god stemning. Noen av google-søkene som kommer inn til pengevettbloggen er rett og slett hjerteskjærende og det hadde vært så fint å kunne tilby noe mer enn bare min begrensede pengekunnskap for de som kommer.

Kunne dere tenke dere å hjelpe Pengevett-forumet i gang?

Dere trenger selvsagt ikke å registrere dere med samme nick som dere har her. En fordel med å ha et eget forum der er at man kan lage seg en egen og anonym profil for de som ønsker å diskutere noe så privat som personlig økonomi.

Flyttemeldingen i bloggen finner dere her
Og forumet finner dere her

Jeg blir selvsagt også glad for lenker.
  #2 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 15:42:43
Unicorn's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 30. July 2005
Alder: 32
Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Unicorn
FLINK BREE!!!

Count me in!
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 15:48:45
Bree's Avatar
Administrator

Bree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Tusen takk!
  #4 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 21:43:23
Alexandra's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 04. August 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alder: 22
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Kjempebra tiltak!
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Gammel 31. October 2008, 21:49:09
Bree's Avatar
Administrator

Tusen takk!
Jeg har tenkt litt på det en god stund.

Og tusen takk for at dere stiller opp!
  #6 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 13:20:29
Anna.S's Avatar
Member

Registreringsdato: 07. September 2008
Anna.S har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Men du fortsetter med bloggen og ikke sant????????
Reply With Quote
  #7 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 14:01:15
Bree's Avatar
Administrator

Nei, jeg flytter over artiklene til forumet, tenkte jeg.
Bloggen lar seg ikke pinge noe sted, siden det er et .info-domene.
  #8 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 14:13:21
Anna.S's Avatar
Member

nei nei nei nei..

Jeg synes det prosjektet ditt var så flott fordi det var så ryddig og seriøst. Dette var en nettside med tilhørende genialt domene jeg virkelig synes var nyttig for absolutt alle som kom over den.. Ved å bare drive det som et forum mister den mye av essensen ved seg. fordi man da må gå på leting etter ting som man lurer på. Bloggen hadde tingene rett der, og jeg leste alle artiklene med omhu, noe jeg sjeldent gjør ellers. Det var også seriøsiteten på den siden som fikk meg inn på dette forumet. Jeg visste jo ikke da at dette var ditt engang.. det fant jeg ut senere når jeg snek på NM..

Forum er veldig nyttig, man kan dele erfaringer og man kan dele tips, men seriøsiteten av siden og nyttigheten kan også forsvinne fordi mange av oss ikke har tid til å delta i forumverden lenger og bare er ute etter gode artikler de kan få tips fra.

Jeg håper du ombestemmer deg og fortsetter med de gode artiklene i bloggen / eventuelt oppretter en nettside med artiklene og så har du forumet i tillegg for de som har et spørsmål de vil stille..

Eventuelt så går det jo ann å henvise til en egen økonomi krok her inne hvor de som vil kan stille spørsmål.. Det var på en måte det som gjorde at jeg registrerte meg her.. her er alt samlet på en plass og jeg har kun tid til et forum på mine eldre dager..
Reply With Quote
  #9 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 14:33:46
Bree's Avatar
Administrator

Hm. Det var jeg ikke klar over engang. Jeg trodde i grunnen at bloggen var døende. For jeg sliter litt med å imøtekomme de som kommer og har spørsmål.

Alternativet må jo eventuelt være å også samle artiklene i en ny artikkelblogg på den nye siden.
  #10 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 14:45:33
Anna.S's Avatar
Member

Nettopp derfor tror jeg kombinasjonen er bra.. Folk finner jo frem til bloggen din nå, så hvorfor ikke bare ha den, og så kan du legge linker til forumet i artiklene.. Hvis du skal ha artikler bør det være en blogg eller en nettside, ikke KUN i forumet fordi da blir de sjeldnere lest, fordi de leses av de som er intresset i forumet i hovedsak.
Reply With Quote
  #11 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 17:46:19
Bree's Avatar
Administrator

Sjekk denne.

Og så sinnsykt deilig å endelig kunne pinge bloggen og ikke bare sitte der og håpe at noen skal oppdage den.
  #12 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 17:58:34
Unicorn's Avatar
Senior Member

Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Reply With Quote
  #13 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 18:36:00
Bree's Avatar
Administrator

Nå legger jeg inn de gamle artiklene fortløpende, men med utsatt publisering. De fleste ble jo skrevet da ingen leste bloggen der overhodet. Så om noen ønsker en liten repetisjon, er det bare å abonnere på nyhetsbrevet.

De par-tre første artiklene er publisert, da.
  #14 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 20:51:56
Bree's Avatar
Administrator

Åh, det er så jeg får helt vondt i magen. Tenk om ingen har lyst til å være der. Tenk om alle bare synes det er helt idiotisk. Tenk om...tenk om...

Jeg hadde glemt hvor nervepirrende det er å starte sånn på scratch. Og hvor bortskjemt jeg egentlig er på de andre sidene mine.
  #15 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 21:03:20
Unicorn's Avatar
Senior Member

Jeg vet så godt hvordan det føles! Is i magen nå, så ordner det seg!
Reply With Quote
  #16 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 21:11:53
Bree's Avatar
Administrator

Ja, jeg må nok ha det.
  #17 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 21:22:22
Unicorn's Avatar
Senior Member

Send mail til verden? Lag en flyer som man kan laste ned og henge opp på dertil egnede steder?
Reply With Quote
  #18 (permalink)  
Gammel 01. November 2008, 22:10:14
Dragen's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 23. October 2007
Alder: 99
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Det ordner seg. Bree har godt rykte. Samt mektige venner.

Jeg har jo skrevet et og annet om økonomi på FACE her. Si fra hvis du finner noe nyttig der, Bree, så kan du jo få bruke det.
Reply With Quote
  #19 (permalink)  
Gammel 03. November 2008, 18:01:18
Bree's Avatar
Administrator

Tusen takk!
Og tusen takk til dere som slenger innom og skriver litt der. De første dagene er så utrolig kritiske i forhold til om man kommer i gang. Blir det for stille, så stopper det opp.
  #20 (permalink)  
Gammel 08. November 2008, 15:19:01
Bree's Avatar
Administrator

Jeg må bare innom tråden for å takke litt igjen. Det er kjempekritisk fase nå.
Den første bølgen av nysgjerrige har kommet og gått, nå begynner "hverdagen". Det er i denne fasen mange nyoppstartede fora dør, har jeg inntrykk av. Men så har jeg noen fininger herfra som er innom og holder liv i forumet allikevel slik at det ikke bare står mitt navn på "siste innlegg av" hele veien. Tusen, tusen takk!

Så et spørsmål:
Ser du noe som mangler der for at forumet skal være et fullgodt tilbud?
  #21 (permalink)