Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Jobbe hjemmefra

Notices

Jobbe hjemmefra Enten du ønsker å tjene penger på hobbyen din, har hjemmekontor eller har et annet spennende prosjekt på gang. Her kan vi inspirere og motivere hverandre!

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar
LinkBack Thread Tools Display Modes
Ulest 10. November 2008, 17:44:51   #1 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Unicorn
Jeg tror jeg må melde meg inn...

...i bloggosfæren.

Ja, for jeg skjønner jo at det er en hel subkultur av bloggere som kjenner hverandre og som diskuterer og er kloke og har tordenblogger og sånn, mens jeg aldri egentlig har satt lilletåa mi inn til dem engang.

Kan du forklare meg hva man gjør for å melde seg inn?

Og er det noe vits i?

Unicorn is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Ulest 10. November 2008, 18:24:11   #2 (permalink)
Senior Member

Retz's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Retz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffing
Du må ha tid, du må være litt ordflink og så tror jeg du må ha et visst eksponerings- og tilbakemeldingsbehov. Og så må du selvsagt gi publikum - i ditt tilfelle de kloke og subkulturelle bloggmennesker - det de vil ha.
Ulest 10. November 2008, 21:59:51   #3 (permalink)
Senior Member

Miriel's Avatar

Medlem siden: Jun 2006
Miriel står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Hva er egentlig bloggosfæren? Jeg tror ikke jeg er med der!

Det er et forum for bloggere - husker ikke helt adressen - men det er fryktelig dødt.

I USA så er det jo mange slike "Mom blogs" altså hjemmeværende mammaer som bruker bloggen sin til å tjene litt penger, samtidig de forteller om tilværelsen sin osv. Det er kanskje en form for bloggosfære som burde bli utbredt her? De fleste av oss her inne går vel trolig under den kategorien i større eller mindre grad.
Ulest 11. November 2008, 00:55:35   #4 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Mammabloggere, ja. Man burde kanskje starte en mammabloggring?
Ellers er det vel det å kommentere hos andre og "bli kjent" som er greia, tror jeg?

En ting jeg prøver å være flink til, og som jeg til tider synder veldig mot, er å besøke bloggene til de som kommenterer hos meg og delta i de diskusjonene de har på sine blogger.
Lin is offline   Reply With Quote
Ulest 11. November 2008, 08:57:17   #5 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Ja, jeg leter og jeg leter. Har jo en liten samling med hjemmemammablogger på hjemmemamma.com, som jeg håper skal vokse seg stor og sterk.

Problemet i så måte akkurat nå, er disse blogger-bloggene hvor jeg plutselig ikke får lov til å kommentere med mindre jeg har en blogger-profil selv. Sånn at ingen finner tilbake igjen til meg, på en måte, og da blir det jo bare enveis.

Leker med tanken på en ring også, har bare ikke kommet så langt ennå.
Ulest 11. November 2008, 10:19:23   #6 (permalink)
Senior Member

hege's Avatar

Medlem siden: Oct 2008
hege har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenhege har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
På blogger (blogspot) kan du legge igjen kommetarer uten å være innlogget på google.

Men som Bree sier, så må en aktivt legge igjen kommetarer rundt omkring for å "reklamere" for seg selv.
Ulest 11. November 2008, 11:03:30   #7 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Jeg pleide å få lov til det før, men nå er det eneste alternativet å være pålogget med bloggerprofil. Aner ikke hvorfor, kanskje det bare er maskina mi som tuller.

Eller det er antidataplanetene mine igjen.
Ulest 11. November 2008, 13:18:05   #8 (permalink)
Member

mumshome's Avatar

Tilholdsted: Østfold
mumshome har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg har bloggerblogg

og såvidt jeg vet, kan blogg-eier selv bestemme hvem som skal få lov til å kommentere. Har det vært mye spam en periode, er det kanskje mange som har blitt mer restriktive.
Eller så er de ikke klar over at de aktivt må åpne for kommentarer. Apropos - så må jeg gå og sjekke hvordan den ståa er hos meg

Mammablogging er kjempeutbredt i USA - både de som tjener en slant på det og de som ikke gjøre det. De som driver med "home schooling" er kjempeflinke også.
mumshome is offline   Reply With Quote
Ulest 12. November 2008, 10:15:57   #9 (permalink)
Senior Member

Qlio's Avatar

Medlem siden: Mar 2007
Qlio har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Send en melding via MSN til Qlio
Jeg har en blogg, men den fungerer mest som dagbok. Familie og venner er spredd over hele kloden, alle har nett og slik holder de seg oppdatert på meg og mitt!
Ulest 12. November 2008, 11:18:07   #10 (permalink)
Senior Member

Retz's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Retz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffing
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Bree Vis innlegg

En ting jeg prøver å være flink til, og som jeg til tider synder veldig mot, er å besøke bloggene til de som kommenterer hos meg og delta i de diskusjonene de har på sine blogger.
Det er her tida kommer inn, ikke bare skal du ta deg tid til å skrive i egen blogg, men du skal også ha tid til å besøke mange andres OG kommentere & diskutere ørten ulike tema. Selv vil jeg ikke prioritere det, rett og slett fordi jeg da må velge bort så mye annet. I hvert fall fram til 36 timers døgnet er lovbestemt.
Ulest 12. November 2008, 13:33:02   #11 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Det er et lovforslag jeg stemmer ja til.
Ulest 12. November 2008, 20:00:51   #12 (permalink)
Member

Marge's Avatar

Medlem siden: Jun 2008
Marge har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg må spørre om noe.

Er det slik at dere er rundt i blogger og kommenterer for å reklamere for dere selv og selv få besøk? Jeg synes i tilfelle det virker litt fjernt, og hadde det vært min blogg hadde jeg nok helst sett at de som kommenterte gjorde det fordi de ville si noe, ikke for å legge igjen spor tilbake til seg selv.
Ulest 12. November 2008, 20:15:56   #13 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Det å kommentere bare for å gjøre det blir teit. Man bør helst ha noe å bidra med også.
Men når det kommer til den sosiale biten av blogging, den såkalte "bloggosfæren" så er det klart at det hjelper på å svare andre enn bare seg selv. Akkurat som det er i forum der man ofte blir mer en del av det sosiale miljøet om man ikke holder seg kun til sine egne tråder.

Parodibloggen "$$Dollar$$" hadde en herlig parodi på dette. Senere forklart av mannen bak bloggen (Esquil) slik:
Sitér:
Handler om at enkelte pengebloggere, når de skal markedsføre bloggen, raser rundt i Bloggebyen og legger igjen mengder med kommentarer som ikke virker spesielt gjennomarbeidede. Noen beskyldte f.eks. picxx for dette.
Her er innlegget:
Pent forsøk, Hjorthen, men du er en amatør ($$$ DOLLAR $$$)
Lin is offline   Reply With Quote
Ulest 12. November 2008, 20:17:29   #14 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Jeg gjør i alle fall ikke det.

Jeg gjør det enten fordi jeg helt enkelt likte innlegget eller hadde noe å bidra med ellers, eller for muligens å komme i kontakt med likesinnede. Det å legge igjen en URL blir på en måte som å legge igjen et visittkort eller telefonnummer eller noe slikt, slik at man kan kommunisere hvis man har lyst. En av mine facebookvenner er for eksempel en slik "bloggkommentator", og vi har fulgt hverandre i noen år nå.
Ulest 12. November 2008, 20:43:30   #15 (permalink)
Senior Member

hege's Avatar

hege har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenhege har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Marge Vis innlegg
Jeg må spørre om noe.

Er det slik at dere er rundt i blogger og kommenterer for å reklamere for dere selv og selv få besøk? Jeg synes i tilfelle det virker litt fjernt, og hadde det vært min blogg hadde jeg nok helst sett at de som kommenterte gjorde det fordi de ville si noe, ikke for å legge igjen spor tilbake til seg selv.
Var vel jeg som tok frem ordet "reklamere", og det ble vel kanskje litt feil formulert.
Mener jo ikke at en skal bare suse rundt og legge igjen kommentarer i hytt og pine. Men en kan heller ikke forvente at andre skal komme til deg hvis du ikke legger igjen spor etter deg.

Selv bruker jeg å titte innom i bloggene til dem som kommenterer hos meg.

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler