Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Jobbe hjemmefra

Notices

Jobbe hjemmefra Enten du ønsker å tjene penger på hobbyen din, har hjemmekontor eller har et annet spennende prosjekt på gang. Her kan vi inspirere og motivere hverandre!

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar
LinkBack Thread Tools Display Modes
Ulest 20. April 2009, 12:47:51   #1 (permalink)
Junior Member

Simplify's Avatar

Medlem siden: Apr 2009
Simplify står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
skrape Hjemmemamma - hvordan jobbe hjemmefra?

Jeg er hjemmemamma og jobber 3 dager i uken som dagmamma for en nydelig liten gutt på 1 år i tillegg til at jeg har ei datter på 8 måneder og ta meg av.

Men inntekten jeg får her er jo ikke allverdens, og jeg begynner nå å tenke på andre muligheter til å jobbe hjemmefra..

Ønsket mitt er jo å være hjemme så lenge som mulig med dattera mi. Men da trenger vi altså litt mer inntekt enn dagmamma-jobben min.

Her inne virker det som om alle er så godt i gang med enten blogg eller nettbutikk, så jeg kunne absolutt trenge noen tips til å komme igang med noe slikt selv. Ambisjonen er på topp, men mangler liksom litt drahjelp.. Eventuelt andre forslag med ting man kan jobbe med hjemmefra?

Setter pris på alle innspill!
Simplify is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Ulest 20. April 2009, 15:49:38   #2 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Noen tjener penger på QXL og Ebay også. Ellers er det jo også noen som oversetter tekster, syr klær og bæreutstyr, lager såper osv.
Lin is offline   Reply With Quote
Ulest 20. April 2009, 16:15:55   #3 (permalink)
Junior Member

Simplify's Avatar

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Bree Vis innlegg
Noen tjener penger på QXL og Ebay også. Ellers er det jo også noen som oversetter tekster, syr klær og bæreutstyr, lager såper osv.
Her var noen gode ideer ja!

Men hvordan tjener man penger på QXL og Ebay?..
Ulest 20. April 2009, 16:19:28   #4 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Nå vet ikke jeg hvordan de som tjener mye på det gjør, men da jeg tjente penger raskt (pga. at mannen trengte privat spesialisthjelp siden fastlegen nektet å henvise) så gjorde jeg det på denne måten.
Ulest 24. April 2009, 13:46:22   #5 (permalink)
Member

mumshome's Avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tilholdsted: Østfold
mumshome har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Har du mulighet til å jobbe ute en kveld eller 2 i uken?

Jeg har nettopp blitt engasjert som salgskonsulent for et norsk firma som selger egendesignede barneklær.
Salget foregår via homeparties, og du er selvstendig næringsdrivende (de hjelper deg med alt). De har også nettbutikk, men du selger varene for 10% under prisen i nettbutikken.
Provisjonen er bra, og øker med økt salg.
Legger ikke ut link til dem her, men du finner dem på bloggen min.
Jeg skal ha første ilddåp på mandag - begynner med vennligsinnede folk jeg kjenner...
mumshome is offline   Reply With Quote
Ulest 24. April 2009, 14:54:17   #6 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Oj. Så spennende, mumshome!
Jeg håper du forteller oss hvordan det gikk.
Ulest 24. April 2009, 16:58:03   #7 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Unicorn
Hva liker du å drive med? Er det mulig for deg å skape en nisje innen dette, enten i form av en blogg/informasjonsside eller nettbutikk? Hva med coaching, rådgivning og slike ting?
Unicorn is offline   Reply With Quote
Ulest 27. April 2009, 12:37:48   #8 (permalink)
Member

mumshome's Avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tilholdsted: Østfold
mumshome har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Svar gjerne på undersøkelser

- men ikke betal for å få tak i en liste over nettsteder. (url'en over er til et nettsted som tilbyr deg en liste mot betaling).
De aller fleste av disse kan du finne helt gratis ved å google for eksempel "paid surveys"
Hos de aller fleste må du også ha en adresse i USA eller England for å delta.
Dessuten er 5.10000 i måneden sterkt overdrevet.
Undersøk selv, og finn ut hvilke firmaer som er internasjonale, hvilke som betaler i penger (og ikke i vinnersjanser i ett eller annet lotteri!!!), og som helst betaler via PayPal. Sjekk går bra det også, men ikke hvis du må lage deg en fiktiv adresse i USA for å få svart på undersøkelsene...
En helt gratis liste over internasjonale selskaper finner du her

Ellers har jeg skrevet litt om mine erfaringer her.
mumshome is offline   Reply With Quote
Ulest 28. April 2009, 11:03:39   #9 (permalink)
Junior Member

Tilholdsted: Oslo
Altberger står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
idè Kan du å blogge? Tjen penger enkelt!

En liten biinntekt for enkelte er at de selger poster på egne blogger.

De som driver med dette oppretter gjerne 8 til 10 egne blogger vha wordpress eller liknende.

Å sette opp bloggen første gang kan virke litt vrient men har du først gjort det så er det kjempelett.
Om du ikke skjønner hvordan kan du alltids sende meg en pm så kan j guide deg med oppsettet av den første. Det tar ca 30 minutter. Alt jeg krever i betaling er at du skriver en liten anmeldelse av meg her;
guruguiden.no/i1420656/Fevag_Nett_Consult - Det vil si om du blir fornøyd med opplæringen da

ps; ikke det at jeg er så flink med blogging men jeg kan det grunnleggende.
Om du vil se de blogger jeg nettopp solgte poster på finner du disse her;
(Som du ser så er ikke bloggene av "toppnivå" men likevel bra nok for at du får solgt poster. Postene er ennå ikke lagt ut)
husbygging.blogg.no
bygge-hus.blogspot.com
husbygging.wordpress.com
domainoffers.wordpress.com
promotemusic.wordpress.com

Når du har 10 ok blogger oppe registrerer du deg på webforumet.no og forteller at du har poster på blogger til salgs.
Vanlig pris er fra 300,- helt opp til 1000 pr post pr blogg avhengig av hvor bra/mye besøkt bloggen din er.
Oppnår du en pris på 300,- pr blogg og har 10 blogger blir det 3.000,- ekstra i lommeboken din

Jeg har selv kjøpt meg slike poster fordi jeg ville at fagmann.no skulle rangere høyt i Google på søkefrasen bygge hus.
Etter å ha kjøpt 1 post på 8 ulike blogger økte min rangering fra nr 13 (side 2) til nr 6 (side 1) etter bare 3 måneder - det er bra det!

Nå har jeg selv startet opp med blogger og har alt fått mitt første salg. En kar kjøpte en post på 5 ulike bogger for 300 spenn. Blir jo 1500,- det også.

Om du er middels flink med blogger og aktiv på nevnte webforum selger du sikkert en runde med poster hver uke. Det blir det kroner ut av. Husk at de som er inne på nevnte forum vet verdien av gode poster i bra blogger. Bruker du litt tid på dette vil du garantert få salg der! En perfekt hjemmejob. Gøy er det også
pps; her finner du alt du behøver å vite om blogging og salg av slike poster.
webforumet.no/forum/blogging/
- Om det er flere som følger mitt tips (for eks 10 personer) vil vi som en gruppe samlet ha 100 blogger til salg av poster. Da kan vi selge store pakker til landsdekkende bedrifter hvor de kjøper poster på alle til en pris av... la oss si 300,- pr post. Blir 30.000,- fordelt på oss det. (Men da må bloggene være bra...)
Noe å tenke på?

Last edited by Altberger; 28. April 2009 at 11:28:45. Grunn: la til en pps;
Altberger is offline   Reply With Quote
Ulest 28. April 2009, 19:40:52   #10 (permalink)
Junior Member

Simplify's Avatar

Her var det mye informasjon!

Tror jeg begynner i det små, og tar en ting av gangen jeg.. Og jeg vil heller ikke ha for høye forhåpninger til å tjene meg rik av dette. Såpass realistisk er jeg. Men hadde ikke gjort noe!

Tiden får vise!
Ulest 07. May 2010, 18:42:47   #11 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: May 2010
mottersland står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
...

Last edited by mottersland; 12. December 2011 at 03:46:59.
mottersland is offline   Reply With Quote
Ulest 21. July 2010, 14:22:32   #12 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Jul 2010
nettgrunder.com står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Hvorfor betale for å begynne i jobb?

Jeg vet svaret mange gir, man må investere i egen bedrift eller fremtid.
De fleste bli rik over natten systemer er ikke så lette å holde gående, dette er noe dere må tenke på. De fleste går på med friskt mot, men hva når motgangen kommer?
Jeg har selv erfaring fra endel MLM selskaper og har tjent greit med penger der. Mitt problem med dette var en den bismaken det ga å generere inntekt til dem som satt over meg i systemet og bare dro fortjeneste av min jobb.

Jeg bestemte meg for å starte mitt eget i stedet der jeg ikke trengte å "lønne" den som ble kalt min sponsor, og jeg trives utrolig mye bedre med dette. Det krevde endel hard jobb i starten, men nå klarer jeg meg fint med 2-3 timer om dagen og lever greit av det.

Det som krevdes for å starte opp var en pc tilkoblet internett, og akkurat nå driver jeg alt med en mini-pc.

Det finnes uante muligheter i et stort marked og det er kun fantasien som begrenser deg. Dette ble mye, men du kan lese mer på bloggen min.

nettgrunder.com
nettgrunder.com is offline   Reply With Quote
Ulest 03. August 2010, 14:50:09   #13 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Oct 2007
gaja har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg har også en blogg () hvor jeg tester ulike måter man kan tjene penger på på nettet. Mange av postene handler om fotografering, og inntektene jeg har på å selge bilder, men hvis du blar deg bakover så vil du også finne andre tips.

Denne eller denne kunne kanskje være aktuell for deg? Helt normal timelønn, helt ordinære arbeidsoppgaver, bare at du gjør dem hjemmefra når det passer deg selv. Og du trenger ikke registere deg som selvstendig næringsdrivende eller noe sånt, dette er vanlig arbeidsinntekt.
Ulest 06. August 2010, 01:47:35   #14 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Aug 2010
TerjeGranum står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Jeg har funnet et sted som kalles Fiverr dot com ... Det ser veldig spennende ut og er noe jeg skal studere nærmere framover.

Her har man mulighet til å kjøpe tjenester for $5 og selge sine egne for $4.

(siden jeg er helt ny her fikk jeg ikke lov til å poste linken direkte).
TerjeGranum is offline   Reply With Quote
Ulest 03. September 2010, 21:43:30   #15 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Jul 2010
nettgrunder.com står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Internettmarkedsføring

Hei igjen folkens.

Som fulltids internettmarkedsfører kan jeg på det sterkeste anbefale dette.

Det krever mye jobb i starten, men på en annen side kan du jobbe med å markedsføre hva du selv vil og ikke minst ende opp med en enorm frihet.

Jeg har en blogg hvor jeg deler mine erfaringer, og nå kommer det mye om å starte enkelt og riktig for å komme igang på nett.

Det er mange som anbefaler blogg for å tjene penger, det er mulig, men krever enorme mengder besøkende. Det er absolutt ikke den enkleste og raskeste måten å gjøre det på.

Du er hjertelig velkommen på bloggen.

nettgrunder.com
nettgrunder.com is offline   Reply With Quote
Ulest 25. February 2011, 12:08:01   #16 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Feb 2011
kongenavtys står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Sitér:
Opprinnelig skrevet av TerjeGranum Vis innlegg
Jeg har funnet et sted som kalles fiverr dot com ... Det ser veldig spennende ut og er noe jeg skal studere nærmere framover.

Her har man mulighet til å kjøpe tjenester for $5 og selge sine egne for $4.

(siden jeg er helt ny her fikk jeg ikke lov til å poste linken direkte).
Du kan tjene mye på Fiverr, ja - men det avhenger av at du har et godt produkt som du faktisk kan selge. Eksempelvis linker på nettsiden din er jo svært populære byttevarer, men du må ofre mye - og det er jo begrenset på hvor mange linker du faktisk kan ha på en og samme blogg.
kongenavtys is offline   Reply With Quote
Ulest 29. March 2011, 10:17:39   #17 (permalink)
Uregistrert
Guest

Flott hjemmejobb!

Hei! Jeg har jobbet med Team Marketing selskapet Forever Living Products nå i 1 år og syns det fungerer kjempebra! Får balansert både mann og barn og alt jeg har lyst til, samtidig som jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har verdens beste jobb på så mange måter! Det er nesten for godt til være sant alt man hører i starten, det trodde jeg da jeg startet opp, men det ER virkelig sånn! Det er altså så givende og så mange koselige mennesker man møter, ingen dag er kjedelig! Og det beste er at alt er mulig i denne jobben, og alt er på dine egne vilkår.

Ta kontakt med meg på cecca_l@hotmail.com, så kan vi jo snakkes! Gleder meg alltid til å bli kjent med nye folk =) Ha en fin dag !
  Reply With Quote
Ulest 29. April 2011, 11:13:45   #18 (permalink)
Junior Member

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Uregistrert Vis innlegg
Hei! Jeg har jobbet med Team Marketing selskapet Forever Living Products nå i 1 år og syns det fungerer kjempebra! Får balansert både mann og barn og alt jeg har lyst til, samtidig som jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har verdens beste jobb på så mange måter! Det er nesten for godt til være sant alt man hører i starten, det trodde jeg da jeg startet opp, men det ER virkelig sånn! Det er altså så givende og så mange koselige mennesker man møter, ingen dag er kjedelig! Og det beste er at alt er mulig i denne jobben, og alt er på dine egne vilkår.

Ta kontakt med meg på cecca_l@hotmail.com, så kan vi jo snakkes! Gleder meg alltid til å bli kjent med nye folk =) Ha en fin dag !
Hva går jobben ut på, sånn helt konkret?

Har prøvd å sende deg en mail uten å få noe svar.

Men det man kan gjøre hjemmefra er jo å åpne en nettbutikk. Faktisk er det slik at det er utrolig mange varer som nesten utelukkende blir kjøpt og solgt på nettet - som feks erotiske artikler. just a tip!
Ulest 08. May 2011, 22:49:21   #19 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Mar 2011
Persillekvast står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Jeg jobber frilans som skribent.
Persillekvast is offline   Reply With Quote
Ulest 18. October 2012, 21:29:35   #20 (permalink)
Junior Member

Det er jo lett å feks drive nettsteder (gitt at man kan litt PHP og HTML) i gode nisjer. Kan jo bare begynne å telle antall nisjer som er gode og som man kan kapitalisere en del på. Finansbransjen er jo en nisje som alltid trenger nye nettsteder og her er det mye penger å tjene.

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler