Velkommen til InspirasjonOnline!

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Jobbe hjemmefra

Jobbe hjemmefra Enten du ønsker å tjene penger på hobbyen din, har hjemmekontor eller har et annet spennende prosjekt på gang. Her kan vi inspirere og motivere hverandre!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 04. June 2009, 18:01:02   #1 (permalink)
Junior Member

linepetrine's Avatar

Medlem siden: May 2009
linepetrine står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Til dere med nettbutikk

I Kreativmamma må vi også tenke litt mer enn bare å basere inntekten på annonsering. Nettbutikk er noe jeg tenker på, og jeg ønsker å selge varer som er produsert av kvinner i den 3. verden. Hva mener dere om dette?

Du som driver Hjemmemamma.com - hvordan fungerer dette for deg? Er det vanskelig å drive en slik form for nettbutikk?
Gammel 04. June 2009, 20:06:26   #2 (permalink)
Til- og fraværende

Jeanette's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Jeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedreJeanette gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Jeanette
Hei på deg!

Det er ikke så lett å svare på, for det avhenger jo av mange forskjellige ting - mest ting som moms, porto, toll og gebyrer, for være eksakt. For å ta inn ting fra den 3. verden så ser jeg umiddelbart for meg at det kan bli vanskelig å få til uten å ende opp med svært underbetalte arbeidere eller altfor høye priser, i verste fall... Staten er nemlig ikke så innmari samarbeidsvillig så fort det er snakk om verden utenfor EØS (innenfor er det fri handel).

Men ideen er god, så jeg håper jeg tar feil! Og bittelite penger her kan jo faktisk bety årsinntekter der, så det er sikkert mulig også. Jeg er bare litt oppgitt akkurat nå selv, så svaret mitt blir nok litt farget av det...
Gammel 04. June 2009, 22:35:25   #3 (permalink)
Junior Member

linepetrine's Avatar

Medlem siden: May 2009
linepetrine står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Unicorn Vis innlegg
Hei på deg!

Det er ikke så lett å svare på, for det avhenger jo av mange forskjellige ting - mest ting som moms, porto, toll og gebyrer, for være eksakt. For å ta inn ting fra den 3. verden så ser jeg umiddelbart for meg at det kan bli vanskelig å få til uten å ende opp med svært underbetalte arbeidere eller altfor høye priser, i verste fall... Staten er nemlig ikke så innmari samarbeidsvillig så fort det er snakk om verden utenfor EØS (innenfor er det fri handel).

Men ideen er god, så jeg håper jeg tar feil! Og bittelite penger her kan jo faktisk bety årsinntekter der, så det er sikkert mulig også. Jeg er bare litt oppgitt akkurat nå selv, så svaret mitt blir nok litt farget av det...
Jeg selger allerede vesker som er produsert av en kvinne i Fillippinene. Hun bor like ved en søppelhaug. Plukker gamle juiceposer, og syr vesker. En norsk organisasjon kjøper dem for meg, og sender dem videre. Det er en ideell organisasjon som ikke tjener penger på dette, men som utelukkende er opptatt av å hjelpe henne.

Hun har selv startet dette, og har hjulpet seg selv ut av fattigdom - det er nettopp dette som er så flott!
Gammel 05. June 2009, 14:46:19   #4 (permalink)
Senior Member

Edie Britt's Avatar

Medlem siden: Apr 2006
Edie Britt har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Tips:Det er ett firma som heter Fair Trade - Norge de sleger ting de kjøper opp til butikker/nettbutikker. Jeg har kjøpt en del varer av dem og de selger godt.

På Fromland (dansk interiør innkjøpsmesse) har jeg møtt en del som driver å produserer artige ting (bla kurver lagd av gjenbrukte telefonledninger) som laget under Fair Trade prinsippet. Jeg tror det er enklere å kjøpe via disse som allerede er i gang.

Det går ikke av seg selv å ha nettbutikk om dangen for å si det slik... Men tror klue er å skille seg litt ut og det virker det jo som en slik en ide har de egenskapene.
Edie Britt is offline   Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Tags
nettbutikk

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler