Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > Julejournalen

Notices

Julejournalen Som julekvelden på kjerringa? Ikke i år. I år er det vår tur å overraske julekvelden. Nemlig.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar
LinkBack Thread Tools Display Modes
Ulest 02. December 2007, 13:56:14   #1 (permalink)
Senior Member

lifebegins's Avatar

Medlem siden: Sep 2007
lifebegins har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
gave Uventede problemer av å starte tidlig

Siden jeg startet før desember fant jeg mange gode tilbuder, og har fått kjøpt alle gavene til halv pris. Dette er fine gaver som jeg hadde blitt glad for til mine barn, hvis de var på samme alder. Men jeg får nesten litt dårlig samvittighet, men det blir jo feil å kjøpe mer også, da legger jeg jo et kjøpepress andre veien til de som ikke har funnet ting på tilbud??
lifebegins is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Ulest 02. December 2007, 13:59:06   #2 (permalink)
lillemy86
Guest

Jeg pleier å tenke slik: gaven er egentlig verdt 200 selv om den kostet 100. Kjøpte selv et par hansker til ste faren min, de kostet 150 men var på tilbud så jeg gav 49. Men da tenker jeg slik at de kostet 150.
  Reply With Quote
Ulest 02. December 2007, 18:34:31   #3 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2005
rarelillemeg er en tøffingrarelillemeg er en tøffingrarelillemeg er en tøffingrarelillemeg er en tøffing
Send en melding via MSN til rarelillemeg
Jeg har en mann som ofte regner litt for mye kroner og litt for lite tanke etter mine begreper. Det blir veldig viktig at vi bruker samme beløp på alle onkelbarna, og får vi en ting billig, må vi kjøpe mer. Det blir helt feil for meg, og vi har den samme diskusjonen hver gang vi skal handle presanger. Finner jeg noe som passer til en person spiller det liten rolle hva det koster (så lenge det ikke blir MER enn det vi har tenkt oss til hver). En gave er en gave. Og den kan ofte være verdt mye mer enn pengeverdien.
Ulest 02. December 2007, 20:27:22   #4 (permalink)
Senior Member

Dragen's Avatar

Medlem siden: Oct 2007
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Jeg syns det er mer enn nok kjøpepress allerede. Det er helt greit å kjøpe ting på tilbud, og bestemme seg for at de er verdt den summen man skulle brukt i utgangspunktet.

Blir det noe til overs, er det nok av andre som trenger pengene. Syns jeg.
Dragen is offline   Reply With Quote
Ulest 03. December 2007, 14:18:40   #5 (permalink)
Senior Member

siljemoren's Avatar

Medlem siden: May 2006
siljemoren har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidensiljemoren har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg synset ikke en skal tenke på prisen når en kjøper gaver. At du har fått kjøpt en del på tibud er jo bare bra.
siljemoren is offline   Reply With Quote
Ulest 05. December 2007, 22:26:15   #6 (permalink)
Fit for fight

kaffeavtalen's Avatar

Medlem siden: Jan 2006
Tilholdsted: i midten
kaffeavtalen har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Send en melding via MSN til kaffeavtalen
Hvis jeg kjøper ting på tilbud så regner jeg også ut fra hva normal pris for samme vare er. Da sparere jeg jo også litt på julebudsjettet.
Ulest 06. December 2007, 11:52:37   #7 (permalink)
Senior Member

Mokka's Avatar

Medlem siden: Jan 2006
Tilholdsted: Skien
Mokka har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Send en melding via MSN til Mokka
Leste en artikkel for noen dager siden at vi i Norge bruker langt mer penger på julehandelen enn våre naboland.. Det har jo tatt helt av..
I år har jeg stort sett hjemmelagede gaver, og så har vi kuttet ut en hel del også. I fjor gav jeg noen gaver til et hjelpeprosjekt i Afrika. Og jeg vet at mine foreldre i år har gitt til jordskjelv rammede familier i Pakistan som fremdeles bor i telt. Der får ikke de kristne hjelp av myndighetene,bare muslimene...
For meg er det helt greitt, jeg kjøper så alikvel det jeg trenger selv...OG jeg har ikke lyst å fylle huset med flere ting..
Vanligvis har vi også slekta på besøk lille julaften på kveldsmat/koldtbord, så slipper vi å ha dårlig samvittighet for at vi ikke gir gaver til de voksne...OG så har vi en kjempefin kveld sammen før selve julen begynner..

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler