![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Julejournalen Som julekvelden på kjerringa? Ikke i år. I år er det vår tur å overraske julekvelden. Nemlig. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det nærmer seg, det nærmer seg. Selv om noen mener at det er julaften allerede i dag tror jeg at jeg holder meg til den vanlige nedtellingen og sier at det er 6 uker igjen til julaften.
Så fortell! Er du i rute? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
Jeg er fortsatt ikke kommet så veldig i gang, annet enn at julebordet er avlyst for min del pga. sykdom.
Ellers har jeg jo satt i gang med Pengevett og har noen målsetninger der som gjør at det forhåpentligvis er ekstra penger til overs når desember kommer. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Her er alt i rute. Dvs. at jeg har ikke begynt enda. Juleforberedelsene innledes med adventsturen, så følger adventssøndagene med kakao, julefilmer, julesnop og etter hvert også julegavehandel og andre julerelaterte aktiviteter. Fra 3-7 desember skal på juletur til København sammen med eldste- og yngstedatter, det er en riktig høydare! Og så skal jeg på julebord med italienskkurset mitt, vi skal leie lokaler og kokk og så tar vi med italienskinspirerte forretter selv. Vår sicilianske kursleder sørger for musikk og underholdning. Skipper jobbjulebordet, til tross for at det aller meste er sponset i år. Jeg kjeder meg lett på sånne kjempefester, særlig har jeg null tålmodighet med dritings kolleger. Førjulsmiddag blir det også hos Retzesønn og samboer, gleder meg til nydelig pinnekjøtt!
Jeg tar ferie/avspasering fra 12 desember og ut året, og DA blir det litt mer fart over juleforberedelsene! Da snurrer julecd-ene hele dagen og jeg baker, pakker inn gaver, strikker ferdig gaver, ser julefilmer, ser julefilmer og ser julefilmer, handler gaver og handler julemat. Lille julaften er det gløggparty, folk kommer og går fra tidlig ettermiddag til sein kveld. De blir fóret med gløgg og julekaker. Og så er det plutselig jul.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, her i heimen føler jeg at vi har kontroll foreløpig:
* Adventskalendere er i hus * 9 gaver er handlet inn - resten av listen er under kontroll * Jeg skal ha enkle julekort i år - må bare få tatt bilde og bestille dem - men jeg har skrevet listen over hvem som skal få julekort * Julaften skal feires her i heimen for første gang * Vi skal til Bergen i romjulen og feire nyttårsaften der (kjører bil, så trenger ikke bestille billetter; overnatter hos kjente, så trenger ikke hotell) * Må skaffe lilla lys og røde lys * Må skaffe pyjamaser til guttene til lille julaften kveld (de får ny pysj hver lille julaften som de sover i den natta) * Har fortsatt endel julegaver som skal skaffes, og alle må pakkes inn * Huske å sende julegaver og kort innen 15. desember * Lage oversikt over hva vi skal bake, og lage handleliste over ingredienser * Lage oversikt over hva slags julemat som trengs til lille julaften, julaften og romjulsdagene før vi reiser * Skaffe bursdagsgave til minsten som må tas med til Bergen! (han har bursdag på nyttårsaften!) * Må sjekke over tøy og pensko - hvem som trenger hva av tøy og sko til jul, evt. skaffe det som mangler. * Sjekke om nisseluene til guttene passer - evt. skaffe nye. Sikkert mer jeg må huske å få gjort... ![]()
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Tilholdsted: Østlandet
![]() |
Er i rute ja
![]() *ferdig med julegaver og de er pakket inn (- noe barna skal lage i desember) * Ribba er i frysa og surkål kjøpt inn * Julekort ikke i rute * kalender (aktivitet) lista klar * jule penklær i hus (-slips som må kjøpes) * adventslys kjøpt inn |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| jul, julenedtelling |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|