![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Julejournalen Som julekvelden på kjerringa? Ikke i år. I år er det vår tur å overraske julekvelden. Nemlig. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
I og med at vi har to barn som lever uten melk og gluten, er vi nødt til å tenke alternativt på julekaker.
Pepperkaker, kransekake, eplekake, sjokoladekake, kokosmakroner, brente mandler og hjemmelaget marsipan er eksempler på gode muligheter for oss. Vi baker helst sånt som alle kan spise. |
|
||||
|
Vi satser på det tradisjonelle. Andre kaker kan vi lage ellers hele året. Julekakene er liksom for spesielle til å lage ellers i året. Lillebror ønsker seg pepperkaker og kakemenn, jeg savner delfiakake og hjemmelaget marsipan, samt at vi skal prøve å lage brente mandler og karameller.
|
|
|||
|
Her blir det tradisjonelt, vil jeg tro, med kransekake, smultringer, skriverfruer, delfiakake og sjokoladerisboller. Tror ikke det blir mer enn det!
![]()
|
Sjokoladerisboller, krumkake, pepperkake eller hvite kakemenn blir det iallefall. Så blir det jo julesnop. Multekrem på julaften. En gang lagde jeg daim-iskake, men delte det opp i muffinsformer istedenfor, det var ganske lurt.Da kan man bare ta opp akkurat så mye man vil ha
|
Det blir ikke så mye julebakst her i huset, men jeg må da få laget noe deilig marsipan til jul i allefall så jeg og pappan min har noe julesnacks
Jeg har veldig lyst til å lage alle de tradisjonelle bakstene men det blir ikke spist opp så det er lite vits i å sette i gang med det prosjektet i år. |
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|