Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > Julejournalen

Notices

Julejournalen Som julekvelden på kjerringa? Ikke i år. I år er det vår tur å overraske julekvelden. Nemlig.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 17. December 2009, 15:29:57   #1 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
jul 1 uke igjen til julaften!

Da var det klart for siste innspurten her. Gaver til ungene er i boks. Nå gjenstår resten av familien.

Vi kom litt på etterskudd pga. syke barn og en bil som har tatt juleferie, så dette kan bli spennende.

Hvordan er det med dere nå?
Lin is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Gammel 19. December 2009, 19:33:22   #2 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Jul 2007
Ditlovna har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Føler jeg er sent ute med det meste i år grunet eksamen. I kveld skal jeg skrive ferdig julekorta!
Ditlovna is offline   Reply With Quote
Gammel 19. December 2009, 21:38:51   #3 (permalink)
Senior Member

Retz's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Retz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffingRetz er en tøffing
Jeg er bra i rute. Strikker fremdeles på julegaver, men det pleier jeg å gjøre helt fram til julaften uansett. Luer, votter, sokker, sjal, pulsvanter m.m. Jeg har også én gave igjen å kjøpe, og for en gangs skyld skal noen få utvalgte få julekort.

I ettermiddag kom snuppa og bestekompis til hjemmelaga lasagne, pluss retzesønn og sambo. Litt utveksling av gaver og nå begynner det virkelig å fylles opp i biblioteket som er blitt lagringsplass for julegavene. Både de som er ferdig innpakka og de som ennå ikke er det. Alle bestilte varer er ankommet bortsett fra en, men den er i hvert fall ankomet Norge og ferdig tollbehandlet. Takk alle guder for pakkesporing!

I morgen skal jeg bake og mandag tenker jeg vi tar den store vaske- og pyntesjauen. Og så er det bare sånne sosiale greier igjen; juleverksted og lille julaftens gløggparty.

Men nå stikker jeg avgårde til strikkinga mi igjen! *pofff*
Gammel 19. December 2009, 23:30:56   #4 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Jeg kom meg endelig ut på ordentlig julehandel i går, etter å ha måttet utsette flere ganger pga. syke barn og streikende bil. Men nå er i alle fall de fleste gavene ferdig handlet. Det mangler noen få. De skal jeg prøve å kose meg med å handle inn.

Livet etter flytting, mellomlagring, julefeiring i andres hjem og så flytting igjen har satt sitt preg på julegreiene. Vi har funnet frem det meste, men ikke alt. Men det vi har holder. Vi har sjekket juletrelysene og det ene settet måtte byttes. Heldigvis var det nytt billig på Jula. Så nå mangler bare selve juletreet.

Vi har jo unnagjort en barnebursdag. I morgen skal nestemann feires. Sistemann feirer i romjula.

Mannen bytter på å lage treslede (årets juleprosjekt som han lager for en kamerat som skal gi det bort i julegave) og å prøve å reparere bilen. Vi krysser fingrene for at vi nå endelig har alle delene vi trenger.

Oppvaskmaskinen hadde også tatt juleferie her, men (o lykke!) vi fikk tak i en fullt brukandes en på finn.no for 500,- så da slipper vi å kave med oppvask i jula.

Med andre ord: Det blir jul i år igjen. Noen stressfaktorer har det vært underveis, men ikke verre enn at de kunne ryddes greit vekk ved hjelp av bufferen og lignende lure ting jeg har gjort i høst.
Lin is offline   Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Tags
jul

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler