Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > Julejournalen

Notices

Julejournalen Som julekvelden på kjerringa? Ikke i år. I år er det vår tur å overraske julekvelden. Nemlig.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar
LinkBack Thread Tools Display Modes
Ulest 28. December 2011, 09:29:50   #1 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Feb 2011
Tilholdsted: Nær Mjøsa
Oliv står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
snøkule Juleopprydding

Fikk mail fra Flylady med oppgaver i forbindelse med juleopprydding.

Her kommer oppdrag 1, 2 og 3!

Julen er snart over og tankene våre begynner å vandre over til hvordan vi skal ta tilbake huset vårt. LOL. I løpet av de neste dagene vil jeg sende ut juleoppryddingsoppdrag. (Om det ikke passer for deg akkurat nå, ta vare på disse påminnelsene og bruk dem når det passer deg!)
Målet vårt er å ha ryddet opp og vekk all julen innen fredag neste uke.

Dag 1: rydd bort alle julegavepapir, bånd, merkelapper, teip og lignende. Ikke bare stu dem bort ett sted! Hvis de ikke har ett hjem, så lager du ett til dem. Kast rotet du stappet i en boks og stappet inn i skapet rett før høytiden. Ikke spør meg hvordan jeg vet det, bare stol på at jeg vet!
Bruk 15 minutter på å gjøre dette! Du vil føle deg så mye bedre når denne ene oppgaven er fullført!

Dag 2:
I dag kan du bruke 15 minutter på å ta bort alle nye julegavene som framdeles ligger og slenger rundt omkring. Hvis du har tomme bokser og bruksanvisninger ute fremdeles, bli kvitt dem, eller legg dem der de hører hjemme. Sett på tidsuret ditt, og arbeid fort. Etterpå kan du sette deg ned å nyte det du har gjort.
Dersom du ikke brukte en julejournal i år, så kan du hjelpe deg selv med neste jul ved å laste den ned nå som du rydder etter denne jula. Du finner nok mange ting å notere. Enten bruk din gamle journal eller start med en ny.

Dag 3:
I dag skal vi bruke 15 minutter på å gå igjennom noe av den julepynten du ikke satte fram i år.
Vi har alle esker med pynt vi aldri bruker. Ta deg 15 minutter til å kaste eller gi bort de du ikke bruker lengre, ikke liker lengre, eller som er ødelagt.
La dette året være året vi kvitter oss med julepyntrotehaugen. Og det starter med 15 minutter!!!!
Oliv is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Ulest 29. December 2011, 12:23:50   #2 (permalink)
Senior Member

Julerydding oppdrag 4

Jeg tar meg friheten og limer inn mailene jeg får fra flylady:

Juleopprydding, oppdrag 4 Date: Thursday December 29, 2011 Time: 8:00 am - 8:15 am Notes: I dag skal vi bruke 15 minutter på å legge vekk den pynten som vi kan. Om du skal beholde treet til over nyttår, er det helt i orden, men rydd vekk det du kan!! Om du har krims-krams-aktig pynt, julelys etc, som kan legges vekk, så hjelp deg selv nå ved å legge noe av pynten vekk.
Ulest 30. December 2011, 08:12:04   #3 (permalink)
Senior Member

Juleoppryddning oppdrag 5

Juleopprydding, oppdrag 5

I dag skal vi rydde opp i alle matrestene i kjøleskapet. Det vil si all julematrester du ikke har kvittet deg med enda. Det kan være gamle kaker, poser med ribbe eller annet kjøtt som har blitt dyttet langt bak i kjøleskapet! Den siste porsjonen med dessert ingen kommer til å spise, eller potetene som er i ferd med å bli et vitenskapsprosjekt.
Bruk 15 minutter på å bli kvitt dem. :-D
Ulest 30. December 2011, 10:29:05   #4 (permalink)
Member

Medlem siden: Oct 2010
Zimbo har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
supert

Oliv at du gidder å oversette og lime inn flybabymailer. :-)

Jeg skal se om jeg får begynt på de "dagene" som er aktelle for meg hittil. :-)
Zimbo is offline   Reply With Quote
Ulest 31. December 2011, 00:12:29   #5 (permalink)
Senior Member

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Zimbo Vis innlegg
Oliv at du gidder å oversette og lime inn flybabymailer. :-)

Jeg skal se om jeg får begynt på de "dagene" som er aktelle for meg hittil. :-)
Oversetter ingenting, men får de tilsendt på norsk. Ikke akkurat store jobben å lime de inn da
Har tatt det som har passet for oss jeg også.
Ulest 02. January 2012, 22:05:50   #6 (permalink)
Senior Member

Juleopprydding, oppdrag 6

Godt nytt år!

OK! Det er på TIDE! Juledekorasjonene må tas ned og ryddes bort, ett babysteg om gangen. Hvis du allerede har klart å ta bort juletreet og dekorasjonene er gjemt bort til neste år, Gratulerer!

Hvis ikke, så bruk 15 minutter hver dag denne uken på å få dekorasjonene bort. Innen denne fredagen, få treet enten gjemt bort, eller ut av huset! Phu!!

Dette betyr lys, pynt, treet og all annen dekorasjon! Vi skal feste på fredag, og feire at vi med suksess har klart å overleve og ha glede av en stressfri høytid ved hjelp av å FLY!
Ulest 03. January 2012, 12:23:03   #7 (permalink)
Senior Member

Juleoppryddning oppdrag 7

Oppdrag 7

Som jeg fortalte deg i går, skal vi bruke 15 minutter hver dag denne uken på å ta ned juledekorasjonene. Hvis du har en religion som ikke følger dette, kan du følge disse oppgavene når du er ferdig med din høytid. Vi feirer nå på fredag. Gi deg selv den største gaven du kan gi, ved å ha alle dekorasjonene tatt bort innen fredag.
Ulest 03. January 2012, 12:24:20   #8 (permalink)
Senior Member

Og hos oss ryddet jeg bort de siste sporene av julen i gårkveld. Nå er hverdagen tilbake og igrunnen kjennes det ganske greit ut!
Svar

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler