![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Kjøkkenkroken Uten mat og drikke duger heltinnen ikke! |
![]() |
| LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Spaghetti med tomater og chili
Dette er en av mine favoritt middager.
Akkurat nå har jeg ikke helt oversikten over hvor mye de forskjellige ingrediensene koster, siden jeg har alt i huset fra før av, men jeg kan føre det opp ettehvert. Tilberedningstid ca 25.min Porsjoner 4 2 ss Olivenolje (jeg bruker rapsolje, og den koster 13kr for hele flasken) 1/4 ts Chili, tørket og knust (jeg bruker som regel chilikrydder) 2 fedd hvitløk 6 tomater, flådde og grovhakkede (en hermetisk boks passer også bra 8kr) 500g spaghetti (jeg bruker økologisk pasta ca 20-25kr) 5 ss frisk basilikum, hakket (ca 15kr bundten) salt og pepper 1 bunt ruccola, grovhakket (trippelsalat kr 14,- da bruker jeg de to andre i en vanlig salat dagen etter) Varm oljen i en kjele. Fres chili og hvitløk i oljen. Skjær ut stilkfestet på tomatene og snitt et kryss på toppen. Legg tomatene i kokende vann i ca. 1 minutt. Flå tomatene og fjern frøene inni. Grovhakk tomatkjøttet. Ha 100g av tomatkjøttet i chili- og hvitløkblandingen. La sausen koke i ca 10 minutter under omrøring. Kok spaghettien i saltet vann. Sil av vannet. Bland sausen med frisk basilikum. Smak til med salt og pepper. Fordel spaghettien på fire tallerkener, legg saus og ruccola på. Legg resten av de hakkede tomatene rundt. Serveres med godt brød (hvitløksbaguett 14,- for to) Jeg bruker som regel bare økologiske ingredienser i denne oppskriften. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Åh, høres kjempegodt ut!
Tror kanskje jeg skal prøve den i overimorra, jeg! ![]()
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|