![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Kjøkkenkroken Uten mat og drikke duger heltinnen ikke! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|||
|
De beste juleoppskriftene
![]() ![]() ![]() Her vil jeg ha juleoppskrifter som er garantert GODE! det er et mylder av oppskrifter på alt mulig, men hvert år så er det like vanskelig å huske hvilken som ble best. Så her skal jeg legge ut mine beste oppskrifter som jeg prøver ut nå i disse dager, og jeg vil VELDIG gjerne at dere også hjelper meg. Havreflarn! ![]() 200g små havregryn 150 gr margarin smeltes La stå en halv time godt blandet. 250g sukker 3ss mel 3 ts bakepulver 5 dråper mandelessens(kan sløyfes,men setter litt ekstra god smak) Margarinen smeltes og helles over gryna, og la det stå en halv time. Pisk egg og sukker og bland inn. Bland alt det andre. Stekes på 180 grader ca 10 min, eller når de er litt mørke rundt kantene. Ikke ta de for tidlig, da blir de seige. Avkjøl på rist. Disse kakene blir kjempesprø, flate og nydelige. Kokosmakroner ![]() 4 eggehviter 250 kokosmasse 1 ss smør 1 ts vaniljesukker 3 dl sukker Rør alt sammen i en gryte og varm til lunken. skal være seigt. husk å røre hele tiden så det ikke brenner seg, og ha svak varme på. Legg med t-skje klatter på bakepapir og stek midt i ovnen på 160 grader i 13-14 minutter |
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|