Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Inspirasjon > Kjøkkenkroken

Notices

Kjøkkenkroken Uten mat og drikke duger heltinnen ikke!

Vinn gavekort til Bokkilden

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 18:09:50
viking's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 27. December 2007
viking har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
nyheter 'Barnemat-industrien tjener rått på usikre foreldre'

(Dette er kanskje ikke riktig underfora. Admin får flytte tråden dit den passer best. Måtte bare få delt den med dere.)

Sitér:
Massive reklamekampanjer rundt barnemat bidrar til fremmedgjøring. Myndighetene arbeider i tillegg ikke nok for at småbarnsforeldre skal bli trygge på at de selv kan lage sunn babymat, noe barnematindustrien tjener store penger på.
Barnemat-industrien tjener rått på usikre foreldre / Margit Vea / Personligheter / Users - Dinmat.no
  #2 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 18:29:08
Bree's Avatar
Administrator

Registreringsdato: 18. July 2005
Bree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Interessant.
Jeg husker at jeg var litt redd for å ikke få i barnet mitt nok av alt og at jeg derfor, som ung og uerfaren mor, satset på mest ferdigprodusert. Så det er nok noe i det, ja. Jeg mener å huske at reklamen spilte veldig på dette også.

Da jeg ble mer tørr bak øra som mor selv og fikk litt erfaring ble det derimot i større grad vanlig mat. Altså åt vi som vanlig og moste opp til minstemann når familien åt middag sammen.
  #3 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 19:47:22
Tullip's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 10. July 2007
Tullip har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Stemmer nok på en del.

Samt at det bidrar til at vi som bruker endel av middagsmaten vår får noen skrå blikk!
  #4 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 21:25:04
Alexandra's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 04. August 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alder: 22
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Min første tanke da jeg leste overskriften var; "jeg tviler ikke!"
Med storebror brukte vi endel ferdigmat på glass og endel hjemmelaget mat. Denne gang ser jeg at utvalget av ferdigmat på glass i butikkene har økt. Men, siden vi velger å boikotte Nestlè (som det også sto litt om i artikkelen) blir det mindre utvalg for oss. Vi har vært kommunen rundt for å finne hipp sin morsmelkerstatning den gang jeg skulle opperere og mannen skulle ta seg av guttungen noen timer.
Obs! hadde (og har vel egentlig enda) salg på babymat og da var den ellers så stappfulle hyllen på 5-6meter skrapt for babymat. Så jeg tviler ikke...
Jeg kjøpte noen glass med hipp, som vi kan ha i reserve. Men jeg kommer til å kjøpe inn stort av øko-grønnsaker osv når det er på salg på obs igjen også hente stavmikseren min hos min mor og sette igang storproduksjon av hjemmelaget økomat. Ferdig babymat på glass kan fint fryses, og er kjekt å ha i frysen når vi har dårlig tid.

Tror også jeg skal "hjernevaske" meg selv med samme tankene som jeg har hatt i det siste med cola og ferdigmat. Om jeg lurer meg til å tro at det ikke finnes i butikkene så får jeg ikke behov for det.
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Gammel 01. December 2008, 23:56:55
Hege82's Avatar
Member

Registreringsdato: 28. October 2008
Tilholdsted: Krokstadelva
Alder: 26
Hege82 står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Var kanonflinke til å lage barnemat selv til største jenta, kjøpte omtrent bare grøt til henne på butikken og et glass i ny og ne om vi var avgårde når hun skulle ha mat fordi vi ikke hadde tatt med noe hjemmefra. Mellomste spiste vår mat fra hun var 6 mnd hun, nekta spise most mat, skulle ha poteter i biter osv og det fikk hun.

Minste spiser forløpig omtrent bare grøt, den kjøper vi og et par middagsglass har jeg kjøpt, men tror jeg skal koke sammen litt selv ja, noen poteter og gulerøtter most sammen f.eks.
  #6 (permalink)  
Gammel 02. December 2008, 22:08:25
Plunder's Avatar
Member

Registreringsdato: 23. September 2008
Alder: 28
Plunder har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg lager det meste selv, men det er kjekt å ha kjøpeglass i bakhånd.
Hege82, mandelpotet er best å mose sammen med guleroten og husk å tilsette olje (evnt smør) for å sikre opptaket av a-vitaminet i guleroten. Også finner en masse info på nettet. *me love Google*
Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler