![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Kjøkkenkroken Uten mat og drikke duger heltinnen ikke! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
(Dette er kanskje ikke riktig underfora. Admin får flytte tråden dit den passer best. Måtte bare få delt den med dere.)
Sitér:
|
Stemmer nok på en del.
Samt at det bidrar til at vi som bruker endel av middagsmaten vår får noen skrå blikk!
|
Min første tanke da jeg leste overskriften var; "jeg tviler ikke!"
Med storebror brukte vi endel ferdigmat på glass og endel hjemmelaget mat. Denne gang ser jeg at utvalget av ferdigmat på glass i butikkene har økt. Men, siden vi velger å boikotte Nestlè (som det også sto litt om i artikkelen) blir det mindre utvalg for oss. Vi har vært kommunen rundt for å finne hipp sin morsmelkerstatning den gang jeg skulle opperere og mannen skulle ta seg av guttungen noen timer. Obs! hadde (og har vel egentlig enda) salg på babymat og da var den ellers så stappfulle hyllen på 5-6meter skrapt for babymat. Så jeg tviler ikke... Jeg kjøpte noen glass med hipp, som vi kan ha i reserve. Men jeg kommer til å kjøpe inn stort av øko-grønnsaker osv når det er på salg på obs igjen også hente stavmikseren min hos min mor og sette igang storproduksjon av hjemmelaget økomat. Ferdig babymat på glass kan fint fryses, og er kjekt å ha i frysen når vi har dårlig tid. Tror også jeg skal "hjernevaske" meg selv med samme tankene som jeg har hatt i det siste med cola og ferdigmat. Om jeg lurer meg til å tro at det ikke finnes i butikkene så får jeg ikke behov for det. ![]() |
|
||||
|
Var kanonflinke til å lage barnemat selv til største jenta, kjøpte omtrent bare grøt til henne på butikken og et glass i ny og ne om vi var avgårde når hun skulle ha mat fordi vi ikke hadde tatt med noe hjemmefra. Mellomste spiste vår mat fra hun var 6 mnd hun, nekta spise most mat, skulle ha poteter i biter osv og det fikk hun.
Minste spiser forløpig omtrent bare grøt, den kjøper vi og et par middagsglass har jeg kjøpt, men tror jeg skal koke sammen litt selv ja, noen poteter og gulerøtter most sammen f.eks.
||||
|
Jeg lager det meste selv, men det er kjekt å ha kjøpeglass i bakhånd.
Hege82, mandelpotet er best å mose sammen med guleroten og husk å tilsette olje (evnt smør) for å sikre opptaket av a-vitaminet i guleroten. Også finner en masse info på nettet. *me love Google* |
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|