![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Kjøkkenkroken Uten mat og drikke duger heltinnen ikke! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har smakt og forelsket meg. Helst bør det være bacon på også. Men det aller beste er hvordan den er akkurat perfekt sterk. Mat blir ofte for sterkt eller for mildt, men denne... midt i blinken.
![]() WHOPPER® PINATA - Burger King Noen som har oppskrift eller forslag til hvordan man kan lage noe lignende i en litt sunnere variant? Det trenger slett ikke å være hamburger, altså. Det er ikke det som er greia. Det er kjøttet, salaten, jabapenosen osv. i perfekt kombinasjon. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bytt i hvert fall ut det feite burgerkjøttet med karbonadedeig eller til og med kjøttdeig. Jeg ble litt sjokkert over fettinnholdet; over 17 gram på en 85 grams burger. Det er ca. 20 % hvor av halvparten mettet fett. Til sammenligning inneholder karbonadedeig rundt 5 % og kjøttdeig skal ha max. 14 %. Nå spiser ikke jeg mat fra McD, BK eller lignende kjeder, men jeg trodde faktisk at kjøttet var relativt sunt. Til tross for påstandene (husker ikke om disse ble bevist) om at at McD drysser sukker i alt fra ketchup'n til kjøttfarsen for å skape avhengighet hos folk.
Altså, bytt ut kjøttet. Og hamburgerbrødet. Erstatt med noe grovere som gir mer metthetsfølelse. Vita hjertego ost er et ok alternativ til Norvegia.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
Medlem siden: May 2009
Tilholdsted: Oslo
![]() |
Det hender jeg bruker Chiabatta (rundstykker) som hamburgerbrød. Vet ikke hvor sunt Chiabatta er, men som surdeigsbrød må det da være hakket sunnere enn vanlige hamburgerbrød. Sistnevnte er jo stappet fullt med sukker og konserveringsmidler.
Hva med å lage burgerne av kjøttdeig av svin? Smaker blassere enn karbonadedeig, men med godt krydder, tror jeg det burde fungere greit.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| burger king, sterk mat |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|