![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Oppslagstavla Om du har noe som du skal selge, bytte eller gi bort, kan du henge opp en lapp her. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
JA!
Spis og kos deg!
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hvitløk går også helt bra.
Du kan egentlig spise nesten det samme som før du ble gravid, bare du holder deg unna rått kjøtt, fisk med fare for store PCB innhold (bla annet ørret over 2kg) mykoster ++ For mange år siden var det skepsisme ang at gravide skulle spise sjømat, og det henger igjen litt enda. Bla annet en kompis av meg som gjorde store øyne da jeg spiste krabbe - for det var jo farlig for barnet!! Men, jeg har hørt med jordmor og det står i div. bøker og kostholdsveiledninger for gravide at det er helt greit å spise sjømat, bare ikke det brune i krabben.
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Til- og fraværende
|
Fra Matportalen:
Sitér:
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
Tilholdsted: Sørvest i landet
![]() ![]() |
Sitér:
Og ekstra godt med avokado, parmesan og sitron til... Mmmm! |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Til- og fraværende
|
Sitér:
Og jeg som trodde de bare var fiska opp, lissom... ![]()
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Senior Member
|
Åh, nå fikk jeg en god latter. Både av reker og av poler. Har du ikke sett "rå" reker svømmende i sjøen før Uni? * Mimrer tilbake til rekefisking med håv på bryggen da vi var små*
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sorry, jeg må bare spørre: Hvordan skulle de klart å svømme når de er så stive?
Eller hvordan trodde du det fungerte? At de knakk nakken på dem, og vi spiste dem rå? Jeg lurer oppriktig, og litt småertende, ikke for å være ekkel altså! ![]() (Jeg synes du er veldig søt som faktisk innrømmer slike ting! Vi er mange som sikkert tror vi vet ting som er helt på jordet!! *klem* )
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
*ler*
![]() Ja? Jeg var helt overbevist om at vi bare knakk nakken på rå (... ja, hva ER nå reker for no, da? Dyr..? Fisk..? La oss kalle dem) vesener,( så er vi sikre på at jeg ikke driter meg ENDA mer ut her!! At de kanskje var litt stive, har jeg jo aldri reflektert over. *ler* Stakkars, små, rosa og nå også STIVE reker. Ække mye hav her, nei! ![]()
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jaja, trøst deg med at vi andre også garantert har noen sånne ting som vi er helt sikker på, også er det totalt anderledes.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| ny lærdom |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|