Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Generelt > Ordet er ditt!

Notices

Ordet er ditt! Kom inn og slå av en prat. Vi biter ikke så veldig hardt..

Vinn gavekort til Bokkilden

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Gammel 18. November 2008, 09:44:01
Alexandra's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 04. August 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alder: 22
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Om boligmarkedet

Hva tror du? Blir boligmarkedet slik det er nå, eller vil prisene synke?
Vi har funnet et noenlunde aktuelt hus, men alle sier vi bør vente til neste år - 6mnd også vil prisene gå ned. Jeg er usikker. Her er en enebolig, i sentrale strøk, til en lav pris. Det er dumt av oss å ikke satse nå, samtidig som det er alt for dumt å betale det for den om vi kan få tilsvarende småbruk her (for det er drømmen min) Hvis vi kjøper det huset må vi flytte til en ny kommune igjen, men det åpner opp for store muligheter mtp jobb i bergen (ikke bare i kommunen) for meg.
Reply With Quote
Sponsede lenker
  #2 (permalink)  
Gammel 18. November 2008, 22:27:39
Bree's Avatar
Administrator

Registreringsdato: 18. July 2005
Bree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerBree har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Vanskelig å si. Jeg har inntrykk av at man kan gå på en real smell ved å prøve å time markedet.
  #3 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 12:40:24
Senior Member

Registreringsdato: 12. August 2005
Tilholdsted: Trondheim
marihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangermarihøna har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
HVis dere har tenkt å bo der en stund (5-10 år?) ville jeg ikke ha vært redd for å kjøpe nå. Det kan hende at prisene faller litt til, men de vil helt sikkert stabiliseres på et eller annet tidspunkt. Hvis dere egentlig har lyst til å flytte til et småbruk om 2-3 år kan det være fornuftig å vente. Jeg tror det viktigste er å finne ut hva man vil for å slippe å bytte bolig så ofte.
Reply With Quote
  #4 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 12:57:54
motherhen's Avatar
Member

Registreringsdato: 27. October 2008
motherhen har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Jeg har hatt leiligheten min siden 2001 og prisene har steget med mer enn 100%.. Hvorvidt det er realistisk eller ikke at det holder seg der vet jeg ikke, men jeg har i alle fall ingen planer om å selge med mindre jeg må
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 21:13:01
Dragen's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 23. October 2007
Alder: 99
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Jeg vet ikke. Hvis det er et konkret hus du er ute etter, ta en tur på visning. Sjekk mulighetene dine, hør med banken hvor mye dere får låne.

Før dere eventuelt kaster dere ut i en budrunde, sett tak for hvor mye dere er villig til å gi for huset.

Kanskje dere kan spare femti eller hundre tusen på å vente noen måneder, men hvor mye betaler dere i leie i mellomtiden? Hva skjer når rentene nå går litt ned igjen?
Reply With Quote
  #6 (permalink)  
Gammel 19. November 2008, 21:30:14
Alexandra's Avatar
Senior Member

Registreringsdato: 04. August 2005
Tilholdsted: Hordaland
Alder: 22
Alexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerAlexandra har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Send en melding via MSN til Alexandra
Vi bor egentlig veldig rimelig her vi bor nå.
Men, huset er i dårlig stand og det er langt fra familie og venner.
Vi har nok ikke råd til å kjøpe det om renten plutselig stiger til 15-16% (var den ikke det på 80 tallet?)
Vi skal snakke sammen om det nå etter luksusfellen, så får vi se hva vi avtaler da.
Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Tags
boligkjøp, boligmarkedet

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler