![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Ordet er ditt! Kom inn og slå av en prat. Vi biter ikke så veldig hardt.. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|||
|
HVis dere har tenkt å bo der en stund (5-10 år?) ville jeg ikke ha vært redd for å kjøpe nå. Det kan hende at prisene faller litt til, men de vil helt sikkert stabiliseres på et eller annet tidspunkt. Hvis dere egentlig har lyst til å flytte til et småbruk om 2-3 år kan det være fornuftig å vente. Jeg tror det viktigste er å finne ut hva man vil for å slippe å bytte bolig så ofte.
|
|
||||
|
Jeg vet ikke. Hvis det er et konkret hus du er ute etter, ta en tur på visning. Sjekk mulighetene dine, hør med banken hvor mye dere får låne.
Før dere eventuelt kaster dere ut i en budrunde, sett tak for hvor mye dere er villig til å gi for huset. Kanskje dere kan spare femti eller hundre tusen på å vente noen måneder, men hvor mye betaler dere i leie i mellomtiden? Hva skjer når rentene nå går litt ned igjen? |
|
||||
|
Vi bor egentlig veldig rimelig her vi bor nå.
Men, huset er i dårlig stand og det er langt fra familie og venner. Vi har nok ikke råd til å kjøpe det om renten plutselig stiger til 15-16% (var den ikke det på 80 tallet?) Vi skal snakke sammen om det nå etter luksusfellen, så får vi se hva vi avtaler da. |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| boligkjøp, boligmarkedet |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|