Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Flybabes > Suksesshistorier

Notices

Suksesshistorier Hvordan har FlyLady gjort livet ditt bedre? Fortell!

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar

LinkBack Thread Tools Display Modes
Gammel 17. September 2007, 07:54:33   #1 (permalink)
Senior Member

Lilleulv's Avatar

Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Bergen
Lilleulv har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
En husfar.....

Jeg må bare fortelle om 2 åringen min...

Han er den FlyLadyen....

Han digger å sette på klesvask.
Nå nettopp var jeg på badet for å skifte på min datter, da han kommer inn. Han drar fram skittentøuskurven, og begynner å fylle vaskemaskinen ( det var storsett bare lyse klær oppi der, fikk luket ut det som var mørkt). Og så er det bort til skapet for å hente vaskemidler, som han kaller Æsj...(de står høyt oppe altså, så han får ikke tak i dem alene)
Når han var ferdig med det, så går han bort til toaletter og skal ha mer "Æsjebæsj", da skal vi vaske do. Og han står og rører med dokosten.

Og så har vi når vi er ferdig å spise middag. Da tar ham smekken sin ut på badet i skittentøyet, og etterpå henter han håndstøvsugeren, da skal støvsuge opp alle mabitene som havnet på gulvet....

Og så syns han det er så festlig å hjelpe meg å re sengen... Løper inn og sier: Brette mamma, brette.

Så man kan jo si han er godt opplært.
Gammel 17. September 2007, 08:09:26   #2 (permalink)
Senior Member

Danielle's Avatar

Medlem siden: Aug 2006
Danielle har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Så flink han er! Han kommer til å bli en fin liten husfar han der...
Gammel 17. September 2007, 08:17:39   #3 (permalink)
Senior Member

Føbe's Avatar

Medlem siden: Jul 2007
Føbe står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
godt dressert!! Han blir den drømmemannen, han der!!

toåringen min er også ganske flink til å rydde, men hun er nok ikke så avansert som det du beskriver. Er godt fornøyd med at hun rydder etter seg når jeg minner henne på det- er ikke vant med slikt fra fireåringen...

har prøvd å bruke noen teknikker fra flylady- som timer og å veksle mellom rydde og leketid. Gikk veldig fint i starten, men nå har det visst sluttet å virke- ender med at jeg rydder, mens jentene er som en virvelvind et annet sted i rommet og etterlater seg enda mer jobb for meg
Føbe is offline   Reply With Quote
Gammel 17. September 2007, 08:19:45   #4 (permalink)
Senior Member

kamelia's Avatar

Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: østfold
kamelia har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Husk å lå han holde på!!!! Det er sikkert mange ganger det blir mer rot av hjelpen hans ( det kommer til å havne mørke klær i hvitvasken)! Ikke ta fra han ryddegleden for det. Jeg tror nemlig det er her vi jenter feiler mange ganger. Alt blir ikke gjordt helt etter vår oppskrift. Så tar vi over, retter litt ( kanskje irettesetter også ). Detter gjelder jo våre samboere og ektemenn også. Dermed forsvinner gleden over å hjelpe til!
Lykke til videre med den blivende husarbeideren.
kamelia is offline   Reply With Quote
Gammel 17. September 2007, 08:33:38   #5 (permalink)
Senior Member

Danielle's Avatar

Medlem siden: Aug 2006
Danielle har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Sitér:
Opprinnelig skrevet av kamelia
Husk å lå han holde på!!!! Det er sikkert mange ganger det blir mer rot av hjelpen hans ( det kommer til å havne mørke klær i hvitvasken)! Ikke ta fra han ryddegleden for det. Jeg tror nemlig det er her vi jenter feiler mange ganger. Alt blir ikke gjordt helt etter vår oppskrift. Så tar vi over, retter litt ( kanskje irettesetter også ). Detter gjelder jo våre samboere og ektemenn også. Dermed forsvinner gleden over å hjelpe til!
Lykke til videre med den blivende husarbeideren.
Det er noe jeg må legge meg på minnet. Det er litt lett å glemme bort når man skal skynde seg å bli ferdig og 3-åringen så gjerne vil hjelpe.
Gammel 17. September 2007, 10:48:05   #6 (permalink)
Senior Member

Qlio's Avatar

Medlem siden: Mar 2007
Qlio har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Send en melding via MSN til Qlio
Han er superflink, og den som skal dele voksenlivet og adressen hans vil nok være deg evig takknemlig om han får utvikle seg videre i dette tempoet!

Jeg forsøker også å oppmuntre mine små, jenter på 2 og 4 år. 2-åringen har nå fått inn rutinen på å rydde gulvet før hun legger seg. Hvor hun putter lekene, det bryr jeg meg ikke om, men gulvet skal være fritt for leker slik at hun ikke tråkker på dem og får vondt om hun våkner om natta og skal ned til oss. Men jeg ser at hun har sitt eget system, Legoen skal i bøtta og bøtta skal nederst i bokhylla. Legoplata skal stå mellom dukkesengen og kjøpmannsdisken og alle bøker i en spesiell skuff. Eldstejenta har også funnet noen faste plasser til lekene sine, og resultatet er jo at de vet hvor de har sine leker, og slipper å spørre meg hvor jeg har lagt dem. Det er en fin ting!
Gammel 16. November 2007, 20:38:46   #7 (permalink)
lillemy86
Guest

SÅ FLINK HAN ER
  Reply With Quote
Gammel 01. April 2009, 15:31:49   #8 (permalink)
Lotte
Guest

Den jenta som kaprer han en vakker dag er heldig da :-)
  Reply With Quote
Gammel 01. April 2009, 16:34:28   #9 (permalink)
Senior Member

Lilleulv's Avatar

Nå er han snart 4 år, og ikke i nærheten så flink lenger. Men lillesøsteren på 2,5 har tatt over hans rolle. Spesielt når det kommer til klesvasken.

Men når vi kommer hjem fra bhg, så legger han stortsett luen på plass i kurven, og skoene stilles fint på gulvet.

Og når jeg vasker og rydder når ungene er hjemme/våken så er det gøyeste å få en sprayflaske og hver sin klut for så og vaske stuebordet.
Gammel 01. April 2009, 22:06:18   #10 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2007
Tilholdsted: Østfold
Tonje har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år sidenTonje har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Så de vokser det av seg altså? 2-åringen her og er veldig så effektiv hjemme, hadde håpet at dette var noe som satt jeg. In my dreams...
Gammel 02. April 2009, 08:16:24   #11 (permalink)
Senior Member

Lilleulv's Avatar

Det var nok meg som ikke var så flink å opprettholde det, så det er fremdeles håp for deg...
Gammel 19. April 2009, 18:38:41   #12 (permalink)
Lin
Administrator

Lin's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Lin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffingLin er en tøffing
Toåringene her har også vært veldig glad i å ta ut og inn av vaskemaskinen.
Lin is offline   Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler