Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Forsøksfora > Utfordringer

Notices

Utfordringer I dette forumet kan du starte utfordringer eller bli med på de som andre har startet. Husk å lese instruksene først!

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar
LinkBack Thread Tools Display Modes
Ulest 11. January 2008, 08:37:14   #1 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2007
Sophie har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Super Fling boogie 11-31 januar

Hei jenter. Flylady har nå Super Fling Boogie som gjelder hver dag fom 11 januar tom 31 januar.

Den går egentlig ut på at man skal ta en pose og superfort fylle den opp med 27 ting du skal kaste. Så kaster du det umiddelbart uten å tenke deg om.

Så skal man ta superfort å samle 27 ting man skal gi bort.

Dette blir litt for voldsomt for meg å gjøre hver dag. Min utfordring til dere er å ta MINST 10 ting hver dag i denne perioden, som skal enten gis bort eller kastes. Det kan være en gammel kvittering, binders, krukken med skår i, en gammel t-shirt...hva som helst.

Er dere med?
Sophie is offline   Reply With Quote
Sponsede lenker
Ulest 11. January 2008, 09:32:46   #2 (permalink)
Senior Member

Danielle's Avatar

Medlem siden: Aug 2006
Danielle har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jeg er med på denne
Ulest 11. January 2008, 09:39:42   #3 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Sep 2007
Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Jeg tenker litt sånn (mulig jeg er treg og sær her...), hvorfor skal det gjøres så inderlig fort? Altså, jeg ser at man ikke må nøle for da blir det liggende igjen osv, men jeg ser for meg at man løper med vid åpen munn med siglet i munnviken, panikkøyne , med pose i hånda og drar med seg uten kontroll...

Og når man putter alt i en pose - hva med resirkuleringen da? Da må man i tilfelle gå gjennom posen en gang til, og da kommer jo nølingen frem igjen.... Hmm...

Ikke for å legge demper på tråden og engasjementet ditt altså! Jeg er helt enig i prinsippet å kaste x ting osv!!
Nselk is offline   Reply With Quote
Ulest 11. January 2008, 10:00:27   #4 (permalink)
lillemy86
Guest

Jeg er med:P
  Reply With Quote
Ulest 11. January 2008, 10:42:30   #5 (permalink)
Senior Member

Sitér:
Opprinnelig skrevet av Nselk
Jeg tenker litt sånn (mulig jeg er treg og sær her...), hvorfor skal det gjøres så inderlig fort? Altså, jeg ser at man ikke må nøle for da blir det liggende igjen osv, men jeg ser for meg at man løper med vid åpen munn med siglet i munnviken, panikkøyne , med pose i hånda og drar med seg uten kontroll...

Og når man putter alt i en pose - hva med resirkuleringen da? Da må man i tilfelle gå gjennom posen en gang til, og da kommer jo nølingen frem igjen.... Hmm...

Ikke for å legge demper på tråden og engasjementet ditt altså! Jeg er helt enig i prinsippet å kaste x ting osv!!
He he, du må ikke ta det så bokstavelig og alvorlig

Jeg er ferdig med min nå og jeg kan love deg at jeg ikke løp med tunga ute Poenget er, som du selv sier, at man skal kaste ting uten og reflektere over det, og at man blir ferdig med en gang, istedet for å bruke halve dagen på det.

Jeg gikk inn på datteren min sitt rom her kastet jeg ett stygt krus med ødelagt hank, 2 ødelagte papir prinsessekroner + noen ødelagte småleker og dill dall. Puttet alt i posen jeg hadde med meg. Gikk ned i kjelleren der jeg har ikea plastdunker stående til oppsamling av glass og papir, puttet det som hørte hjemme der og gikk ut i søppeldunken med restavfallet. Jeg brukte vel 5 min på hele greia.
Ulest 11. January 2008, 12:17:43   #6 (permalink)
Senior Member

Nselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å væreNselk gjør InspirasjonOnline til et morsommere sted å være
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Sophie
He he, du må ikke ta det så bokstavelig og alvorlig
Var sånn jeg håpte det var da... men får litt småhetta innimellom... Synes alle her virker så strukturerte, selvdisiplinerte og at alle har så inderlig strøkne hjem...
Ulest 11. January 2008, 12:20:33   #7 (permalink)
lillemy86
Guest

hehe, det ser du på før bildene mine at det ikke er alle som har. hihi.... Jeg har kastet masse i dag, men bare masse sånne små ting, men det er de det blir rot av
  Reply With Quote
Ulest 11. January 2008, 12:24:48   #8 (permalink)
Senior Member

Sitér:
Opprinnelig skrevet av betty_boop86
hehe, det ser du på før bildene mine at det ikke er alle som har. hihi.... Jeg har kastet masse i dag, men bare masse sånne små ting, men det er de det blir rot av
Nå får jo du rydda da, det var det med selvdisiplinen...

Ja, det med små ting som roter er helt sant!
Ulest 11. January 2008, 12:30:33   #9 (permalink)
lillemy86
Guest

Hehe, måtte bare ta meg selv i nakken..... har egentlig ikke selvdisiplin til sånt i det hele tatt. Men jeg prøver så godt jeg kan å holde meg på matta:P:P
  Reply With Quote
Ulest 11. January 2008, 14:05:29   #10 (permalink)
Senior Member

Dobbelposting..
Ulest 11. January 2008, 14:06:26   #11 (permalink)
Senior Member

Ok, motivert av dere har jeg nå rydda litt på badet og kastet 27 ting!!

Og så fant jeg håndkremen min!!
Ulest 11. January 2008, 19:19:57   #12 (permalink)
Senior Member

Dragen's Avatar

Medlem siden: Oct 2007
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Nselk
Ok, motivert av dere har jeg nå rydda litt på badet og kastet 27 ting!!

Og så fant jeg håndkremen min!!
Det er det beste med å kaste - man finner igjen gamle skatter.

Jeg er med på ti ting hver dag!
Dragen is offline   Reply With Quote
Ulest 11. January 2008, 19:34:01   #13 (permalink)
Senior Member

Ok, jeg skal prøve på 10 ting ++ hver dag - men jeg begynner i praksis til mandag og kommer garantert til å ha tankene litt andre veier, så ikke kapp hodet av meg hvis jeg svikter...
Ulest 11. January 2008, 22:18:48   #14 (permalink)
Senior Member

Qlio's Avatar

Medlem siden: Mar 2007
Qlio har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Send en melding via MSN til Qlio
Jeg kastet nok i går, tror jeg?

Tok ungenes rom, ryddet vekk alt som har med dukker og utkledning (inn på loftet). De bare drar det ut men leker ikke med det. Tilbake er My Little Pony og Barbie med utstyr, for det leker de faktisk med. Og når ungene ikke rydder, benytter mor anledningen til å kaste - kaste - kaste!

Jeg merker at kastingen går lettere og lettere, snart kaster jeg vel ting når jeg er på besøk også....
Ulest 11. January 2008, 22:36:00   #15 (permalink)
Senior Member

Sitér:
Jeg merker at kastingen går lettere og lettere, snart kaster jeg vel ting når jeg er på besøk også....
He he, min mor flyttet og jeg gikk rundt og spurte "Liker du det, bruker du det, hva skal du med det?"

Hun ble litt stresset, men kvittet seg med mye
Ulest 12. January 2008, 12:28:43   #16 (permalink)
Senior Member

Qlio's Avatar

Medlem siden: Mar 2007
Qlio har nesten tenkt litt konstruktivt en gang i fjor
Send en melding via MSN til Qlio
Uff, jeg har de samme tendensene. Mamma er smittet, mormor er smittet, kanskje fordi de ser at det funker her? "Men tenk om du trenger det igjen" sa mamma i starten, jeg forklarte at om ting fortsatt lå i innpakningen, den var over to år gammel var oddsen dårlig. Hun kom hjem med masse ting når vi flyttet sist... for hun elsket alt som ikke jeg trengte.
Ulest 12. January 2008, 17:13:15   #17 (permalink)
Senior Member

Hver gang jeg rydder i klesskapet, inviterer jeg min mor til å kikke gjennom sakene som skal gis til Fretex eller noe - hun ender alltid opp med en pose eller to hjem!
Ulest 14. January 2008, 22:39:36   #18 (permalink)
Senior Member

Mandag 14 januar: Jeg klarte det!
Ulest 15. January 2008, 19:05:35   #19 (permalink)
Senior Member

Mokka's Avatar

Medlem siden: Jan 2006
Tilholdsted: Skien
Mokka har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Send en melding via MSN til Mokka
vi er vel noen hordere alle sammen, samler i lader i tillfelle krisetider.. Jeg blir kvalm av alt av og til jeg altså, enda jeg sikkert har fått det i hus selv. Men når har vi egentlig rukket å fylle huset opp sånn som vi har da? Tror det er noe som sniker seg inn i kjeller og boder mens jeg sover intetanende...eller så er det dodraugen..
Ulest 15. January 2008, 22:09:12   #20 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Jul 2007
Ditlovna har nesten tenkt litt konstruktivt en gang for et halvt år siden
Jobbet litt på minstemann sitt rom. Her var det ikke vanskelig å finne noe å kaste. Ødelagte leker, papir osv. Det gjør godt.
Ditlovna is offline   Reply With Quote
Ulest 15. January 2008, 23:05:30   #21 (permalink)
Senior Member

Jeg fikk det ikke til i dag Min egen utfordring Sukk....
Ulest 17. January 2008, 12:17:28   #22 (permalink)
Member

Medlem siden: Jan 2008
Cilla står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Jeg er med på denne!

Dagens gibort er 24 deler gammelt kaffeservise!
Cilla is offline   Reply With Quote
Ulest 17. January 2008, 18:30:21   #23 (permalink)
Senior Member

Fikk rydda en hylle i kjøkkenskapet i dag mens jeg laget middag, men fikk ikke kastet så mye da, men noen ting som var gått ut på dato ihvertfall!
Ulest 18. January 2008, 15:06:01   #24 (permalink)
Member

Medlem siden: Jan 2008
Cilla står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Mat kan også regnes som en ting!
Tror ikke det skal bli så vanskelig å finne 10 ting hver dag!
Nå er jeg hjemme hos foreldrene mine frem til søndag, så får ta en kjemperunde på mandag.
Cilla is offline   Reply With Quote
Ulest 18. January 2008, 15:53:11   #25 (permalink)
Senior Member

Har rydda godtehylla i dag, telte ikke hvor mye jeg kastet, men det var en bærepose full ihvertfall!
Ulest 23. January 2008, 09:20:17   #26 (permalink)
Senior Member

Dragen's Avatar

Medlem siden: Oct 2007
Dragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere gangerDragen har bidratt til sinnets munterhet opptil flere ganger
Jeg kastet fem ting fra klesskapet mitt i går. I dag skal jeg prøve meg på undertøysskuffen, jeg er så lei av å finne ubrukelige ting der.
Dragen is offline   Reply With Quote
Ulest 23. January 2008, 13:56:31   #27 (permalink)
Senior Member

Fikk kasta en halv bærepose med stuff fra badet i dag - diverse sminke, olje, kremer osv...
Ulest 23. January 2008, 21:20:20   #28 (permalink)
lillemy86
Guest

Har kastet masse i dag, pga vi holder på å gjøre om her hjemme... og gitt bort ca 1000 leke menn:p
  Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler