![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Utfordringer I dette forumet kan du starte utfordringer eller bli med på de som andre har startet. Husk å lese instruksene først! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå drar vi i gang en ny utfordring i samme gate som LOT-utfordringen i fjor!
Enten du velger å bruke "hele pakka" med LOT eller bare vil jobbe litt med innstillingen din for å øke livskvaliteten, kan du slenge deg på denne utfordringen om å være mer bevisst på dette. Siden ikke alle nødvendigvis har sansen for akkurat "The Secret", men kanskje allikevel synes at en positiv innstilling kan være viktig i forhold til å nå sine mål, har jeg valgt å gjøre utfordringen litt mer generell denne gangen. Utfordringen varer til 15. september 2008. Altså i 3 måneder fra nå. Det er lov å melde seg på underveis. Du melder deg på utfordringen her. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Tilholdsted: Bergen
![]() |
Jeg er klart med...
Har akkurat begynt å lese The Secret, og merker allerede en forbedring. Men har mye å jobbe med ennå.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
Så morsomt!
Selv merker jeg godt at jeg har falt litt av i forhold til innstilling. Kanskje ikke så rart med tanke på enkelte ting. Allikevel, selv når ting er tøffe så hjelper det å ikke bare se mørkt på tilværelsen og grave seg ned i selvmedlidenhet og egne dommedagsprofetier. Jeg kommer nok til å fortsatt tillate meg å synes at noen ting er kjipe, men jeg har rett og slett lyst til å bli litt mer konstruktiv og åpen for at ting kan gå bra enn det jeg har vært i det siste. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh, her kjenner jeg at jeg har en jobb å gjøre... Men jeg er ikke *helt* sikker på hva LoT går ut på enda, så jeg skal se "The Secret" nå etterpå, og kanskje lese boka... (er blitt anbefalt det fra flere hold)
Men jeg er med! Jeg skal prøve å være bevisst på å ha en positiv innstilling uansett! Litt rart, jeg tenker mye på dette uansett... har en far som ikke er aller flinkest til å bare tenke positivt, for å si det fryktelig diplomatisk. Så jeg har vært vant til å måtte inneha en rekke positive innstillinger i utgangspunktet for ikke å havne langt nede... Men man kan aldri bli for bevisst på å tenke positivt! Men jeg tenker som deg, Bree - noen ting og situasjoner forbeholder jeg meg retten til å kunne være misfornøyd og negativ til...
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
Ja, det må være lov til å ha naturlige reaksjoner på triste og vonde ting. Så kan man heller putte positiviteten inn når det kommer til videre utvikling. F.eks. ville jeg syntes det var leit hvis jeg brakk armen. Men positiv innstilling og tro på bedring ville nok ha gjort noe med både opplevelse, hvorvidt jeg tok nødvendige hensyn for å bli raskest mulig bedre og sykdomsfølelse. I motsetning til å bare dvele ved hvor kjipt det var å brakk armen, liksom. Om noen skjønner hva jeg mener.
Noen ting er kjipe og det må være lov å anerkjenne. Det betyr ikke at man må marineres i kjipe følelser og skape dystre spådommer i eget hode for det. *note to self* |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Til- og fraværende
|
Jeg liker veldig godt uttrykket: When life gives you lemons, make lemonade!
Anerkjenn at det er litt surt innimellom, men vit også at det kan komme særdeles gode ting ut av det in the end, hvis du bare spiller de korta du fikk utdelt og tenker konstruktivt.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
jeg var så flink på dette før, de fleste kommenterte at uansett hva som skjer så klarer du og vri det.
Lurer på hvor den jenta er blitt av hen jeg? Kanskje på tide og finne tilbake dit. så jammen skal jeg ikke henge meg på denne.. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Senior Member
Sitér:
![]()
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Administrator
Man bare melder seg på ved å klikke på lenken i første innlegg.
Man trenger ikke akkurat å være verdens dystreste for å melde seg på, da. Det kan hende man bare vil være ekstra oppmerksom på det, prøve det ut i forhold til en bestemt ting osv. Være litt bevisst, rett og slett. Kanskje fortelle om hvordan det påvirker dagen, hvordan man snudde innstilling i en dum situasjon eller dele noen kloke ord man har lest om dette. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Til- og fraværende
|
Sitér:
![]()
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Senior Member
![]() |
Sitér:
Ja det var drit og selve den delen er vansklig å snu til noe positivt. Men alle de små tingene som skjer gjennom den tiden kan man se på den positive måten. |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | ||
|
Administrator
Jeg må innrømme at jeg lett glemmer dette med å tenke positivt. Samtidig så tror jeg at mye av det kommer litt av seg selv i forhold til før. Jeg overraskes stadig over hvor lett til går seg til nå som jeg i alle fall har sluttet å forvente det verste bestandig.
Jeg fant forresten denne artikkelen og fikk lyst til å dele den her, jeg. Sitér:
Sitér:
|
||
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Senior Member
![]() |
Jeg tar meg selv i å tenke på dette ganske ofte. jeg irriterer meg over endel, jadajada, endel ganger har jeg nå klart og vri det rundt.
Det er en deilig følse når en kjenner en klarer det. Ba mannen om en liten ting her om dagen. Når vi kommer hjem så gir vi hverandre et stort godt kyss før vi sier noe mer. Vi pleier å komme med en dritt kommentar eller lignende når vi kommer innafor døra slitene begge to. Når vi får kysset skikkelig så forsvinner den lysten til å slenge dritt, og hvis den ikke gjør det så feier den som får den bare kommentaren vekk. |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitér:
For det første var tiden en bonus, hver dag en gave. For det andre visste vi at han snart skulle dø, vi gjorde opp alt i god tid. Den dagen han døde, var det ingenting usagt fra fortiden (selvom jeg den dag i dag gjerne skulle snakket med han igjen og fortelle alt som har skjedd siden). Det siste jeg sa var at jeg var så stolt av å være hans datter, at jeg var glad i han og skulle ta vare på barnebarna hans. Det siste jeg sa var ikke: Husk å kjøpe brød eller nå var du skikkelig dum, pappa. Han døde overraskende på sin måte, dagen er alltid for tidlig uansett hvor forberedt du er, men han døde ikke på veien overkjørt av en fyllekjører eller en fallulykke på jobb. Der har du din lemonade, ta vare på dagene/ukene/månedene/årene som er igjen.
|
|
|
|
#27 (permalink) | |
|
Senior Member
Sitér:
![]()
|
|
|
|
#28 (permalink) |
|
Senior Member
Med denne tråden i hodet har jeg (ihvertfall i dag) klart å endre innstilling til livet, husarbeid, oppussingen vår etc... Jeg kjenner meg i dag sterkere enn på veldig lenge, og jeg har gjort masse forberedelser til ferien vår om to dager.
Jeg er så takknemlig for alt jeg har - 2 herlige, friske små gutter, en samboer som stort sett er ganske grei å ha med å gjøre , verdens herligste bror, verdens herligste samboer-til-bror, flotte foreldre, flott svigerfamilie (stort sett ), hus, hage, bil, 2/3 gjennomført sykepleiestudie, planer for fremtiden etc etc.... I dag er jeg lykkelig! ![]() Og når vi kommer hjem fra ferien skal jeg bli mye flinkere til å prioritere meg selv! Jeg har laget meg en liste, og den skal jeg følge! ![]()
|
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| positiv innstilling |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|