![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Utfordringer I dette forumet kan du starte utfordringer eller bli med på de som andre har startet. Husk å lese instruksene først! |
![]() |
| LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg tenkte å kjøre igang en utfordring som går på å planlegge meny, gjerne for uken, to uker eller en mnd.
Det jeg gjør er å notere ned det jeg har i kjøkkenskapene mine, og fokusere på å bruke opp spesielt det som er i kjøleskapet eller som går ut snart når jeg planlegger menyene. Av den grunn planlegger jeg bare en uke av gangen. Målet mitt er å redusere utgiftene våre på mat til 600kr i uken. Denne uken har jeg planlagt ut i fra hva vi har i skapet. Det blir kanskje mye raske karbohydrater, og meget mulig jeg endrer en del på det men foreløpig plan ser slik ut: Mandag: Kjøttboller i fløtesaus, kokte poteter og brokkoli Tirsdag: Pannekaker av mandelmel/kokosmel med bacon til Onsdag: Het chilli med bønner Torsdag: Lettsaltet torsk med eggesmør, brokkoli og evt potet Fredag: Helgrillet kylling, med pommes frites, salat og dipp Lørdag: Baconsurret kyllingfileet, med salat evt rester av pommes frites Søndag: Jegergryte med potetmos Lunch og frokost varierer veldig men består ofte av fisk. Eks noriruller med tunfisk og avokado, makrell med agurksalat, tunfisksalat etc. Andre alternativer er brød, gjerne lavkarbo, med pålegg, knekkebrød av frø og nøtter, salater eller supper.
Anita Last edited by Anita; 16. January 2012 at 10:42:37. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2011
Tilholdsted: Nær Mjøsa
![]() |
Godt initiativ Anita!
Vi har en 5-ukers meny som revideres et par ganger i året. Funker prima hos oss. Denne uken ser det slik ut: Mandag: fulkornspasta med kjøttsaus Tirsdag: pizza Onsdag: fullkornspasta med pinjekjerner, røkelaks og brokkolitopper Torsdag: ovnsbakt laks med brokkoligrateng Fredag: pannekaker til barna og krepsehalesuppe til oss voksne på kvelden Lørdag: kyllingfilet med pesto surret i serranoskinke Søndag: fisk |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|