![]() |
|
|||||||
| Notices |
| Våre fantastiske memoarer Dette har verden ventet på! |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
Da var første ting på lista avkrysset. Nå kan folk som kommer på besøk faktisk henge i fra seg jakka si på en av knaggene i yttergangen.
Har fått pakket bort sommerjakker og hengt alle andre jakker o.l pent på plass i garderobeskapet. Må ta meg selv i nakken for ikke å bli overivrig, og dermed gå så fort lei at alt blir bare tull. Satser på å ta dette med skikkelig babysteps. 69 punkter igjen.... ![]() |
|
||||
|
I går fikk jeg endelig ryddet i den ene av hyllene vi har på kontoret. Denner er blitt en skikkelig "hot spot"
, hvor alt av blader, bokklubbmagasin. kvitteringer som skal settes inn i kvitteringspermen o.l har blitt slengt.Gikk gjennom alt dette samtidig som jeg så på en film på PC'n i går. Fikk kastet kjempemasse 68 punkter igjen........ ![]() |
|
||||
|
I dag har vi hatt kjempefint vær her så jeg har benyttet anledningen til å få vasket alle vinduene
I tillegg har jeg fått ryddet litt i garderobeskapet i yttergangen. Har flyttet en del sko o.l som ikke er så ofte i bruk ned i kjelleren, og fått ordnet plass til papirsekken hvor vi samler alt av papiravfall. Deilig å få den ut av synet. 66 punkter igjen på lista......... ![]() |
|
||||
|
Sitér:
![]() |
|
||||
|
Da har jeg fått unna 2 ting til på lista mi. Har fått rydda loftsgangen i dag og i tillegg har jeg fått fjerna allt skrotet vi hadde samla oppå et skap vi har på kjøkkenet. Der lå det alt fra tegneserier, juleblader, blomstervaser, en ødelagt blender osv....
Hmmm.......Tror jeg må skaffe en større søppeldunk. 63 punkter igjen..... ![]() |
|
||||
|
Da var dagens lille prosjekt unnagjort. I dag har jeg fått satt inn alle kvitteringer i regningspermen min
Har ikke gjort det siden jan/feb. Alle kvitteringer har bare blitt liggende i en haug etterhvert som jeg har betalt de Har også fått kastet alle kvitteringer som er for gamle til at jeg gidder å spare på de. 62 punkter igjen på lista..... ![]() |
|
||||
|
I går fikk jeg ryddet/tømmt roteskuffen min i stua. Utrolig hvor mye rart jeg har samlet på der.
Skuffen har vært det stedet jeg har samlet "viktige" papirer. Jeg kastet omentrent halvparten som lå der, så så veldig viktige var de ikke ![]() Har kjøpt meg en fin boks på Ikea aom jeg skal samle dette i istedet. 61 punkter igjen...... ![]() |
|
||||
|
Da kan jeg krysse av enda en ting på lista.
I går fikk jeg ryddet og vasket i krydderskapet mitt på kjøkkenet. Ikke store jobben, men greit å ha det gjort. 59 punkter igjen..... ![]() Last edited by Danielle; 05. October 2006 at 13:03:15. |
|
||||
|
I dag har jeg fått tømmt fryseboksen og satt den til tining. Skulle gjort dette for flere år siden, men det har aldri blitt om.
Har kastet flere uigjenkjennelige matvarer, koteletter fra år 2000 og en kake som var 3-4 år gammel Skal få vasket fryseren i morgen så er den klar til julebaksten og julematen ![]() |
|
||||
|
Da var fryseboksen vasket. Fysj for en drittjobb
Ikke rart jeg har utsatt det så lenge. Da er det bare fryseskapet som gjenstår.Har vært godt å få et par dager hjemme sammen med lillegutt. Han er syk, men ikke sengeliggende syk.....så han er en flink liten flybaby og hjelper mamma. Kunne godt blitt vant med å være litt mer hjemme. ![]() |
|
||||
|
Så fikk jeg gjort enda en liten ting mens knerten sov. Jeg fikk tømmt roteskuffen hans i stua. Har samlet på alt mulig slags dritt der.
Nå har jeg fått ordnet litt mer system nå. Har kun tegnesaker, malesaker og slikt liggende der nå. Viktige papirer sånn som fødselsattest, helsekort osv har jeg samlet i en egen boks på kontoret. Godt å få gjort unna litt på dagen. Skal å hjelpe noen å flytte senere i dag så da er det greit å være ferdig med dagens oppgaver. ![]() |
|
||||
|
Dagens lille oppgave har vært å få ryddet i den ene kanalen/boden på loftet. Vi har 4 slike kanaler hvor vi lagret masse dritt og lort som aldri er i bruk.
Har kjøpt noen kasser i dag hvor jeg har fått samlet det som skal tas vare på, i stedet for en masse plastposer som jeg brukte tidligere. Det er jo umulig å finne noe når man trenger det. Nå er det bare å få gjort det samme med de 3 andre kanalene.....helst før jul Da skal det vel være 55 punkter igjen på lista mi..... ![]() |
|
||||
|
Så fikk jeg gjort en liten ting på lista mi i dag også.
Har et par småskuffer på kjøkkenet hvor jeg har hatt medisiner, kvitteringer, utenlandske penger o.l. Har ryddet og kastet en del ting der også. Utrolig hvor mye rart jeg finner når jeg går igjennom diverse skuffer og skap. Lurer på hvorfor jeg ikke har kastet mye av det med en gang i stedet for å samle på det? Ellers er jeg så glad for at julecruiset er startet. Er fullstendig i juleforberedelses-modus for tiden. |
|
||||
|
I dag har jeg ryddet i en hylle på kontoret. Kastet alt for gamle PC-spill, pakket bort spill som ikke er i bruk og kastet masse gamle disketter (har ikke engang lenger diskett-stasjon på maskinen min).
Har også endelig fått sortert Cd'er i PC-program, bilder, musikk o.l ![]() |
|
||||
|
I dag, takket være Kellys oppdrag, fikk jeg endelig se golvet inne i garderobeskapet på soverommet vårt. Der har det ligget stabler med klær som skulle kastes og gis bort.
Endelig har jeg fått de ut av huset!! ![]() Last edited by Danielle; 23. October 2006 at 21:47:46. |
|
||||
|
I dag har jeg endelig fått fikset PC'en min (med hjelp fra pappaen min da). Den har vært helt håpløs i flere måneder nå. Har skiftet skjermkort og fått installert alle de rette programmene og driverne.
Håper den nå slutter med å restarte seg selv hele tiden |
|
||||
|
I går fikk jeg sortert alle gamle babyklær. Kastet det som ikke ser så fint ut at jeg noen gang vil bruke det igjen, resten har jeg fått sortert i bokser etter størrelser og stablet fint i boden.
Så får vi se om de noen gang blir brukt igjen..... |
|
||||
|
Da har jeg, etter mange små babysteps, endelig fått gått igjennom alle kurvene i klesskapet mitt og gitt bort/kastet alt som ikke er i bruk lenger.
Da gjenstår bare mannen sitt klesskap og det blir nok litt av en utfordring å få han til å kaste noe derfra ![]() |